Nová Škoda Octavia bola od predstavenia dostupná na Slovensku iba vo verzii kombi, od 15. apríla prichádza aj vo verzii liftback.

 

Len pre upresnenie uvádzame, že Škoda pre verziu liftback používa jednoduché označenie Octavia a pre verziu kombi označenie Octavia Combi. Liftback je samozrejme lacnejšie ako kombi, a to podstatne.

Verzia liftback nielen dobre vyzerá, ale má aj veľmi dobrú aerodynamiku: jej karoséria vykazuje súčiniteľ odporu vzduchu cx od 0,24 ( je na tom ešte lepšie ako karoséria modelu Octavia Combi, ktorá dosahuje súčiniteľ odporu vzduchu cx od 0,26). Nová Octavia tak patrí vo svojej triede k vozidlám s najlepšou aerodynamikou na svete. Chvályhodné aerodynamické vlastnosti prispievajú k nižším hodnotám emisií CO2 a spotreby paliva.

Nová Octavia vo verzii liftback  narástla do dĺžky + 19 mm (+22 mm kombi),  na šírku +15 mm rovnako aj kombi), v rázvore ostala rovnaká 2 686 mm. Objem kufra je pre  liftback 600 litrov (pre kombi 640 litrov), čo je o 10 litrov (o 30 litrov)  viac ako pri predošlej generácii.

Nová Octavia nedostala iba väčšie rozmery, ale aj väčšie kolesá, resp. ich priemer +20 mm, celé koleso má teraz priemer 665 mm. Octavia teraz môže byť obutá od 16“ až po 20“ kolesá (predtým 15“ až 18“ kolesá, ak nerátame 19“ vyhradené len pre RS verziu ).

Široká ponuka alternatívnych pohonov

Štvrtá generácia vozidla Škoda Octavia Liftback má v ponuke okrem vylepšených TSI a TDI motorov, aj širokú ponuku alternatívnych pohonov. V ponuke bude variant Octavia G-TEC s pohonom na zemný plyn a prvýkrát aj s plug-in hybridným pohonom.

Výkonové spektrum motorov siaha od 81 kW (110 k) do 150 kW (204 k). Plug-in hybridná Octavia iV, schopná jazdy výhradne na elektrinu, vstupuje do éry elektromobility. Vôbec po prvý raz vsadila Škoda v novej generácii modelu Octavia aj na technológiu mild hybrid, vďaka ktorej sú nové benzínové motory ešte úspornejšie.

Pri vznetových agregátoch novej generácie EVO klesli emisie oxidov dusíka až o 80 percent vďaka novému procesu „twindosing“. Činidlo AdBlue sa pritom cielene vstrekuje pred dva za sebou umiestnené SCR-katalyzátory. Pri verzii Octavia G-TEC umožní 17,7 kilogramov stlačeného zemného plynu dojazd až 523 kilometrov v mimoriadne ekologickom režime CNG.

Štvrtá generácia vozidla Octavia v závislosti na danej motorizácii je vybavená manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou DSG.

Nová Škoda Octavia vo verzii liftback narástla do dĺžky + 19 mm (+22mm kombi), na šírku +15mm rovnako aj kombi), v rázvore ostala rovnaká 2 686mm.

Nová Octavia je prvý model značky Škoda, ktorý ponúka ovládanie automatickej prevodovky DSG systémom shift-by-wire. Voľba jazdného režimu tak neprebieha mechanicky, ale elektronicky. Tento systém šetrí miesto a má aj nový vzhľad. Miesto známej voliacej páky automatickej prevodovky DSG sa v stredovej konzole nachádza nový ovládací modul s malým prepínačom, ktorým vodič volí režimy R (spätný chod), N (neutrál) a D/S (štandardný režim Drive/športový režim) a tiež tlačidlo parkovacieho módu P.

Nové asistenčné systémy

Nová Škoda Octavia je k dispozícii s celým radom nových asistenčných systémov, niektoré z nich sa vo vozidle značky Škoda objavujú vôbec po prvý raz. Nový Asistent vyhýbania s aktívnym zásahom pomáha vodičovi odvrátiť hrozbu kolízie s chodcom, cyklistom či iným vozidlom, keď sa im kontrolovane vyhne.

Od jesene bude k dispozícii aj nový asistent, ktorý na križovatkách pri odbočovaní doľava včas rozpozná vozidlá idúce v protismere, varuje pred nimi vodiča a vozidlo dokonca automaticky zastaví. Systém varovania pri vystupovaní upozorní vodiča chystajúceho sa otvoriť dvere na to, že sa k nemu zozadu blíži iné vozidlo alebo cyklista. Funkcia miestnej dopravnej informácie automaticky upozorní na dopravné problémy v bezprostrednom okolí vozidla, napríklad na začiatok kolóny.

Najmodernejšia konektivita

Vďaka štyrom ponúkaným systémom infotainmentu (systém Bolero bude k dispozícii na jeseň) z najnovšej generácie modulárnej stavebnice infotainmentu a vďaka permanentnému pripojeniu k internetu prostredníctvom integrovanej eSIM-karty disponuje nová Octavia  najmodernejšou konektivitou. Centrálne dotykové displeje majú uhlopriečky od 8,25 do 10 palcov, ovládať ich je možné čiastočne aj prostredníctvom rôznych gest alebo digitálnej asistentky Laury.

Nová Škoda Octavia-interiér

Najvyšší systém infotainmentu Columbus vie po prvýkrát zobrazovať navigačné mapy v odlišnom priblíženom rozlíšení než vylepšený 10,25-palcový virtuálny kokpit. Vďaka LTE-pripojeniu eSIM-karty sú vozidlu kedykoľvek k dispozícii najnovšie online mobilné služby Škoda Connect, napríklad v krajinách Európskej únie povinná služba eCall, aplikácia infotainmentu s online podporou alebo vzdialený prístup k vozidlu. Popri bezdrôtovom nabíjaní smartfónov je na palube až päť konektorov USB-C, jeden z nich je v stropnej konzole nad spätným zrkadlom.

Ústretové ceny 

Nová Škoda Octavia vstupuje na slovenský trh s ústretovými cenami, začínajúce v prípade liftbacku od 17 790 €, ktoré dávajú do “rúk” novej Octavie okrem samotných vlastnosti, tromf na pokračovanie v úspešnej ceste predošlých modelov. Liftback je samozrejme lacnejšie ako kombi, ktorý štartuje na cene 18 320€.

(zdroj: ŠkodaAuto, Autobild.sk)