Trieda S prichádza ešte v noblesnejšom a luxusnejšom vyhotovení pod značkou Maybach. Na Slovensku sa predaj vozidla Mercedes-Maybach Triedy S začne na jar 2021. Prvé vozidlá sa k autorizovaným obchodníkom dostanú v lete 2021.

Od uvedenia na trh v roku 2015 bolo celosvetovo vyexpedovaných približne 60 000 vozidiel Mercedes-Maybach Triedy S. V roku 2019 sa predalo približne 12 000 vozidiel Mercedes-Maybach Triedy S, teda viac ako kedykoľvek predtým. V Číne malo tempo rastu dvojcifernú hodnotu. V uplynulom roku boli hlavnými odbytovými regiónmi okrem Číny aj Rusko, Južná Kórea, USA a Nemecko. Na úspešný príbeh nadväzuje nový model Mercedes-Maybach Triedy S, ktorý sa pripája k Mercedesu-Maybach GLS, prvému SUV pod touto luxusnou značkou.

Rázvor, ktorý je v porovnaní s dlhou verziou Triedy S od značky Mercedes-Benz dlhší o 18 centimetrov, prináša výhody pre cestujúcich na zadných sedadlách. Vďaka sériovým riaditeľským sedadlám a balíku na prevádzku so šoférom sa z oblasti zadných sedadiel stáva komfortné pracovisko a priestor na odpočinok. K tomu prispievajú aj exkluzívne prvky ako veľké ozdobné prvky z dreva na zadnej strane predných sedadiel a medzi oboma cestujúcimi na zadných sedadlách.

Mercedes-Maybach Triedy S (dĺžka/šírka/výška: 5 469/1 921/1 510 milimetrov) je klasický trojpriestorový sedan. Osobitnými poznávacími znakmi prednej časti sú osobitá kapota motora s pochrómovanou plutvou a maska chladiča Mercedes-Maybach. Jej vysoký, ľahko identifikovateľný vzhľad sa zakladá na zvislých, trojrozmerných ozdobných lištách. Značka Maybach je integrovaná v pochrómovanom ráme masky chladiča.Mercedes Maybach Triedy S -2

Zadné bočné dvere sú širšie ako pri príbuzných modeloch, okrem toho je v stĺpiku C umiestnené pevné trojuholníkové okno. Logo značky Maybach na stĺpiku C zdôrazňuje exkluzivitu. Na želanie je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S vybavené elektricky poháňanými komfortnými dverami vzadu.

K osobitnému vzhľadu vozidla Mercedes-Maybach Triedy S na želanie prispeje dvojfarebné lakovanie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša ručne podľa najvyšších kritérií kvality. Na želanie sa dodáva revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT. Umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku (predbežne od leta 2021). V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel.

Interiér: veľa miesta a vysoký komfort v oblasti zadných sedadiel

Interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S sa zakladá na interiéru novej Triedy S od značky Mercedes-Benz.  Aj v interiéri vozidla Mercedes-Maybach Triedy S panuje súlad digitálneho a analógového luxusu. K dispozícii je až päť obrazoviek. Sériovou súčasťou výbavy je centrálny OLED displej s uhlopriečkou 12,8 palca. Na želanie je k dispozícii 3D displej vodiča s uhlopriečkou 12,3 palca a trojrozmerným zobrazením iných účastníkov cestnej premávky a výraznými hĺbkovými a tieňovými efektmi.

Osobitný vzhľad displeja vodiča v režime zobrazenia Exkluzívny odôvodňuje osobitné postavenie vozidla Mercedes-Maybach. Lemovanie okrúhlych prístrojov je vyhotovené v ružovozlatej farbe, ktorá je typická pre túto značku.

Táto farba sa používa aj pri aktívnom náladovom osvetlení (mimoriadna výbava), teda pri animovanom dynamickom osvetlení s využitím svetelných diód s inteligentnými komfortnými a bezpečnostnými funkciami. Aktívne náladové osvetlenie prostredníctvom bledej ružovozlatej farby (Rosegold White) a žiare ametystu (Amethyst Glow) zahŕňa dva nové farebné svety.

Mercedes Maybach Triedy S -prístrojový panel

Úvodné svetelné stvárnenie „Vitajte v zadnej časti vozidla“ navyše prináša ďalšiu dodatočnú funkciu. Premiéru vo vozidle Mercedes-Maybach má adaptívne osvetlenie zadnej časti interiéru. Vo viacerých ohľadoch sa prispôsobí želaniam cestujúcich: okrem jasu je možné nastaviť aj veľkosť a polohu svetelného bodu. Zároveň je k dispozícii veľký rozsah nastavenia medzi precíznym pracovným svetlom a uvoľňujúcim salónovým svetlom.

Na palube sa nachádza aj bohatá dávka klasického luxusu: novinkou sú veľké ozdobné prvky na predných sedadlách. Ušľachtilé ozdobné prvky z dreva obopínajú zadnú stranu sedadla vodiča a spolujazdca. V prípade výbavy so zadnou časťou prvej triedy sa medzi dvomi cestujúcimi na zadných sedadlách nachádza podobne výrazný ozdobný prvok z dreva.

Rázvor, ktorý je v porovnaní s dlhou verziou Triedy S od značky Mercedes-Benz dlhší o 18 cm, prináša výhody pre cestujúcich na zadných sedadlách. Prehľad najdôležitejších rozmerov:

Mercedes-Maybach Triedy S (Z223) Trieda S s dlhým rázvorom (V223) Trieda S s krátkym rázvorom (W223)
Celková dĺžka mm 5 469 5 289 5 179
Celková šírka mm 1 921 1 954/1 921 1 954/1 921
Celková výška mm 1 510 1 503 1 503
Rázvor mm 3 396 3 216 3 106

 

Sériová výbava s riaditeľskými sedadlami vzadu vľavo a vpravo a balíkom na prevádzku so šoférom je jednoznačným dôkazom toho, že cestujúci vo vozidle Triedy S značky Mercedes-Maybach často sedia v druhom rade sedadiel. Cestujúci môže nezávisle nastaviť sedaciu plochu a operadlo riaditeľských sedadiel. Používaním opierky chodidiel umiestnenej na prednom sedadle a elektricky vysúvateľnej opierky na nohy vzniká súvislá, komfortná plocha na ležanie s príjemnou polohou na spanie. Dráha nastavenia opierky na nohy sa v porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom predĺžila o približne 50 mm. Ďalšou novinkou je masážna funkcia opierky lýtka ako súčasť balíka komfortu sedenia vzadu. Ďalšou príjemnou funkciou je vyhrievanie šije a ramien v oblasti zadných sedadiel.

Infotainment MBUX: ešte osobnejšie a intuitívnejšie ovládanie

V novej Triede S je predstavená druhá generácia učenlivého systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorý bol uvedený v roku 2018. Jedinečnosťou systému MBUX je jeho prepojenie s najrozličnejšími systémami a údajmi zo snímačov vozidla. Zobrazenia uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. Výrazne sa rozšírili aj možnosti personalizácie a intuitívneho ovládania. Vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S je na želanie vybavené interiérovým asistentom MBUX aj v oblasti zadných sedadiel.Mercedes Maybach Triedy S -vyoký komfort na zadných sedadlách

Interiérový asistent MBUX v súvislosti s ovládaním rozpoznáva množstvo želaní. V závislosti od situácie vhodným spôsobom asistuje pomocou automatických funkcií vozidla, pričom interpretuje smer pohľadu, pohyby ruky a reč tela cestujúcich. Mercedes-Maybach Triedy S dokáže pomocou 3D laserových kamier zaznamenať aj pohyby a gestá cestujúcich v oblasti zadných sedadiel. Napríklad podávač bezpečnostného pásu pre krajné miesta na sedenie sa vysunie automaticky, len čo interiérový asistent MBUX vďaka pohybu ruky rozpozná snahu o uchopenie bezpečnostného pásu. Aj funkcia výstrahy pri vystupovaní bola rozšírená a dokáže rozpoznať želanie cestujúceho na zadných sedadlách opustiť vozidlo.

Motory s čiastočnou elektrickou podporou

Motory vozidla Mercedes-Maybach Triedy S pochádzajú z portfólia značky Mercedes-Benz a čiastočne získali elektrickú podporu prostredníctvom integrovaného štartovacieho generátora (ISG) druhej generácie. Tento štartovací generátor poskytuje zvýšenie výkonu (boost) až o 15 kW, podporuje efektívne kĺzanie počas jazdy s ustálenou rýchlosťou, zvyšuje komfort funkcie Štart – stop a pohon je vďaka nemu celkovo efektívnejší.

Prevodovka 9G-TRONIC bola vylepšená pre adaptáciu ISG. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič prevodovky sa teraz presunuli do prevodovky, resp. na prevodovku. V kombinácii s ISG bolo možné eliminovať celý dvojdielny remeňový náhon, pretože sa používa elektrický kompresor na chladivo. Vďaka tomu je možné efektívne a komfortne klimatizovať interiér aj vtedy, keď motor nepracuje (štart – stop a fázy kĺzania).

Náhon na všetky kolesá sa dodáva sériovo.

Podvozok: komfortne nastavený a prekvapivo obratný

Štandardom je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Vodič môže pomocou systému DYNAMIC SELECT individuálne meniť vlastnosti náhonu, ESP®, podvozka a riadenia. Na výber slúži ovládací prvok na spodnom konci centrálneho displeja. Systém DYNAMIC SELECT ponúka vlastný jazdný program MAYBACH. Tento program je celkom zameraný na komfort jazdy.

Riadenie zadnej nápravy (na želanie) zvyšuje obratnosť v meste. Polomer otáčania sa tým zmenšuje o takmer dva metre. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch variantov: riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies 4,5° a 10°. Polomer otáčania namiesto 13,1 metra dosahuje 12,2, prípadne 11,2 metra.

Plne aktívny podvozok s E-AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE (na želanie) na základe 48-voltovej technológie pomocou stereokamery sníma vozovku a vyhladzuje zvlnené prekážky. Systém okrem toho ponúka dodatočnú ochranu pri bočnom náraze.

Zvukový komfort: mimoriadne ticho a nízke vibrácie

Nový luxusný sedan sa zakladá na veľmi dobrom systéme eliminácie prenosu hluku a vibrácií do vozidla, ktorý pochádza z novej generácie Triedy S. Rozšírené opatrenia na elimináciu prenosu hluku a vibrácií do vozidla sú zamerané predovšetkým na oblasť zadných sedadiel. V priestore zadného podbehu kolesa je preto dodatočne použitá izolačná pena. Dodatočné pevné trojuholníkové okná v stĺpiku C sú vybavené vrstveným sklom, pretože sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti hláv cestujúcich na zadných sedadlách. Na želanie sa pre Mercedes-Maybach dodávajú pneumatiky s penovými absorpčnými prvkami, ktoré sú optimalizované na zníženie hluku.Mercedes Maybach Triedy S -7

Premiéru v spoločnosti zažíva aktívna kompenzácia jazdného zvuku (AFGK). Systém zmierňuje neželané nízkofrekvenčné zvuky pomocou zvukových vĺn s opačnou fázou. Na reprodukciu sa používajú basové reproduktory špičkového ozvučovacieho systému Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom.

Bezpečnosť: viac ochrany pred nehodami a počas nehôd

Práve vo vozidle Mercedes-Maybach Triedy S je pozornosť už odnepamäti venovaná aj mimoriadne vysokej bezpečnosti v zadnej časti vozidla. Dôkazom toho je aj inovácia v podobe airbagu vzadu: tento prvok mimoriadnej výbavy dokáže výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na bočných sedadlách vzadu pri prudkých čelných kolíziách. Vo vozidle Mercedes-Maybach Triedy S z automatického podávača bezpečnostného pásu odteraz profitujú aj cestujúci na zadných sedadlách sedanu. Podávač nepriamo nabáda na pripútanie a súčasne dodáva tomuto procesu väčšie pohodlie. Podávač bezpečnostného pásu je integrovaný v nastaviteľnom operadle riaditeľského sedadla, vďaka čomu je vždy v správnej polohe voči cestujúcemu.

Nové a rozšírené asistenčné jazdné systémy v závislosti od situácie pomáhajú pri prispôsobovaní rýchlosti, regulácii odstupu, riadení a zmene jazdného pruhu, čím odbremeňujú vodiča pri každodennom jazdení. Vodič si preto dlhšie udrží dobrú kondíciu a do cieľa cesty dorazí bezpečnejšie a komfortnejšie. Asistenčné jazdné systémy dokážu v závislosti od situácie reagovať na nebezpečenstvo a zmierniť závažnosť možných kolízií, prípadne im dokážu úplne zabrániť.

V podobe systému Drive Pilot značka Mercedes-Benz zavedie podmienečne automatizované jazdenie do sériovej výroby predbežne v druhom polroku 2021. Na vhodných úsekoch diaľníc a pri vysokej frekvencii premávky dokáže systém DRIVE PILOT vodičovi ponúknuť prevzatie riadenia vozidla, najprv do zákonom povolenej rýchlosti 60 km/h.

Zaujímavé čísla, údaje, fakty:

Vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S má o 18 centimetrov väčší rázvor ako dlhá verzia vozidla Mercedes-Benz Triedy S: 3 396 namiesto 3 216 milimetrov.

Aktívne náladové osvetlenie obsahuje celkom 253 svetelných diód.

Približne do troch milisekúnd sa audiosignály aktívnej kompenzácie jazdného zvuku s opačnou fázou musia dostať do ľudského ucha na to, aby sa príslušným spôsobom prekryl jazdný hluk vozidla.

Teplotu chladiaceho priečinka (na želanie) v zadnej lakťovej opierke je možné nastavovať v rozsahu medzi +1 a +7 °C.

Operadlo sedadla spolujazdca je možné v rámci balíka na prevádzku so šoférom nakloniť dopredu o 23° z polohy 90°. Vďaka možnosti nastavenia sedadla v pozdĺžnom smere a možnosti nastavenia výšky sedadla vzniká väčší priestor na nohy v oblasti zadných sedadiel.

Operadlá riaditeľských sedadiel je možné nakláňať do uhla maximálne 43,5 stupňa. Pri najstrmšom nastavení operadla v uhle 19 stupňov zase vzniknú podmienky na uvoľnenú prácu v zadnej časti vozidla.

Od uvedenia sedanu Mercedes-Maybach Triedy S na trh vo februári 2015 bolo vyexpedovaných približne 60 000 vozidiel. Každý mesiac sa len zákazníkom v Číne v uplynulých rokoch odovzdalo približne 600 vozidiel, v roku 2019 to bolo v priemere dokonca viac ako 700 vozidiel za mesiac.

Starostlivé zostavovanie dvojfarebného laku (na želanie) v manufaktúre na výrobu laku môže trvať až 1 týždeň.

Pri plnej výbave a vrátane bočného impulzu PRE-SAFE® a airbagu bezpečnostného pásu sa v interiéri vozidla Mercedes-Maybach nachádza celkom 18 airbagov.

Mercedes Maybach Triedy S -5

História exkluzívnych a reprezentatívnych vozidiel 

Nové vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S sa zakladá na jedinečnej tradícii exkluzívnych a reprezentatívnych vozidiel značiek Mercedes-Benz a Maybach. Spoločnosť Maybach Motorenbau GmbH predstavila svoje prvé vozidlo v roku 1921 na výstave automobilov v Berlíne: bolo to vozidlo Maybach typu W3 s karosériou Auer z Cannstattu.

V roku 1930 bolo predstavené vozidlo Mercedes-Benz 770 označované ako „veľký Mercedes“ (W 07), ktoré v roku 1938 nahradil typ konštrukčného radu W 150 s rovnakým názvom. V päťdesiatych rokoch 20. storočia sa značka vrátila do tohto vrcholového segmentu s vozidlom Mercedes-Benz 300 (W 186 a W 189). Ďalším vozidlom s vysoko reprezentatívnym charakterom bol Mercedes-Benz 600 (W 100) z roku 1963. Luxusné limuzíny Triedy S konštrukčného radu 140 (predstavené v septembri 1995), ako aj konštrukčného radu 220 (od roku 2000) preniesli túto myšlienku do nového tisícročia.

V roku 2002 oživila vtedajšia spoločnosť DaimlerChrysler AG jednu z najexkluzívnejších nemeckých automobilových značiek luxusnými sedanmi Maybach konštrukčného radu 240. Trieda S dnešnej značky Mercedes-Maybach nakoniec oslávila svoju premiéru v roku 2014 v konštrukčnom rade 222. Vrchol ponuky predstavujú reprezentatívne limuzíny najvyššej úrovne v podobe modelov Mercedes-Maybach S 600 Pullman (2015) ako aj S 600 Pullman Guard (2016).

                                                                                                    Zdroj: Mercedes-Benz