Podľa informácii, ktoré boli uverejnené na internete a potvrdené samotným šéfom automobilky Škoda Thomasom Schäferom je príchod novej Fabie naplánovaný na september 2021.

 

Škoda Fabia je na trhu už od roku 2014. Počas týchto rokov Škoda rozšírila svoje portfólio o viacero nových modelov (Scala, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq) a novej Octavii 4.generácie, teraz je rad na Fabiu s generačnou obmenou a príchodom rovnako 4. generácie, aj napriek tomu, že si stále nájde veľké počty zákazníkov.

Nová Fabia by mala mať väčšie rozmery, tam pádom aj väčší vnútorný priestor a na pracovisku vodiča namiesto  analógových budíkov nový digitálny displej. Predávať sa ďalej má aj kombi verzia, čo je už v tejto triede neobvyklé. No, doba crossoverov pochováva tento segment.

Po dizajnovej stránke ju zoberal do parády tím dizajnérov pod vedením šefdizajnéra značky Škoda  Olivera Stefananiho, ktorého rukopis okrem modelov značky Škoda  sme mohli sledovať  v minulosti aj na automobiloch Golf, Polo, Jetta, Tiguan a tiež na rodine koncepčných automobilov I.D. Podľa informácii kolujúcich na internete je možné očakávať, že Fabia, bude väčšia a zaoblenejšia. Na fotografiách od Kleber Silva ukazujeme akoby mohla nová Fabia vyzerať.

Nová Škoda FabiaRovnako ako Audi A1, VW Polo a SEAT Ibiza aj prichádzajúca nová Škoda Fabia 4. generácie bude postavená  na novej skupinovej platforme „MBQ-A0“. Na tejto platforme je postavený  aj jej väčší brat, Škoda Scala.  Dĺžka modelu päťdverového hatchbacku podľa všetkého prekoná po prvýkrát hranicu štyroch metrov. To by malo zo Škody Fabia urobiť jedno z najpriestrannejších áut, resp. je možné, že spolu so SEATom Ibiza aj najpriestrannejšie  vo svojej triede.

Zdá sa však, že nadchádzajúca nová generácia modelu Fabia sa bude musieť zaobísť bez akejkoľvek formy elektrifikácie pohonných jednotiek – a to sa týka aj bez mild-hybridov. Dôvod je jednoduchý, zachovanie cenovej dostupnosti a atraktívnej ceny novej Fabie pre zákazníkov. V ponuke budú len benzínové trojvalce 1.0 TSI (75-110k) a pravdepodobne aj štvorvalec 1.5TSI (150k).

Pokiaľ by však do budúcna elektrifikácia pohonných jednotiek zlacnela, mohla by sa nová Fabia nakoniec vydať aj touto cestou, nakoľko platforma MQB A0 koncernu VW, umožňuje zavedenie elektromotorov.

 

Text: Michal Pospíšil +Foto: Kleber Silva