Audi A3 prichádza na štart s novými asistenčnými systémami a motormi, ako aj s novými prednými reflektormi Matrix LED a zadnými skupinovými svetlami.
Nové Audi A3 bude k dispozícii s trojdverovou karosériou, ako Sportback, Limuzína a Cabriolet. Aj športový model Audi S3 prichádza z viacerými novinkami a má ďalej zvýšený dynamický potenciál. Spolu s Audi A3 Sportback e-tron a Audi A3 Sportback g-tron poskytuje modelový rad A3 najbohatšiu ponuku pohonných jednotiek v kompaktnom segmente.
Napriek prakticky nezmeneným rozmerom – dĺžka 4,24 metra a rázvor 2,60 metra – pôsobí nové Audi A3 ešte športovejšie a expresívnejšie ako doteraz, jeho jednodielna maska chladiča je širšia a má ostrejšie kontúry. Reflektory sú štíhlejšie a majú markantné vonkajšie kontúry. Dizajn zadnej časti karosérie zvýrazňuje šírku – horizontálnou svetlenou grafikou zadných skupinových svetiel a odtrhovou hranou nad novo vytvarovaným difúzorom v nárazníku. Rozšírila sa aj paleta lakov karosérie. Na výber je 12 farebných odtieňov, medzi nimi 5 nových farieb Arablau, Kosmosblau, Nanograu, Tangorot a Vegasgelb. Pre dizajnový komplet S line Exterieurpaket je rezervovaný lak Daytonagrau Perleffekt.
Asistenčné systémy
Ponuka asistenčných systémov nového Audi A3 je bohatá so snahou posunúť latku v kompaktnej triede zase o krok vyššie. Jazda je vďaka vylepšenému systému Audi active lane assist a Audi pre sense vrátane ochrany chodcov ešte bezpečnejšia. Novinkou v segmente je asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý spolupracuje s adaptívnym tempomatom Audi adaptive cruise control (ACC) s funkciou Stop&Go. Systém, dodávaný na želanie, automaticky udržiava nastavený odstup od vozidla idúceho vpredu a v kombinácii s prevodovkou S tronic po krátkom zastavení automaticky opäť rozbehne vozidlo. V hustej premávke do rýchlosti 65 km/h asistenčný systém na dobre označených cestách dokonca na krátky čas preberá aj riadenie.
Interiér
V interiéri nájdeme Audi virtual cockpit, ktorý zobrazuje najdôležitejšie jazdné informácie vo vysokom rozlíšení na monitore TFT s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca). Tlačidlom „View“ na multifunkčnom volante môže vodič prepínať medzi dvoma zobrazeniami. V klasickom režime sa stupnice prístrojov zobrazujú také veľké ako pri bežných analógových prístrojoch. V režime infotainmentu naopak dominuje centrálne okno, ktoré poskytuje väčší priestor pre mapu navigácie alebo prehľadné zoznamy z oblastí telefón, rádio a audio. Pri tom sa otáčkomer a rýchlomer zobrazujú na bokoch ako dve malé stupnice. Štruktúra menu ovládacieho systému MMI je novo koncipovaná. Ovládanie s jednoduchými hierarchiami pripomína smartfóny. Ústredným ovládacím prvkom systému MMI je kombinovaný otočný/tlačidlový ovládač. Na hornej ploche ovládača je dotyková plocha touchpad na zadávanie znakov a ovládanie gestami s niekoľkými prstami – vodič tak môže napríklad transfokovať mapu (zoom). Súčasťou sériového vybavenia je MMI Radio plus s elektricky vysúvaným monitorom s uhlopriečkou 17,8 cm (7 palcov). Na želanie dodávané systémy MMI Navigation a MMI Navigation plus s MMI touch prinášajú v kombinácii s modulom Audi connect mnohé online funkcie do Audi A3. Medzi nimi napríklad navigáciu s využitím Google Earth a Google Street View, dopravné informácie v reálnom čase, ako aj praktické informácie o parkoviskách a cieľoch jazdy, správy alebo správy o počasí.
Motorizácia
Ponuka motorov Audi A3 obsahuje šesť agregátov – tri benzínové a tri naftové motory. Ich výkonové rozpätie siaha od 81 kW/110 k do 140 kW/190 k. Všetky motory spĺňajú emisnú normu EU6.
S motorom 1.0 TFSI ponúka Audi po prvý raz v modelovom rade Audi A3 trojvalec s pohotovostnou hmotnosťou bez vodiča len 1 150 kilogramov. Kompaktný motor dosahuje výkon 85 kW/115 k a v pásme od 2.000 do 3.500 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 200 Nm. Benzínový štvorvalec 1.4 TFSI COD ultra je vybavený technológiou vypínania valcov v režime čiastočného zaťaženia. Znamená to, že keď nie je potrebný vysoký výkon, dva valce sa vyradia z činnosti. Motor s objemom 1.395 cm³ dosahuje výkon 110 kW/150 k a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Novo vyvinutý benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s vylepšeným procesom spaľovania zmesi. Pri objeme 1.984 cm³ dosahuje výkon 140 kW/190 k a v pásme od 1.500 do 4.200 otáčok za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 320 Nm. Pri agregátoch 2.0 TFSI sa používa úplne novo konštruovaná 7-stupňová prevodovka S tronic s dvoma spojkami v olejovom kúpeli. Nahrádza doterajšiu 6-stupňovú prevodovku S tronic so suchými spojkami.
Štvorvalcový turbodiesel s objemom 1.968 cm³ je v dvoch výkonových stupňoch. Motor 2.0 TDI je na výber s výkonom 110 kW/150 k a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm v pásme otáčok od 1.750 do 3.000 za minútu alebo – o niečo neskôr – s výkonom 135 kW/184 k a maximálnym krútiacim momentom 380 Nm v pásme otáčok od 1750 do 3000 za minútu. Nový základný naftový motor je 1.6 TDI s výkonom 81 kW/110 k. Dodáva sa v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou prevodovkou S tronic s dvoma spojkami.
Plug-in-hybrid Audi A3 Sportback e-tron kombinuje benzínový motor 1.4 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm s elektromotorom, ktorý má výkon 75 kW a maximálny krútiaci moment 330 Nm. Systémový výkon hybridného agregátu 150 kW/204 k umožňuje nadpriemerné jazdné výkony. Lítiovo-iónová akumulátorová batéria s kapacitou 8,8 kWh sa dá zo zásuvky s trojfázovým napätím 380 V úplne nabiť za niečo vyše dvoch hodín.
Audi A3 Sportback g-tron ponúka okrem stlačeného zemného plynu CNG používať ako palivo aj synteticky vyrobený a takmer klimaticky neutrálny plyn Audi e-gas. S motorom 1.4 TFSI, ktorý dosahuje výkon 81 kW/110 k) Náklady na palivo sa pre zákazníka pohybujú v oblasti okolo 4€ na 100 kilometrov. Dojazd na plyn v cykle NEDC vyše 400 kilometrov, s benzínom k tomu pristupuje ďalších 900 kilometrov.
Audi S3 Sportback, S3 Limuzína a S3 Cabriolet ponúka zhruba o 7 kW/10 k vyšší výkon a v kombinácii s prevodovkou S tronic o 20 Nm zvýšený maximálny krútiaci moment. Okrem toho konštruktéri vyvinuli pre S3 špecifickú reguláciu elektronického stabilizačného systému ESC a lamelovej spojky pohonu všetkých kolies quattro. Motor 2.0 TFSI teraz dosahuje výkon 228 kW/310 k a v kombinácii s prevodovkou S tronic s dvoma spojkami maximálny krútiaci moment 400 Nm v širokom pásme od 5000 do 5400 otáčok za minútu.
Nový modelový rad A3 sa začne predávať začiatkom mája, prvé vozidlá budú zákazníkom dodané v lete. Cena Audi A3 s novým základným motorom 1.0 TFSI sa v Nemecku začína od 23 300 €. Slovenský cenník zatiaľ zverejnený nie je.