VW T-Cross je postavený na základoch malého hatchbacku VW Polo, respektíve platforme MQB. V porovnaní s ním je však dlhší, širší a vyšší, pri rovnakej dĺžke rázvoru.

VW T-Cross je dlhý 4108 mm, vysoký 1584 mm a rázvor činí 2551 mm. V porovnaní s modelom T-Roc je o 126 mm kratší. Vizuálne vypadá veľmi dobre už v bežnom základnom prevedení. Tu navyše skúšaná verzia bola vybavená atraktívnou, výraznou farbou  (tyrkysová makena) karosérie, efektnými 18“ zliatinovými diskami kolies a športovými doplnkami balíka  R-Line. Takto disponovaný T-Cross pútal veľkú pozornosť okolia. Prevedenie s príplatkovým balíkom R-Line dostalo v exteriéri športové nárazníky vpredu a vzadu a prahy dverí v dizajne R, detaily typu  emblém R-Line na mriežke chladiča a nad blatníkmi vpredu a v interiéri športové sedadlá, strop v čiernej farbe, ambient osvetlenie biele, multifunkčný 3-ramenný kožený volant v dizajne R-Line, dekoratívne obklady „Race“ v 3D dizajne na prístrojovej doske.

T-Cross má inak dve úrovne výbavy, základnú Life a vyššiu úroveň výbavy Style. Vo výbave Life je dispozícii štandardne 6,5 palcový infotainment s dotykovým displejom, multifunkčný volant, parkovací asistent, manuálna klimatizácia. Pri výbave Style už dostanete LED svetlá, 8 palcový dotykový displej, kožený paket, lepšie sedačky a automatickú klimatizáciu, atď. Výbavy Life a Style je možné rozšíriť športovým balíčkom R-Line, tak ako bol vybavený náš T- Cross.

Ďalej ešte poznámka ohľadom výbavy: T-Cross je už sériovo vybavený mnohými asistenčnými systémami, ktoré boli doteraz vyhradené automobilom vyšších tried. Súčasťou sériového vybavenia je systém na monitorovanie premávky pred vozidlom Front Assist s rozpoznávaním chodcov a funkciou automatického núdzového brzdenia City Emergency Brake, asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu Lane Assist, asistent rozjazdu do svahu, systém proaktívnej ochrany posádky, ako aj asistent pre bezpečnú zmenu jazdného pruhu Blind Spot Detection, kombinovaný s asistentom pre vyparkovanie. Na želanie je k dispozícii systém monitorovania únavy vodiča, adaptívny radarový tempomat ACC, radionavigačný systém „Discover Media“ a parkovací automat Park Assist, atď (viac tu), tak ako sme mali aj my  v našej verzii.

Nový T-Cross poskytuje digitálnu konektivitu a prepojenie s vonkajším svetom ešte donedávna v tomto segmente vozidiel nevídanú. 4 USB porty dva vpredu a dva vzadu, bezdrôtové nabíjanie smartfónu, sú toho dôkazom. Konektivitu podporuje aj virtuálny kokpit, Active Info Displej LCD prístrojový panel s nastaviteľnými funkciami a zobrazením a online služby Volkswagen Car-Net (3 roky za príplatok). Pozitívny dojem z moderného kokpitu dotvárala podľa očakávania aj  samotná ergonómia pracoviska vodiča. Všetko je tam kde to očakávate a v ľahkom dosahu vodiča. K dispozícii sme mali aj ozvučovací systém beats audio, vybavený 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 300 W a subwooferom. No, paráda pre mladých hudobných maniakov.  Tieto prvky výbavy sú však, samozrejme, za príplatok.

T-Cross presviedča po viacerých stránkach, nás pozitívne  oslovil hlavne variabilitou (posuvnými zadnými sedadlami) a nadpriemerným vnútorným a batožinovým priestorom.  Dostatok miesta si nájdu cestujúci nielen vpredu ale aj vzadu. Napríklad keď si za seba sadol rovnako vysoký pasažier s výškou 1,75 metra, tak pre kolená mu vzadu ostávalo 50 mm voľnosti. Pritom vďaka veľkému priestoru pre nohy pod prednými sedákmi bolo možné si nohy vysunúť a pomerne pohodlne si sadnúť. Pre hlavu  ostávala voľnosť od stropu nadpriemerných 100 mm.

POROVNANIE

ModelT-CrossT-RocPolo
Dĺžka (mm)410842344053
Šírka (mm)1760-178218191751
Výška (mm)158415731461
Rázvor (mm)255125902551
Kufor (l)385-455/1281392/1237351/1125

Za zadné sedadlá naložíte v základnom usporiadaní od 385 do 455 l, podľa polohy zadných sedadiel. Zadná lavica je totiž pozdĺžne posuvná o 14 cm. Pri sklopení zadných sedadiel v pomere 60:40 až 1281 litrov.

Volkswagen T-Cross má výlučne pohon predných kolies. Pohon 4×4 chýba, čo je však už aj pri konkurenčných modeloch obvyklé riešenie. V ponuke sú tri pohonné jednotky:  zážihový trojvalec 1.0 TSI vo verziách 70 kW/95 koní a 85 kW/115 k a jeden turbodiesel. Konkrétne 1.6 TDI s výkonom 70 kW/95 k. Agregáty spĺňajú normu Euro 6d – Temp a majú funkciu start-stop.

Prvá jazda: VW T-Cross 1.0 TSI DSGMy sme na jazdu mali k dispozícii verziu 1.0 TSI 85kW so skvele spolupracujúcou 7-st. dvojspojkovou prevodkou DSG. Takto disponovaný  VW T-Cross v plnej miere spĺňa nároky na plynulosť rozjazdu (čo vždy s DSG nebývalo) a zároveň na jazdné výkony. Auto sme skúšali pri obsadení tromi dospelými osobami na okreskách pri častom predchádzaní. Auto ukázalo, že aj keď je primárne určené skôr do mestského prostredia, tak v pohode zvláda jazdu  náročnejšiu na jazdné výkony.  Či pri akcelerácii pri predbiehaní  alebo jazde na dialnici diaľničným tempom. Plusom je takisto ústretová  spotreba – mix 6,8 l/100 km. Pokiaľ však auto veľmi nepreháňate, tak vás odmení ešte nižšou spotrebou. Napríklad,  pri ustálenej rýchlosti 90 km/h si postačí s neuveriteľnými 4,6 litrami/100 km. Pri 130 km/h už spotrebuje 7,2 l a pri športovejšej jazde aj do 10 litrov. Skrátka, spotreba je veľmi závislá na záťaži motora – pokiaľ jazdíte brzda – plyn, tak vás potrestá  väčšími výdajmi za palivo, pokiaľ však jazdíte  plynulo, tak, naopak, nečakane nízkou spotrebou. Inak pohonná jednotka dávala o sebe vedieť len pri vytáčaní motora – typickým trojvalcovým výrazným zvukom.  Celkový veľmi dobrý dojem dotvárajú jazdné vlastnosti. S autom sa veľmi dobre jazdí, je ľahko ovládateľné, nadmieru stabilné – aj v silnom bočnom vetre (mali sme možnosť vyskúšať) a zároveň aj na nízkoprofilových pneumatikách 215/45 R18 prekvapujúco suverénne filtrujúce väčšie nerovnosti a jamy. Klobúk dole.

PLUSY
+ atraktívny vzhľad
+ široká výbava (asistenčne systémy, …)
+ jazdné vlastnosti
+ dostatočné jazdné výkony
+ veľmi dobrá absorpcia nerovností
+ variabilita (posuvné zadné sedadlá)
+ objem kufra
+ vnútorný priestor vzadu pre kolená a hlavu
+ moderné pracovisko vodiča
+ pohodlné nastupovanie a vystupovanie do vyššie položených sedadiel

MÍNUSY
– spotreba výraznejšie závislá na spôsobe jazdy
– niektoré lacnejšie plasty ( iba tvrdé)
– pozdĺžny posuv sedadiel len spolu ako „lavica“, nie samostatne