Nástupca modelu 812 Superfast má pod kapotou vylepšený 6,5litrový atmosférický motor V12 produkujúci výkon 830 koní. Predstavený bol počas špeciálnej akcie na americkej Miami Beach rovno ako kupé i spider s odnímateľnou strechou.
Inšpirovaný modelom 365 GTB/4 Daytona
Po vizuálnej stránke sa model 12Cilindri pomerne výrazne odlišuje od posledných modelov z produkcie Ferrari. Nový dizajn je niečo, čo sa vám buď bude páčiť alebo nie. My skôr patríme k tým druhým, ale možno zmeníme názor a potrebujeme na to len čas. Jeho vzhľad je inšpirovaný historickým modelom 365 GTB/4 Daytona, který nikdy nebol považovaný za krasavca.
Pri tvorbe dizajnu dizajnérsky tím pod vedením Flavia Manzoniho kládol dôraz na čisté línie a aerodynamiku.
Automobilka Ferrari predstavila svoj nový Grand Tourer s motorom uloženým vpredu, ktorého nevšedný názov 12Cilindri odkazuje na pohonné ústrojenstvo. V preklade z taliančiny ide totiž o označenie 12 valcov, a práve toľko ich ponúkne atmosférický motor pod kapotou.
Konkrétne sa jedná o vylepšený 6,5-litový motor V12 s atmosférickým plnením, ktorý používa nové (odľahčené) materiály aj poznatky zo sveta formule 1, má znížené trenie a zvýšenú efektivitu. Motor dosahuje až 9500 otáčok za minútu, ponúka najvyšší výkon 830 koní pri 9250 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 678 Nm pri 7250 otáčkach.
Motor uložený vpredu je spojený s 8-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a poháňa iba zadné kolesá. Podľa Ferrari je radenie o 30 % rýchlejšie ako v 812 Superfast. Z 0-100km/h zrýchli za 2,9s, hranicu 200 km/h pokorí za 7,9 sekundy a dosiahne max. rýchlosť až 340 km/h. Spider s hmotnosťou 1620 kilogramov je nepatrne pomalší, na stovku zrýchľuje 2,95 sekundy a 200 km/h pokorí za 8,2 sekundy.
Inžinieri priznávajú, že bolo ťažké splniť nielen emisné normy, ale aj čoraz prísnejšie limity hluku, ktoré tlmia zvuk výfuku až na 72 dB. Očividne sa teda viac pozornosti venovalo tomu, aby sa do kabíny dostali typické zvuky V12, namiesto ohlušovania všetkých vonku.
Pre model 12 Cilindri bol rázvor zmenšený o 23 mm v porovnaní s 812 Superfast, čo podľa Ferrari prispelo k ešte lepšej agilite. Tomu ešte napomáha štandardné riadenie zadných kolies. Vďaka uloženiu motora za prednou nápravou je rozloženie hmotnosti takmer ideálne 48,4:51,6 % medzi prednou a zadnou nápravou. K špičkovým jazdným vlastnostiam prispievajú aj aktívne aerodynamické prvky, ktoré v rozmedzí rýchlostí 60 km/h až 300 km/h upravujú prítlak
Kupé stoji 395 000€, Spider o 40 000€ viac
Zdroj: Ferrari Lukáš Vajda