V roku 1979 začína výrobou Triedy G úspešný príbeh. Od uvedenia do výroby sa vyrobilo už 400 000 kusov, pritom za posledné 3 roky sa vyrobilo 100 000 exemplárov tohto modelu.

Z výrobnej linky v Grazi zišiel červený Mercedes‑Benz G 400 d ako jubilejné vozidlo 400 000 vozidlo, ktorý smeruje k dlhoročnému zákazníkovi z Porýnia. Ide o verného zákazníka, ktorý od roku 1979 vystriedal približne 20 modelov hranatého klasika.

„V súčasnosti dopyt vysoko prevyšuje dostupné výrobné kapacity,“ zdôrazňuje Dr. Emmerich Schiller, vedúci odboru výroby terénneho vozidla a konateľ spoločnosti Mercedes-Benz G GmbH v Grazi/Rakúsku. „Staráme sa o to, aby mala naša ikona perspektívu aj v budúcnosti, pretože Trieda G zažije budúcnosť bez emisií. Konštrukčný rad bude totiž elektrifikovaný.“

Trvalá udržateľnosť je ústredným pilierom stratégie spoločnosti Mercedes-Benz AG. Mercedes-Benz je na ceste k CO2-neutralite a zároveň sa zameriava na zodpovedné využívanie zdrojov naprieč celým dodávateľským reťazcom. Rovnako ako všetky vlastné závody spoločnosti Mercedes-Benz AG bude aj spoločnosť Magna Steyr v Grazi vyrábať od roku 2022 CO2-neutrálne. Výrobný partner pre Triedu G bude v budúcnosti spotrebúvať menej vody a produkovať menej odpad, pričom zároveň bude zvyšovať mieru recyklácie. Aj na tejto časti stratégie trvalo udržateľného rozvoja sa spoločnosti Mercedes-Benz a Magna Steyr spolupodieľajú.

V lete 2018 bolo uvedená do predaja nová generácia Triedy G, ktorá  presviedča výkonnosťou, modernými asistenčnými systémami, vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a bezpečnosťou za všetkých podmienok používania vďaka novému podvozku, jazdnému programu DYNAMIC SELECT, „režim G“ a trom 100-percentným uzávierkam diferenciálu.

Počnúc dátumom výroby 1. septembra 2020 bude sériová výbava ikony terénneho vozidla ešte rozsiahlejšia a zároveň sa rozšíri aj výber možností individuálneho prispôsobenia s programom výbavy G manufaktur. Na ponuku je pozitívny ohlas: okolo 60 percent všetkých kupujúcich Triedy G sa rozhoduje pre tento prvok výbavy. Modelový program dopĺňajú nové farby exteriéru a balíky výbav či širokouhlý kokpit, ktorý je odteraz súčasťou sériovej výbavy.

Mercedes-Benz G (5)

 

Od jari 2020 sa zákazníci a fanúšikovia môžu presviedčať o schopnostiach Triedy G na ceste aj v teréne v novom zážitkovom centre Triedy G neďaleko mesta Graz. V areáli bývalej leteckej základne Nittner majú možnosť vyskúšať si obrovský potenciál Triedy G, trénovať svoje vodičské schopnosti aj v extrémnom teréne a vyskúšať si na vlastnej koži, čo znamená znak kvality „Schöckl proved“. Na vrchu Schöckl pri meste Graz sa nachádza legendárna testovacia dráha tohto konštrukčného radu, na ktorej sa musí Trieda G osvedčiť počas vývojových jázd.

História Triedy G

Trieda G je špičkovým modelom medzi luxusnými terénnymi vozidlami. Nie je len s odstupom času najdlhšie vyrábaným modelovým radom z oblasti osobných motorových vozidiel v histórii značky Mercedes-Benz, ale aj predchodcom všetkých vozidiel kategórie SUV s hviezdou – preto všetky terénne vozidlá značky Mercedes-Benz nosia v názve veľké písmeno G.

To, čo sa začalo zmluvou o spolupráci medzi vtedajšou spoločnosťou Daimler‑Benz AG a firmou Steyr-Daimler-Puch v rakúskom meste Graz v roku 1972, je dnes história pretkaná superlatívmi a míľnikmi. Už prvá koncepcia, ktorá je vypracovaná, je iná. Tím navrhol vozidlo, ktoré vyniká výbornými terénnymi vlastnosťami, súčasne však nachádza svojich zákazníkov ako plnohodnotné a bezpečné vozidlo na voľný čas. Náhon na všetky kolesá a uzávierky diferenciálu so 100-percentnou uzávierkou odvtedy patria k Triede G rovnako ako robustný rebrinový rám.

Mercedes G 1979-2018

V čase uvedenia na trh na jar v roku 1979 boli k dispozícii štyri varianty motora s výkonovým spektrom 53 kW/72 k až 115 kW/156 k. Zákazníci si mohli vybrať medzi kabrioletmi s krátkym rázvorom kolies, ako aj kombi s krátkym alebo dlhým rázvorom kolies. Vozidlami konštrukčného radu 463 sa v roku 1989 začala evolúcia, prostredníctvom ktorej sa terénne vozidlo okrem iného prispôsobilo aj neustálemu technickému pokroku. Vďaka nej sa ustavične rozširoval okruh nadšencov tohto vozidla a zvýraznil charakter exkluzívneho vozidla na každú príležitosť. Od roku 1993 má aj svoj oficiálny názov: Trieda G.

Vo svete sú modely Triedy G známe ako „papamobil“. Prvým z týchto reprezentatívnych vozidiel pre hlavu katolíckej cirkvi je terénne vozidlo Mercedes-Benz 230 G so špeciálnou sklenenou nadstavbou. Pápeža Jána Pavla II. sprevádzala na jeho početných cestách od roku 1980.

Pri príležitosti 25. jubilea Triedy G sa na trh dostal celkom výnimočný model, ktorý zušľachtila značka Mercedes-AMG: G 55 AMG Kompressor. Osemvalcový pohonný agregát (350 kW/476 k, krútiaci moment 700 Nm) prepožičal terénnemu vozidlu doposiaľ nepoznaný výkon a svedčil o ohromnom potenciáli, ktorý sa skrýva v Triede G.

V roku 2015 priniesol model G 500 4×4² nielen luxusný interiér, ale aj svetlú výšku 45 centimetrov a pôsobivý výkon v teréne.

Vďaka modelu Mercedes-Maybach G 650 Landaulet bolo ikonické Géčko v roku 2017 vynájdené nanovo. So suverénnym motorom V12, s portálovými nápravami, elektrickou látkovou sklápacou strechou a exkluzívnou výbavou v priestore pre cestujúcich vzadu spĺňa úplne osobité, na 99 exemplárov limitované terénne vozidlo, očakávania zákazníkov, ktorí kladú na svoje vozidlo tie najvyššie nároky. Zrejme najexkluzívnejší druh pôžitku z jazdy pod otvorenou oblohou.

                                                                                                     Zdroj: Mercedes-Benz