Nové Audi A8 vo svojej štvrtej generácii prezentuje budúcnosť luxusnej triedy. Verejnosti sa ukáže prvýkrát naživo na autosalóne vo Frankfurte.

Predná časť so širokou, vzpriamenou jednodielnou maskou chladiča a atletické tvary karosérie symbolizujú športovú eleganciu a noblesu. Nová Audi A8 je dlhá 5,17 metra, A8 L má predĺžený rázvor o 13 centimetrov. Predné reflektory sú vybavené technológiou HD Matrix LED s prídavnými laserovými diaľkovými svetlami, zadné svetlomety disponujú OLED technológiou. 

Audi okrem radarových senzorov, prednej kamery a ultrazvukových senzorov ako prvý automobilový výrobca na svete využíva aj laserový skener. Napríklad Audi AI pilot pre jazdu v dopravnej zápche prevezme kompletné riadenie vozidla na diaľniciach a mimomestských cestách so stavebným oddelením pruhov v hustej premávke do rýchlosti 60 km/h. Na aktiváciu systému slúži tlačidlo AI na stredovej konzole. Pilot pre jazdu v dopravnej zápche riadi rozjazd, zrýchľovanie, riadenie a brzdenie. Vodič už nemusí automobil permanentne kontrolovať. Môže natrvalo pustiť volant a ak to platné predpisy povoľujú, môže sa venovať inej činnosti, podporovanej vozidlom – napríklad sledovať televíziu Onboard-TV. Keď systém narazí na svoje hranice, vyzve vodiča aby prevzal ovládanie vozidla. Systémy Audi AI parkovací pilot a Audi AI garážový pilot samočinne ovládajú A8 pod dohľadom vodiča pri vjazde na parkovacie miesto, resp. do garáže a pri výjazde z neho. Pri tom vodič nemusí sedieť v automobile. Príslušný systém aktivuje prostredníctvom novej aplikácie myAudi App vo svojom smartfóne. Na kontrolu procesu parkovania musí nepretržite držať tlačidlo Audi AI a na displeji smartfónu vidí v reálnom čase zobrazenie kamier priestorového kamerového systému vozidla. Po skončení manévru systém automaticky zaradí stupeň P a vypne motor.

Luxusnému interiéru dominuje dotykový displej s uhlopriečkou 25,7 cm, ktorý pred štartom takmer neviditeľne splýva s lesklým čiernym obkladom prístrojového panelu. Nová koncepcia infotainmentu MIB 2+ sa spolieha na dotykové ovládanie a upúšťa tak od známeho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača a dotykovej plochy touchpadu. Na veľkom displeji vodič ovláda dotykmi systém infotainmentu. Na druhom menšom dotykovom displeji má prístup ku klimatizácii a komfortným funkciám, ako aj k zadávaniu textu. 

O nový priestorový zážitok sa stará aj Bang & Olufsen Advanced Sound System. Poskytuje trojrozmerné priestorové ozvučenie interiéru po prvý raz aj na zadných sedadlách. Hudba sa v kabíne šíri rovnako ako bola nahraná v koncertnej sále. 

Nové Audi A8 sa zo začiatku dostane do predaja s dvoma turbomotormi V6 – dieselovým 3.0 TDI a benzínovým 3.0 TFSI. Dieselový motor má výkon 210 kW/286 k, benzínový 250 kW/340 k. Po nich budú nasledovať dva osemvalce – 4.0 TDI s výkonom 320 kW/435 k a 4.0 TFSI s výkonom 338 kW/460 k. Vrcholná verzia dostane benzínový motor W12 s objemom 6,0 litra. Ako posledná príde plug-in hybrid verzia s označením e-tron quattro. Benzínový šesťvalec 3.0 TFSI a výkonný elektromotor poskytujú celkovo výkon 330 kW/449 k a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Lítiovo-iónová trakčná akumulátorová batéria pri úplnom nabití umožňuje dojazd 50 kilometrov čisto na elektrický pohon. Na želanie sa dá nabíjať bezkontaktne pomocou systému Audi Wireless Charging – platňa na podlahe v domácej garáži prenáša elektrickú energiu s výkonom 3,6 kW induktívne na prijímaciu cievku v automobile.

Nové Audi A8 a A8 L sa budú vyrábať v závode Neckarsulm a na nemeckom trhu sa začnú predávať koncom roka 2017. Základná cena A8 je 90 600 €, A8 L štartuje od 94 100 €.

VIDEO

Reklama