PRIDAJ SA K NÁM NA INSTAGRAM A SLEDUJ STORIES

VW si aj napriek „SUV dobe“ stále ponecháva v ponuke praktickejšie a z pohľadu úžitkovej hodnoty ústretovejšie MPV modely: Sharan, Touran a testovaný VW Golf Sportsvan.

VW Golf Sportsvan je dlhší +93 mm, širší +17 mm, vyšší +121 mm a dlhší v rázvore +50 mm ako päťdverový hatchback VW Golf. Týmito parametrami sa radí do triedy MPV. Samotný vzhľad však napriek nárastu rozmerov pôsobí vizuálne štíhlejšie, ak sa to dá povedať športovejšie, resp. menej nafúknuto ako obvyklé MPV vozidlá.

Priestorové pomery sú v interiéri na pocit vzdušnejšie a uvoľnenejšie ako v Golfe. V kabíne je viac miesta pre hlavu a v pozdĺžnom smere pre kolená na zadných sedadlách. Na šírku len symbolicky. To nie je dobrá správa, pokiaľ sa chcú na zadné sedadlá usadiť traja pasažieri. Pre dvoch je však miesta kráľovsky veľa vo všetkých smeroch. Vzhľadom na vyššie stavanú karosériu je voľnosť v oblasti hlavy očakávateľná, ale pri meraní v pozdĺžnom smere nám spadla sánka od prekvapenia. Len pre porovnanie – 865 mm od predného po zadné operadlo, resp. voľnosťou pre kolená 130 mm pre 1,75 metra vysokú postavu usadenú za sebou, deklasuje celý rad konkurentov (Citroën C4 Picasso 797 mm, Ford C-MAX 810 mm). V praxi to znamená, že sa pasažieri vzadu dokážu uvelebiť tak, že si pred sebou bez problémov v pohodlí prekrížia ešte aj nohy. K celkovému pohodliu cestovania vzadu prispievajú rozmerné a pohodlné sedadlá s optimálnejším posedom ako napríklad vo VW Tourane. Taktiež na predných sedadlách je všetko v poriadku. Sedadlá majú veľký rozsah výškového nastavenia, vďaka čomu je len na vodičovi a spolujazdcovi, či budú sedieť vyššie ako v MPV alebo nižšie ako v bežnom hatchbacku. V pozícii vodiča sme len ťažko hľadali dôvod na kritiku. Výborný výhľad dopredu a do strán, skvele ergonomicky riešené pracovisko s logicky umiestnenými ovládačmi a ľahko čitateľnými ukazovateľmi, môže ísť príkladom viacerým konkurentom. Virtuálny prístrojový panel síce Golf Sportsvan nedostal, môže sa však pochváliť na stredovom paneli veľkou, efektnou presklenenou plochou, pod ktorou sa skrýva 8“ dotykový displej, na ktorom je možné buď listovať (rádio stanice, nastavenie úvodnej stránky), či sa ľahko orientovať v samotnom menu. V obsluhe nevidíme žiadne nedostatky, prehľad v menu je jednoduchý a odozva na dotyk promptná. Jeho nedostatok vidíme len v tom, že už po krátkom užívaní je zachytaný od prstov.

Samozrejmosťou, tak ako sa na tento typ auta patrí, je vysoká miera variability. Vďaka polohovateľným, sklápateľným a posuvným zadným sedadlám v rozsahu až 180 mm, je možné prepravovať batožinu v rôznych kombináciách. So zadnými sedadlami posunutými v zadnej pozícii je k dispozícii 500 litrov a po ich posunutí do prednej maximálnej možnej polohy až 590 litrov. Samozrejme, po ich sklopení, resp. preklopení operadiel na sedáky, narastie prepravný objem až na 1520 litrov (nevýhodou po sklopení zadných operadiel je väčší prenos hluku od zadnej nápravy do kabíny). Manipulácia so sedadlami je ľahká a jednoduchá. Výhodou je, že po sklopení operadiel ostáva vďaka dvojitej podlahe rovná plocha. Pod dvojitou podlahou sa skýva rezervné koleso.

Kompletný test nájdete v marcovom časopise AUTOTEST.