Značka Subaru dostala minulý rok v októbri ocenenie najlepšia globálna značka „BEST GLOBAL BRANDS 2018“! Spoločnosť Interbrand každoročne oceňuje najcennejšie svetové značky. Ocenenie meria silu značky a spoločnosti a potenciál rastu.

 

Rok 2018 predstavoval pre Subaru z pohľadu predajných výsledkov už 7. rekordný po sebe idúci rok. Na celom svete sa predalo 1 100 000 vozidiel značky Subaru, z toho v USA 600 000 ks, v Japonsku 145 000 ks, a v Európe 94 000ks. Zaujímavosťou a dobrou vizitkou tejto japonskej značky je fakt, že Subaru dokázalo osloviť svojimi modelmi  54% nových zákazníkov (v Európe 40%). Podľa očakávania, resp. podľa aktuálnych trendov v tomto počte vozidiel dominujú SUV – éčka (vozidlá  Forester, XV a Outback) s percentuálnym podielom  86%.  Až 70% pripadá len na dva modely XV a Forester.

Jeho ambície ostávajú aj naďalej vysoké. Subaru nechce zaspať  na vavrínoch a  preto  v rokoch 2018 -2025 má ambiciózny plán preinvestovať 1,2 miliardy  eur.

K úspešným predajným číslam prispieva nielen samotný pozitívny imidž značky Subaru vďaka jazdnému charakteru (všestrannosť-symetrický pohon 4×4, motor typu boxer), ale aj vďaka  vysokej úrovni bezpečnosti (Subaru XV v testoch EuroNcap získal ohodnotenie„ Best in Class cars of 2017“, všetky vozidlá otestované v crash testoch EURO NCAP s najvyšším hodnotením – piatimi hviezdičkami). Vozidla značky Subaru sú vybavené unikátnym bezpečnostnému systému EyeSight, ktorý vo svojej poslednej generácii využíva stereo kamery, ktoré vytvárajú trojrozmerný a farebný model okolia s ešte lepšou ostrosťou. Vďaka tomu dokáže rozpoznať nielen vozidlá alebo vodorovné značenie, ale aj chodcov alebo cyklistov. A hlavne dokáže presne stanoviť ich vzdialenosť, rýchlosť a smer pohybu.

Takto vybavené vozidlá  so systémom  EyeSight si našli v Japonsku od mája 2008 viac ako 2 000 000 majiteľov. V Európe od roku 2014  viac ako 80 000 zákazníkov.

Subaru celosvetovy rast predaja 2011-2018
Subaru – celosvetový rast predaja 2011-2018

Subaru bude zelené: prechádza na solárnu a vodnú energiu

Subaru bude pri výrobe a distribúcii áut využívať elektrinu zo slnečnej a vodnej energie. Emisie celej skupiny chce do roku 2030 znížiť o tretinu.

Nové programy spolu s už začatými aktivitami prispejú k zníženiu emisií výrobných závodov a prevádzok Subaru Group o ekvivalent 20 000 ton CO²/rok, čo predstavuje 3 % ročných emisií. Tento cieľ plánuje skupina dosiahnuť už do marca 2021.

Akčný plán Subaru pre životné prostredie ide ešte ďalej: jeho cieľom je znížiť priame emisie CO2 Subaru Group do roku 2030 o 30 % v porovnaní s rokom 2016.

Nové iniciatívy zahŕňajú tri kľúčové programy v Japonsku: inštaláciu solárneho systému na pokrytie spotreby elektriny prevádzok logistiky a náhradných dielov v Oizumi v prefektúre Gunma; zavedenie energie z vodnej elektrárne Aqua Premium v hlavnom závode spoločnosti v Gunme, ktorá vyrobí energiu aj pre tokijské kancelárie závodu v Mitake; a využívanie certifikácie Green Power / Green Heat v centrále Subaru v Ebisu v Tokiu a v tréningovom centre v Hachioji v Tokiu.

Solárny systém pre prevádzky v Oizumi s inštalovaným výkonom 1 MW a výrobou 1,145 MWh elektriny ročne má byť dokončený do marca 2020. Používanie zelenej energie tu bude znamenať odhadované zníženie emisií o ekvivalent 330 ton CO2, čo zodpovedá poklesu o približne 40 %.

Program Aqua Premium pre hlavný výrobný závod v Gunme dodá elektrinu z vodnej elektrárne, ktorá nevytvára žiadne emisie CO2. Tento krok zníži emisie Subaru približne o ekvivalent 10 000 ton CO2, čo zodpovedá 21 GWh elektriny ročne.

Okrem toho bude Subaru využívať certifikáciu Green Power / Green Heat pre elektrickú energiu a vykurovanie, ktorú spotrebuje jej ústredie v Ebisu a tréningové centrum v Hachioji. Cieľom je mať kancelárie s nulovými emisiami CO2.

Subaru sa bude usilovať aj o výrazné zníženie emisií v rámci svojich obchodných aktivít. V jednotlivých regionálnych zastúpeniach sa zameria na čo najnižšiu uhlíkovú stopu, čím prispeje k ochrane životného prostredia a k vytvoreniu trvalo udržateľnej spoločnosti.

Od roku 2020 sa má Subaru podieľať spolu s Uberom a Boingom na projekte lietajúcich áut.
Od roku 2020 sa má Subaru podieľať spolu s Uberom a Boingom na projekte lietajúcich áut.

Fuji Heavy Industries vyrába Subaru už 60 rokov

Automobily Subaru vyrába  japonský priemyselný koncern Fuji Heavy Industries. Okrem automobilovej divízie má silnú divíziu letectva, ktorá sa už desaťročia zameriava na výrobu lietadiel, vrtuľníkov, ich súčastí i high-tech materiálov pre letecký priemysel. Veľkou výhodou je aplikácia skúseností z letectva do produkcie automobilov – či už z hľadiska bezpečnosti, materiálov, technológií alebo dôrazu na kvalitu. Letecká divízia Aerospace Company vyrába centrálne sekcie trupu pre dopravné Boeingy 767, 777 a 787, pre výcvikové a bezpilotné lietadlá pre japonské ozbrojené sily, bojové vrtuľníky AH-64D Apache a privátne biznis jety. Od roku 2020 sa má Subaru podieľať spolu s Uberom a Boingom na projekte lietajúcich áut.

Ďalšou divíziou je priemyselná, zameraná na výrobu priemyselných strojov, motorov, generátorov a čerpadiel.