Slovenský importér vozidiel značky BMW  ukázal v bratislavskom múzeu moderného umenia Danubiana, hneď po uvoľnení celosvetového komunikačného embarga, naživo najhorúcejšiu novinku: BMW radu 7. Spolu s nim si mohli slovenskí novinári pozrieť aj nedávno predstavený model BMW X7 a umelecké spracovanie svojich modelov BMW 8 a BMW iX.

Nové BMW radu 7 prichádza s osobitým dizajnom, s najmodernejším interiérom značky BMW Live Cockpit Plus so zakriveným displejom (12,3″ prístgrojový štít a 14,9″ dotykový displej) s najnovším infotainmentom iDrive 8 (s ktorým sme sa mali možnosť už zoznámiť v BWW iX) a verziou s čisto na elektrický pohon.

Zaujímavými technologickými vychytávame výbavy, ktorými sa môže okrem iného nové BMW radu 7 pochváliť, sú 5-palcové displeje na kľučkách dverí slúžiace na ovládanie rôznych funkcii, na dotyk samostatne otváranie dverí uľahčujúce nastupovanie a obrovskou 31,3“ obrazovkou s 8K rozlíšením slúžiaca vyklápajúcou sa zo strešného ako „kino“ pre zadných pasažierov.

Nové BMW 7 G70 (2022) -2Nové BMW radu 7 je v ponuke výhradne v predĺženej verzii

Nové BMW radu 7 je v ponuke výhradne v predĺženej verzii (aspoň zatiaľ, možno neskôr príde aj kratšia verzia), vďaka čomu na zadných sedadlách si budú môcť užívať aj vyšší pasažieri úctyhodnú voľnosť pre kolená. Pritom vozidlo ešte narástlo oproti minulej generácii  vo všetkých smeroch. Na dĺžku vozidlo meria 5391 mm (+130 mm), na šírku 1950 mm (+48 mm) a na výšku 1544 mm (+ 51 mm). Rázvor narástol oproti minulej generácii o 5 mm na 3215 mm.

Rozmery: 
Dĺžka: 5391 mm
Šírka: 1950 mm
Výška: 1544 mm
Rázvor: 3215 mm

Najprv v ponuke čisto na elektrický pohon BMW i7

Nove BMW radu 7 dostanete  v Európe, teda aj na Slovensku, najskôr len s pohonom čisto na elektrinu. Spočiatku bude v ponuke len v jednej elektrickej verzii i7 xDrive60, ktorú neskôr, t.j. budúci rok doplní tento pohon  ešte výkonnejšia elektrická verzia a vznetové aj plug-in hybridné zážihové šesťvalce.

Nové BMW 7 G70 (2022) interier-2BMW i7 xDrive60 vybavený dvoma elektromotormi (a teda pohonom všetkých kolies) dosahuje kombinovaný výkon 544 koní/400 kW. Takto disponovaný dokáže zrýchliť z 0-100km/h za 4,5s. K dispozícii má batériu s kapacitou 101,7 kWh.  Dojazd je podľa WLTP 590 až 625 kilometrov. Na jednosmernej nabíjačke DC dokáže dosiahnuť nabíjací výkon až 195 kW, vďaka čomu sa dokáže nabiť  za 10 minút na dojazd cca 130kilometrov.

V Európe príde na jar 2023 vznetová motorizácia 740d xDrive s radovým šesťvalcom s výkonom  220 kW/300k a plug-in hybridné verzie 750e xDrive 360kW/490k a M760e xDrive 420kW/571k), ktoré kombinujú 3,0-litrový radový šesťvalec s elektromotorom. Neskôr príde aj ďalšia verzia, čisto elektrická BMW i7 M70xDrive, ktorá  bude vôbec najsilnejším modelom s výkonom 485 kW/600k. Na mimoeurópskych trhoch sa zákazníci môžu tešiť ešte na benzínové osemvalce.

Do predaja príde na konci roka v novembri

Celosvetové zahájenie predaja nového BMW radu7 je naplánované na november tohto roka. Vyrábať sa bude v nemeckom meste Dingolfing.

Foto: BMW a Lukáš Vajda
Text: Kristián Pospíšil

Reklama