Mercedes-Benz dodal v treťom štvrťroku tohto roka na celom svete 520 100 vozidiel, z ktorých sa značná časť predala v Číne.
Celkový predaj nemeckej automobilky v tomto štvrťroku, ktorý sa skončil v septembri, vyskočil o cca 20 percent, pričom vzrástol zo 434 800 (3. štvrťrok 2021) na 520 100 vozidiel a zvýšil tak tohtoročný počet na 1 518 200 kusov.
Čína zostáva jedným z najdôležitejších trhov značky Mercedes. V tejto krajine predal Mercedes v období od júla do septembra 206 800 vozidiel, čím prekonal Európu, kde bolo dodaných 152 700 vozidiel a Severnú Ameriku, kde sa predalo 83 200 kusov. Keď predaje porovnáme s USA tak dodávky v Číne boli takmer trojnásobkom 72 400 vozidiel predaných počas tretieho štvrťroka v Spojených Štátoch.
Takmer každý druhý Mercedes-Benz predaný v 3. štvrťroku 2022 smeroval do Číny. Predaj v Číne vzrástol v tomto štvrťroku o 37 percent zo 150 600 kusov predaných za rovnaké obdobie minulého roka na 206 800 vozidiel. Napriek tomu čínsky predaj v skutočnosti za prvých deväť mesiacov roku 2021 klesol o 5 percent na 562 600 kusov.
V Číne sa predá takmer toľko Mercedesov ako v Európe a USA dokopy
Sú to šokujúce čísla, asi len málokto by povedal, že sa v Číne predá v podstate toľko Mercedesov ako v Európe a USA dokopy. Na jednej strane sa Mercedes môže tešiť, že je o jeho výrobky v Číne záujem, na druhej je pre každý biznis, tak aj pre automobilovú brandžu nebezpečné byť príliš závislý od trhu, kde sa môžu počty predaných vozidiel v dôsledku nepredvídateľných zmien, veľmi rýchlo zmeniť do negatívnych čísiel. Taká Škoda by o tom mohla veľa rozprávať. V roku 2018 predala 1 253 700 vozidiel, z čoho 341 tisíc, teda rovná tretina, pripadla na Čínu. Najmä tento trh mal značke pomôcť v dosiahnutí niekdajšieho cieľa, ktorým bol predaj dvoch miliónov áut ročne v roku 2025. Vlani však už išlo len o 71 200 áut, tento rok sa situácia ďalej zhoršuje a škodovka bude rada, keď za celý rok predá 700 tisíc áut po celom svete.
Zdroj: Mercedes-Benz, Focus Lukáš Vajda