BMW M4 GTS príde na trh v špeciálnej limitovanej edícii s počtom 700 kusov, čím si pripomína 30. výročie modelu BMW M3, ktorý sa vyrába od roku 1986.

Špeciálne edície modelov ako BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS a BMW M3 CRT sú už niekoľko desaťročí tradičnou súčasťou nášho modelového radu vozidiel strednej veľkosti – a táto tradícia pokračuje aj s modelom BMW M4
Špeciálne edície modelov ako BMW M3 GT, BMW M3 CSL, BMW M3 GTS a BMW M3 CRT sú už niekoľko desaťročí tradičnou súčasťou značky – táto tradícia pokračuje aj s modelom BMW M4 GTS

Srdcom každého modelu BMW M je motor – v modeli BMW M4 GTS nájdeme pod kapotou radový preplňovaný šesťvalec z modelu BMW M3/M4, ktorý je však doplnený o inovatívnu technológiu vstrekovania vody, ktorá tomuto motoru s objemom 3,0 litra dodáva viac sily. Systém vstrekovania vody podstatne zvyšuje výkon motora až na 368 kW/500 k a krútiaci moment na 600 Nm, pričom spotreba paliva a emisie CO2 zostávajú na úrovni modelu BMW M4 Coupe (8,3 litra na 100 km*, 194 g/km*). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosahuje za 3,8 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 305 km/h. Automobil je štandardne dodávaný so 7-rýchlostnou dvojspojkovou prevodovkou radu M (M DCT) zabezpečuje výber optimálneho prevodového stupňa v každej situácii pri jazde, a to bez prerušenia výkonu prenášaného na zadné kolesá. Dosiahnutý čas 7 minút 28 sekúnd v jednom kole na okruhu Nürburgring-Nordschleife, ktorý je jedným z najnáročnejších na svete, dokazuje schopnosti tohto špeciálneho modelu. Poukazuje tým na inovatívne úsilie technikov spoločnosti BMW M pri vývoji priekopníckych technológií pre rad M na poli pohonných jednotiek, podvozkov a konštrukcií s nízkou hmotnosťou. Ďalej automobil dostal inovatívne zadné svetla s technológiou OLED sa prvýkrát predstavujú v sériovej výrobe. Taktiež dostal exkluzívne kolesá radu M z ľahkej zliatiny s minimalizovanou hmotnosťou a hviezdicovým dizajnom 666 M. Sú vybavené pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 (vpredu: 265/35 R19, vzadu: 285/30 R20), ktoré sú špecificky prispôsobené čím prispievajú k lepšej mechanickej trakcii vozidla a spätnej väzbe pri prejazde zákrutami. Odpruženie pomocou vinutých pružín radu M s tromi možnosťami nastavenia je vyladené a možno ho prispôsobiť individuálnym potrebám a požiadavkám rôznych pretekárskych okruhov. Vo vnútri nájdeme anatomicky tvarované sedadlá z uhlíkových vlákien, ľahká stredová konzola, úsporná konštrukcia obkladov v priestore zadných sedadiel a priečky batožinového priestoru a špeciálne ľahké obloženie dverí a bočných panelov vrátane použitia pútok namiesto pevných rukovätí na dverách so snahou o zníženie hmotnosti. Kedže sa jedná o limitovanú edíciu, v Európe bude na predaj 370 kusov, cena za jeden exemplár sa vyšplhala na 146 200 €.

VIDEO

FOTOGALÉRIA

Reklama