Doba internetu a únikov je neúprosná o čom sa po novom môže presvedčiť automobilka Mercedes. Úplne nová generácia triedy E uzrela svetlo sveta niekoľko dní pred oficiálnou premiérou.
Uniknuté fotografie priamo od automobilky odkrývajú nové E-čko v troch paketoch: základná, elegantná aj športová (AMG línia). Čo sa týka vizuálnych zmien, oproti predchodcovi, si na prvý pohľad bežný človek všimneme istú podobu s väčším bratom, modelom S – ale len do istej miery. Poďme však k jednotlivým zmenám. Predný nárazník je úplne nový s navzájom prepojenými nasávacími otvormi, ktorého dopĺňajú decentne ladené chrómové lišty. AMG paket dostal, ako sme už zviknutý, ostrejšie ladené predné krivky. Pozornosť taktiež upútajú nové inteligentné full-LED svetlomety s označením Multibeam LED, ktoré obsahujú až 84 diód. Medzi zaujímavé vlastnosti týchto svetiel môžeme spomenúť napr. inteligentné zapínanie a vypínanie či tlmenie alebo rezanie diaľkových svetiel aby ste rušivo neosvecoval pred vami idúce automobily. Zadné svetlá dostanú taktiež LED technológiu s funkciou tlmenia intenzity svietivosti poďla okolnosti a počasia či stojíte na križovatke alebo jazdíte po diaľnici. Exteriér nepriniesol nič prevratné a možno ho vtipne prirovnať k ruskej matrioške kde najväčšia soška je model S. Automobilka teda vsadila na jednotnejšiu formu s tým, že prečo špekulovať a meniť, keď máme niečo, čo sa ľuďom páči a vyhovuje im.
Základom automobilu je platforma MRA s pohonom zadných kolies, ktorá je známa z C-čka a S-ka. Nové E-čko je podľa dostupných informácií dlhé 4 923 mm (medzigeneračný nárast +43 mm), rázvor činí 2 939 mm (+65 mm). Karoséria sa ďalej pýši nízkym koeficientom aerodynamického odporu, ktorý má hodnotu 0,23. Ponuka motorov odštartuje s benzínovým preplňovaným 2-litrom s výkonom 135 kW respektíve dieselovým 2-litrom vyladeným na 143 kW. Neskôr sa dostane do ponuky aj plug-in hybrid a šesťvalcová verzia s benzínovým 3-litrom. Taktiež môžme očakávať nový 9-st. automat, vzduchové odpruženie a pohon všetkých kolies.
Prejdime k interiéru, ktorý je priestranný a pôsobí pohodlne a luxusne. Po inšpirácii S-kového modelu nájdeme v novom E-čku dva veľke spojené displeje s uhlopriečkou až 31,2 cm. Nové E-čko ponúka niekoľko zaujímavých a nových asistentov. Premiéru si v tomto modely odbije asistent parkovanie na diaľku mobilným telefónom so snahou vyrovať karty s konkurenčným BMW. Ďalší unikát je adaptívny tempomat Distronic Plus, ktorý spolupracuje s aktívnym riadením Drive Pilot čoho výsledkom je autopilot funkčný až do rýchlosti 210 km/h. Za spomenutie stojí asistent ochrany chodcov (Active Braking Assist), odomykanie/zamykanie vozidla mobilným telefónom (Digital Car Key), či udržiavania v jazdnom pruhu do 130 km/h. Toľko v skratke k asistentom. Cenové relácie nového E-čka ešte nie sú zverejnené.