Automobilka Škoda oficiálne predstavila v Štokholme nástupcu Yetiho, model Karoq. Do predaja sa dostane v druhej polovici tohto roku.

Škoda Karoq vyzerá robustne, má krátke previsy, veľa hrán a ostro zakončenú zadnú líniu. Predná časť nadväzuje na väčšieho súrodenca Kodiaq. Od výbavy Ambition sú predné svetlomety full ledkové.

Vozidlo je 4382 mm dlhé, 1841 mm široké, 1605 mm vysoké a rázvor činí 2638 mm. Kufor má v päťmiestnom rozpoložení základný objem 521 l, po sklopení sedadiel je k dispozícii 1630 l.  S príplatkovým systémom VarioFlex (možnosť posúvať všetky tri sedadlá nezávysle, poprípade ich úplne vybrať) je veľkosť kufra od 479 do 588 l. Bez zadných sedadiel až 1810 l. 


Karoq, ako prvý model automobilky Škoda dostal plne digitálnu prístrojovú dosku. Informácie na ňom možno zobraziť v štyroch usporiadaniach vrátane nočného režimu a podľa potreby ich ďalej konfigurovať. Za príplatok v interiéri nechýba ambientné osvetlenie v 10 farebných odtieňoch. Základný infotainment Swing so 6,5 palcovou dotykovou obrazovkou disponuje 4 reproduktormi , slotom na SD kartu, dvoma USB portmi a 230V zásuvkou. Druhý infotainment Bolero s 8 palcovým displejom, 8 reproduktormi, disponuje Bluetooth konektivitou a užitočnými službami Apple CarPlay, Android Auto. Amundsen v porovnaní s Bolero ponúkne navigáciu a wifi hotspot. Najlepšia verzia Columbus s 9,2 palcovou obrazovkou disponuje naviac vysoko rýchlostným LTE pripojením, internou pamäťou, ovládaním hlasom a gestami. Ako zaujímavý doplnok je k dispozícii mobilná aplikácia, ktorá informuje napr. o otvorenom automobile alebo vám ho pomôže nájsť na neprehľadnom parkovisku .

Asistenčné systémy sú takmer totožné s modelom Kodiaq. V ponuke nájdeme napr. parkovací asistent, adaptívny tempomat s automatickým brzdením, nepretržité sledovanie mŕtveho uhla a únavy vodiča, udržiavanie v jazdnom pruhu (Line Assist) atď…

Karoq, ako prvý model automobilky Škoda dostal plne digitálnu prístrojovú dosku.

Karoq poháňa pätica motorov, dva benzínové TSI a tri dieselové TDI. Benzínový trojvalec 1.0 TSI má výkon 85 kW/115 k a krútiaci moment 200 N.m. Výkonnejší štvorvalec 1.5 TSI (110 kW/150 k, 250 N.m) disponuje vypínaním dvoch valcov, vďaka čomu v určitých fázach jazdy šetrí palivo. Ďalej nasleduje dieselová 1.6 TDI (85 kW/115 k, 250 N.m), ktorú dopĺňa dvojica dvojlitrových TDI. Slabšia verzia dosahuje výkon 110 kW (150 k) a 340 N.m. pričom výkonnejšia 140 kW/190 k, 400 N.m a je už v základe dodávaná so 7 stupňovým automatom DSG a pohonom všetkých štyroch kolies. Zvyšné motorizácie sú dodávané so 6 stupňovým manuálom, automat je za príplatok. Od výbavy Ambition má Škoda Karoq na výber 5 možností jazdného profilu: Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (len pre 4 × 4). 

VIDEO

štúdio

Reklama