Audi Q7 druhej generácie sa posúva na úplne novú úroveň v segmente premium SUV. S pohotovostnou hmotnosťou 1995 kg (3.0 TDI) je o 325 kg ľahšia ako predchodca.
S výslednou hmotnosťou 1995 kg je o 325 kg ľahšia ako predchodca. Hoci sú vonkajšie rozmery menšie oproti predchádzajúcej generácii, v interiéri poskytuje výrazne viac miesta pre posádku a batožinu. Interiér prešiel značnou zmenou a tak v kabíne nájdeme nový ovládací panel MMI all‑in‑touch s veľkou dotykovou plochou (touchpad), ktorá uľahčuje ovládanie. Rozšírené služby Audi connect, Audi tablet pre spolujazdcov v zadnej časti kabíny a dva audiosystémy s trojrozmerným priestorovým ozvučením (3D) sú ďalšími atraktívnymi inováciami. Zaujímavá novinka je aj integrácia smartfónu prostredníctvom Google Android Auto alebo Apple Carplay.
Čo sa týka motorizácie zo začiatku nájdeme v ponuke zhodne po jednom dieselovom a jednom benzínovom agregáte s pohonom všetkých kolies. Prvý z nich je 3-litrový dieselový šesťvalec s označením 3.0 TDI s výkonom 200kW/272k a druhý benzínový 3-liter TFSI s výkonom 245kW/333k. Takto disponované Audi Q7 zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy (TFSI), respektíve 6,3 sekundy (TDI). O niečo neskôr má automobilka uviesť do ponuky svoj historicky prvý Plug‑in‑Hybrid s naftovým motorom, ktorý dostane označenie Audi Q7 e‑tron quattro. Výsledkom je výkon 275kW/373k a systémový maximálny krútiaci moment 700 Nm. Jeho spotreba paliva podľa aktuálnej metodiky EÚ je iba 1,7 litra na 100 kilometrov (emisie CO2 menej ako 50 g/km). Úplne nabitá batéria umožňuje dojazd s elektrickým pohonom 56 kilometrov.
Hodnoty spotreby paliva a CO2 uvedených modelov:
Audi Q7 3.0 TDI (200 kW) | 5-sedadlové | 7-sedadlové |
Komb. spotreba (l/100km) | 5,7 – 6,1 | 5,9 – 6,2 |
Komb. emisie CO2 (g/km) | 149 – 159 | 153 – 163 |
Audi Q7 3.0 TFSI (245 kW) | 5-sedadlové | 7-sedadlové |
Komb. spotreba (l/100km) | 7,7 – 8,1 | 7,9 – 8,3 |
Komb. emisie CO2 (g/km) | 179 – 189 | 183 – 193 |
FOTOGALÉRIA