Hlavná novinka značky Škoda v Ženeve umožní nahliadnuť do budúcnosti modelov kategórie SUV českej automobilky.

Škoda pokračuje vo svojom rastovom kurze: V minulých rokoch zásadne zmodernizovala a rozšírila svoju modelovú paletu, teraz bude rozširovať ponuku vozidiel kategórie SUV. So štúdiou Škoda Visions česká automobilka na autosalóne v Ženeve napovie, ako by mohol vyzerať nový dizajnový jazyk SUV značky Škoda.

Automobil s dĺžkou 4,70 m, rázvorom 2,79 m, šírkou 1,91 m a výškou 1,68 m, postavený na báze modulárnej platformy MQB koncernu Volkswagen, je prvým vozidlom značky Škoda sa šiestimi sedadlami usporiadanými v troch radoch.

Ďalšou novinkou tejto štúdie je jej plug-in-hybridný pohon s výkonom 165kW/225k. Takto disponovaný akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximálnu rýchlosť takmer 200 km/h. Na 100 km jazdy vystačí v normovanom cykle s 1,9 litrami benzínu (45 gramov CO2 na kilometre). V čisto elektrickom režime prejde cca 50 km, s oboma druhmi pohonu prejde na jedno tankovanie / nabitie až 1000 km.

Spalovaci motor 1,4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 250 Nm spolupracuje s elektromotorom o trvalom výkone 40 kW a maximálnym krútiacim momentom 220 Nm. Ten je integrovaný do šesťstupňovej prevodovky DSG, ktorá prenáša výkon na predné kolesá. U zadnej nápravy je umiestnený druhý elektromotor s výkonom až 85 kW, s maximálnym krútiacim momentom 270 Nm, ktorý pracuje nezávisle na pohone prednej nápravy. Štúdia má teda v podstate pohon všetkých kolies, ktorý sa zaobíde bez mechanického prepojenia pohonu predných a zadných kolies. Medzi všetkými tromi motormi vládne flexibilná súhra – je možné voliť medzi niekoľkými prevádzkovými režimami – od čisto elektrického pohonu až po nabíjací modus, vždy s cieľom dosiahnutia maximálnej efektivity. Li-Ion akumulátory s kapacitou 12,4 kWh sú uložené pred zadnou nápravou.

Na prudko rastúce množstvo informácií a požiadavky pasažierov na online komunikáciu zodpovedá Škoda digitálnym prepojením automobilov (mobilné služby) a veľkými displeji pre optimálne ovládanie vozidla a obsluhu infotainmentu každým zo šiestich cestujúcich. Cestujúci na všetkých sedadlách sa môžu k palubnej sieti pripojiť mnohými spôsobmi.