Alfa Romeo predstavilo očakávané subkompaktné SUV Milano, prvý plne elektrický model značky a zároveň jeho najmenší model v ponuke. Tento nový model sa tak pripája k sedanu Giulia a väčším crossoverom Stelvio a Tonale.

Milano prichádza elektrické a ako mild hybrid

Oznámenie, že Alfa Romeo bude v roku 2027 už len elektrické, možno mnohých fanúšikov prekvapilo. Teraz tradičná talianska značka robí v tomto smere prvý krok a predstavila svoj prvý elektromobil. Nie, ako niektorí Alfisti tajne dúfali, v prevedení športového vozidla, ale v súlade s trendom ako  SUV. Volá sa Milano – teda podľa rodného mesta Alfy.

Milano chce byť najšportovejším modelom v segmente, vo verzii  Ellettrica Veloce, ponúka 240 koní a ostrejšie nastavenie podvozku. Okrem plne elektrických verzií, ktoré budú dostupné pri uvedení na trh, bude nové Milano ponúkané aj vo verzii Ibrida s mild-hybridným pohonným ústrojenstvom, automatickou prevodovkou a voliteľným pohonom všetkých kolies. Umožnila to flexibilita podvozkovej platformy Stellantis, ktorú má spoločnú aj s modelmi Jeep Avenger a Fiat 600.

Modelová rada Alfa Romeo Milano bude obsahovať verzie Ellettrica, Ellettrica Veloce a Ibrida. Milano Ellettrica Veloce je vlajkovou loďou modelového radu s jediným elektromotorom s výkonom 240 k (240 k / 177 kW), ktorý zodpovedá pripravovanému modelu Abarth 600e a Lancia Ypsilon HF. Výkon sa prenáša na prednú nápravu, a to pomocou mechanického samosvorného diferenciálu Torsen a sady 20-palcových pneumatík.alfa-romeo-milano (2)

Nastavenie podvozku špecifické pre Veloce zahŕňa „najpriamejšie riadenie v segmente“ s pomerom 14,6. Športový podvozok bol v porovnaní s ostatnými modelmi Milano znížený o 25 mm a je kombinovaný s prednými a zadnými stabilizátormi. Napokon, predné brzdy majú väčšie kotúče s priemerom 380 mm  a štvorpiestikové strmene. Alfa Romeo uvádza, že špičková verzia Milano ponúkne špičkovú jazdnú dynamiku vo svojej triede, porovnateľnú s hatchbackmi Giulietta a Mito, ktoré už nie sú v ponuke.

Ellettrica základnej úrovne produkuje obmedzenejší výkon 154 k (115 kW / 156 k) s lítium-iónovou batériou s kapacitou 54 kWh, ktorá ponúka dojazd 410 km (podľa WLTP) a podporuje rýchlosť nabíjania až 100 kW.

Alfa Romeo Milano Ibrida so spaľovacím motorom príde v roku 2025 a bude poháňaná 1,2-litrovým benzínovým motorom s výkonom 100 kW/136 k) spojený so 48-voltovou batériou a elektromotorom (s výkonom 21 kW/28 k) integrovaný v šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovke. Výkon sa bude prenášať na predné alebo všetky štyri kolesá, podobne ako pri pripravovanom Jeepe Avenger 4Xe .

Na rozdiel od iných modelov Stellantis nebude Alfa Romeo Milano k dispozícii iba čisto so spaľovacím motorom bez elektrickej podpory.

alfa-romeo-milano (3)

Štýlové, aby zapôsobilo

Nové Alfa Romeo Milano sa prezentuje najnovším dizajnovým jazykom značky, ktorý so zložitými tvarmi a výraznými dizajnovými detailmi pôsobí vizuálne zaujímavo. Alfa Romeo Milano s dĺžkou 4 170 mm, šírkou 1 780 mm a výškou 1 500 mm patrí priamo segmentu B-SUV. Je o 86 mm dlhší ako Jeep Avenger, rovnako dlhý ako Fiat 600 a o 134 mm  kratší ako Peugeot 2008. Pre batožinu má k dispozícii kufor s objemom 400 litrov.

Dizajn interiéru sa nesie v športovom duchu

Dizajn celého interiéru sa nesie v športovom duchu, pričom v kabíne vyniká veľká pozornosť venovaná detailom, použitie najkvalitnejších materiálov a umiestnenie všetkých ovládacích prvkov v dosahu vodiča. Kompaktný, ergonomicky tvarovaný trojramenný multifunkčný športový volant vyhovuje pre všetky štýly jazdy.

Prístrojový panel má „teleskopický“ dizajn inšpirovaný historickými modelmi značky. Do tieniacich tubusov je zapustený moderný, konfigurovateľný digitálny displej TFT s uhlopriečkou 26 cm (10,25“) zobrazujúci prevádzkové údaje a nastavenia pohonného ústrojenstva. V strede prístrojovej dosky je k vodičovi natočený dotykový displej s uhlopriečkou 26 cm (10,25“) systému infotainmentu.

alfa-romeo-milano (6)

Jeho menu obsahuje widgety a grafické prvky pre intuitívnu interakciu, ktoré sa dajú rýchlo a jednoducho presúvať na individualizáciu užívateľského rozhrania rovnako ako pri smartfóne (drag and drop). Každý užívateľ si môže vytvoriť vlastnú základnú obrazovku s funkciami vozidla v podobe aplikácií. Pod stredovým displejom je lišta fyzických ovládacích prvkov klimatizácie a ďalších funkcií vozidla. Interiér vizuálne osviežujú vonkajšie
výduchy ventilácie štylizované do tvaru štvorlístka (quadrifoglio) – typického športového symbolu AlfaRomeo. Výrazným prvkom sú aj predné športové sedadlá Sabelt škrupinového typu.

Uvedenie na trh na jar 2024

O uvedení na trh zatiaľ nie sú presné informácie. V Taliansku sa spustili objednávky okamžite so svetovou premiérou a auto by malo byť k dispozícii na kúpu „už čoskoro“. SUV by teda malo byť u predajcov dostupné na jar.
                Zdroj: Alfa Romeo                                     Lukáš Vajda
Reklama