Po SUV e-tron a e-tron Sportback je GT tretím plne elektrickým modelom v súčasnom portfóliu Audi.  K predajcom by sa mal dostať už na jar, v máji 2021.

E-tron GT je nepochybne jedným z najpozoruhodnejších modelov, aké sme za posledné roky mali možnosť vidieť. Po dizajnovej stránke v podstate prebral takmer všetko od konceptu e-tron GT Concept, ktorý bol ukázaný už v roku 2018. Použitím nových technológií a samotnou cenovkou (začať by mal tesne pod úrovňou 100 000€, výkonnejšia verzia RS tesne pod 140 000€) sa  posúva sa na vrchol modelovej hierarchie výrobcov luxusných automobilov.

Audi e-tron GT prichádza v dvoch verziách. Okrem základnej verzie Audi e-tron GT quattro bude v ponuke aj vo výkonnejšej verzii RS. Okrem loga sa obe verzia v podstate nelíšia, to platí aj po technickej stránke. Rozdiely spočívajú vo výkone elektromotora a výbave. V prípade, že sa rozhodnete pre verziu RS dostanete napríklad karbónovú strechu, LED svetlomety Matrix a športové sedadlá, taktiež vzduchové pruženie a aktívny diferenciál zadnej nápravy. Obe verzie možné dovybaviť za príplatok riadením všetkých kolies a keramickými brzdami.

Postavený  je na rovnakej platforme ako koncernový súrodenec Porsche Taycan pohananý rovanko elektromotrom. Napriek tomu sú odlišný a každý z nich bude mať ambíciu aj napriek tomu, že sú v podstate konkurenti osloviť inú klientelu. Porsche s modelom Taycan bude skôr oslovovať tých, ktorí vyslovene idú po športovom aute (aj keď pribudla aj menej výkonná verzia s výkonom 300kW), Audi  s e-tronom GT aj tých ktorý okrem športovosti hľadajú aj auto ku každodennému používaniu. Samozrejme toto hodnotenie platí v kontexte tohto segmentu. Výkon skrátka nechýba obom. Za všetko hovoria výkonové parametre: V základe má E-Audi max. výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 630 Nm, v silnejšej verzii RS dokonca 475 kW (646 k) a 830 Nm.

Audi e-tron GT 2021

Rovnako ako Taycan, aj e-tron GT má 800-voltový elektrický systém. Poháňaný je štandardne  elektromotorom na obe nápravy, dojazd 2,3 tony ťažkého vozidla vďaka batérie s kapacitou 96kWh  podľa WLTP predstavuje 440km. Na rýchlonabíjačke pri využití max. výkonu 270kW, je možné nabiť batériu na 80% za 22,5 minúty. Pre tých čo auto využívajú v meste poteší fakt, že je možné nabiť batériu iba za 5 minút pre dojazd na 100 km.

Základná verzia s výkonom 390 kW dokáže zrýchliť z 0-100km/h za 4,1, výkonnejšia RS s výkonom 475 kW za úctyhodných 3,3 s. Obe verzia majú stanovenú max. rýchlosť 245km/h.  Len pre porovnanie Porsche Taycan vo verzii S je na to  ešte lepšie, keď s elektromotorom produkujúcim výkon 560kW/761k  dokáže zrýchliť z 0-100km/h za 2,8 s a uháňať max. rýchlosťou  až 260km/h.

Športový zvuk: e-tron GT napodobňuje výfukové klapky

Za príplatok bude k dispozícii tkz. „športový zvuk“, ktorý bude prenášaný reproduktormi v interiéri alebo na vonkajšej strane vozidla. V závislosti od nastavenia  jazdných režimov bude zvuk hlasnejší alebo tichší, športovejší alebo rezervovanejší. V podstate ide okoby o výfukové klapky pre elektromobily.

Pokiaľ porovnáte rozmery tak Audi e-tron GT je s dĺžkou 4,99 metra o 2,7 centimetra dlhšie a s výškou 1,44 metra o 2,9 cm vyššie ako Porsche Taycan. Šírka 1,96 metra a rázvor 2,9 metra je rovnaká pri oboch modeloch.  Kabína v prípade Audi e-tron GT je štandardne  päťmiestna pri Porsche Taycan štvormiestna. Kufor vzadu udava Audi hodnotu objem 405 litrov ( o 40 litrov viac ako Porsche) a vpredu 85 litrov ( Porsche 81 litrov).

Zdroj: Audi                                                                              Text: Lukáš Vajda

Reklama