Audi e-tron quattro: Vylepšený koncept

Na práve prebiehajúcom veľtrhu elektroniky v Las Vegas predstavila automobilka Audi vylepšený koncept e-tron quattro, ako predzvesť novej Q6-ky, so snahou konkurovať najmä Mercedesu GLE Coupé a BMW X6.

audi_etronquattro-concept (1)

Fanúšikom značky Audi, ako aj ľuďom zaujímajúcim sa o automobily, je tento koncept určite povedomí. Naposledy sme ho mohli vidieť minulý rok na autosalóne vo Frankfurte. Tentokrát sa nám predstavil znova s nezmeneným dizajnom, ale zato plný nových technologických vychytávok a vylepšení. Začneme hneď tým najlepším a to plnohodnotným autopilotom (Piloted Driving), ktorý monitoruje okolie vozidla a posiela všetky informácie do riadiaceho centra, kde sa následne v tom istom čase vytvára digitálny obraz okolo celého automobilu a na základe toho sa budete môcť pohybovať po vozovke úplne bez zásahu, dokonca aj v meste. Ďalší systém na uľahčenie premávky, ktorý vám umožní dopredu sledovať svetelné križovatky, či je premávka plynulá, je zatiaľ v pláne len pre USA. Naledujúce novinky sa týkajú ovladaním niektorých funkcií cez smartfón ako napr.  možnosť vopred vykúriť interiér na požadovanú teplotu. Dostávame sa pomaličky do interiéru resp. do palubného počítača, kde chce Audi po novom integrovať SIM-kartu s roamingom a internetom. Internet bude využívaný napr. s novou aplikáciou Street View, teda mapami od Google, na veľkom dotykovom displeji s 3D prostredím. Nakoniec spomenieme unikátnu kombináciu OLED a laserových svetlometov (Matrix OLED a Matrix laser). Jedná sa o prvé spojenie oboch technológií súčasne na svete.

audi_etronquattro-concept (4)

Motorizácia konceptu sa nezmenila a tak pod kapotou nájdeme opäť 3 elektromotory. Prvý z nich má na starosti prednú nápravu, zatiaľ čo zvyšné dva tú zadnú. Kombinovaný výkon dosahuje 320 kW/435 koní, pričom ho možno krátkodobo zvýšiť na úctyhodných 503 koní a 800 N.m. Z nuly na sto vyštartuje za 4,6 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 210 km/h. Podľa slov automobilky je dojazd na jedno nabitie až 500 kilometrov. Rýchlo-nabíjačky s výkonom 150 kW dokážu akumulátory v automobile nabiť za 30 minút do stavu, s akým dokáže prejsť 400 kilometrov. Úplne nabitie zaberie 50 minút. My len dúfame, že toto všetko sa podarí preniesť aj do sériovej výroby, ktorá stále nie je určená.

FOTOGALÉRIA

 

Reklama