Audi A6 Avant E-Tron debutuje ako elektrické kombi s výkonom 476 koní. Audi tak pokračuje v rozširovaní svojej modelovej rady elektromobilov. Od roku 2024 bude ponúkať A6 ako e-tron spolu s verziou so spaľovacím motorom.
Pri pohľade odpredu záujme veľká mriežka Singleframe, ktorá je typická pre elektrické modely Audi a ultra tenké predne svetlomety ponúkajúce digitálnu LED matrix technológiu (disponujú aj vychytávkou v podobe premietania svetlených efektov). Pri pohľade z boku zaujmú veľké 22“ kolesá a bočná silueta, vzadu s klesajúcou strechou, ktorá končí strešným spojlerom a pripomína tak skôr športový Shooting Brake ako klasické kombi. A nakoniec pri pohľade zo zadu zaujme dominujúce svetlomety s efektným svetleným prepojením a mohutný difúzor.
Už minulý rok automobilka so sídlom v Ingolstadte ukázala tento elektromobil ako koncept vo verzii A6 Sportback E-Tron, teraz prichádza aj vo verzii kombi s tradičným označením Avant (Audi A6 Avant E-Tron), a taktiež rovnako ako koncept. Podľa slov automobilky by mal mať však tento koncept už blízko k sériovému automobilu!
Avant E-Tron má rovnaké rozmery ako predošlí koncept A6 Sportback E-Tron. Obe karosárske verzie sú rovnako dlhé 4,96 metra, 1,96 metra široké a 1,44 metra vysoké. Rozdiel je v dizajne zadnej časti, Avant má pretiahnutejšiu strechu, tak ako býva u verzii kombi, aby vytvoril priestor pre väčší batožinový priestor. Výsledkom tohto uhladeného vzhľadu je koeficient odporu vzduchu 0,24 oproti, ktorý je stále skvelý, aj keď je o niečo horši ako 0,22 pre Sportback.
Rozmery
- Dĺžka: 4,96 metra
- Šírka: 1,96 metra
- Výška: 1,44 metra
- Rázvor: 2,95 metra
- Koeficient odporu vzduchu: 0,24
A6 Avant E-Tron Concept je postavený na modulárnej platforme Premium Platform Electric (PPE), ktorú bude zdieľať aj pripravované SUV Audi Q6 E-Tron. Elektrický pohon s dvomi elektromotormi sa bude prenášať na všetky štyri kolesá s celkovým výkonom 350 kW/476k a krútiacim momentom 800 Nm. Vrcholná verzia by mala dokázať zrýchliť z 0-100km/h pod 4 sekundy a základná verzia cca za 7 sekúnd. Neskoršie by mala byť dostupná aj verzia s pohonom iba na zadné kolesá a ponúkať dojazd až 700 kilometrov.
Audi nezverejnilo presnú kapacitu batérie, ale uvádza sa údaj okolo 100 kWh. Tento elektromobil disponuje 800-voltovou technológiou, ktorá ponúka nabíjanie až 270 kW. Vďaka tomu sa dokáže batéria nabiť na dojazd 300 kilometrov za krátkych 10 minút. Z 5 na 80 % kapacity batérie to trvá 25 minút.
Zdroj: Audi Michal Pospíšil