The Washington Post prišiel so správou, že americkí vedci, našli spôsob, ako nabiť batérie elektrických áut na 90 percent  iba za 10 minút. Vedci uviedli, že sa s touto metódou v komerčnom využití môžeme stretnúť do piatich rokov.

Toto by znamenalo zásadný posun z pohľadu doby nabíjania, ktorá by sa v podstate priblížila takmer na úroveň  tankovania PHM, resp. času stráveného pri tankovaní na čerpacích staniciach.

„Cieľom je dostať sa veľmi, veľmi blízko k časom, ktoré strávite na benzínovej pumpe,“ povedal Eric Dufek, vedúci autor štúdie a vedec z Idaho National Laboratory, výskumného centra riadeného Ministerstvom energetiky.

Metódy, ktoré objavili, dokážu nabiť batériu elektrického vozidla až na 90 percent za 10 minút, povedal Dufek, ale dúfajú, že sa im to podarí ešte lepšie. V nasledujúcich piatich rokoch sa Dufekov tím bude snažiť nájsť spôsob, ako nabíjať batérie rýchlosťou až 20 míľ (32 km) za minútu, čím by ďaleko prevyšovali výkon dnešných najlepších nabíjačiek, ktoré sa pohybujú okolo 10 až 15 míľ za minútu.

Správa prichádza v čase, keď Bidenova administratíva preberá náročnú úlohu: snaží sa odnaučiť Ameriku od áut poháňaných spaľovacími motormi a posunúť ich smerom k elektrickým vozidlám. Hoci sa do tohto úsilia nalievajú miliardy vládnych dolárov, elektrické vozidlá sú stále považované za elitárske, v porovnaní s klasickými autami s dlhým časom potrebným na nabíjanie a kratším dojazdom, čo spôsobuje, že ľudia stále vo veľkej miere váhajú so zmenou.

Volkswagen-ID3 nabijanie batérie (2)

Menšie batérie: Lacnejšie elektromobily

Najväčším benefitom tejto technológie, až sa dostane na trh – čo by mohlo trvať ako sme už spomenuli zhruba päť rokov – však nie je rýchle nabíjanie samotné, ale možnosť pre automobilky stavať vozidlá s menšími batériami. Nevadilo by totiž, že na jedno nabitie prejdete 150-200 km (obvykle, v prevažnej miere pri dennom jazdení do práce a späť, viac nepotrebujete), pokiaľ to nabíjanie bude trvať iba päť či desať minút. Naopak menšia batéria je výhodou – znamená nižšiu hmotnosť a tiež nižšiu cenu vozidla. Najmä obstarávacia cena je v súčasnosti jednou z najväčších prekážok masového nástupu elektromobility.

To je jedna z hlavných výziev, ktorým čelia politici a automobilky v snahe zvýšiť používanie elektrických vozidiel.

            Zdroj: Washington Post                                            Lukáš Vajda

Reklama