Prototyp nového BMW X5 prešlo najskôr testom na polárnom kruhu a o deň neskôr na známom okruhu v Nürburgringu: jazdné skúšky nástupcu súčasného BMW X5 testujú nielen odolnosť vozidla, ale aj jeho všestrannosť. Nové BMW X5 sa tak podrobuje mimoriadne náročnému a rôznorodému programu testov, ktorý je súčasťou vývoja tohto modelového radu SAV (Sports Activity Vehicle).

Prvá generácia BMW X5 bola uvedená takmer pred dvadsiatimi rokmi. S pohonom všetkých kolies, poskytla vodičom istotu v náročnejších adhéznych podmienkach a zároveň pôžitok z jazdy á la BMW na kľukatých vidieckych cestách a aj na dlhých diaľničných úsekoch. S prichádzajúcou štvrtou generáciu sa celkové schopnosti vozidla dostávajú do popredia ešte výraznejšie. Prispieva k tomu zavedenie nových systémov zavesenia a podvozku, ktoré sú v modeli BMW X k dispozícii po prvýkrát. Nový offroadový balík napríklad ponúka kombináciu najvyššieho jazdného komfortu na cestách a možnosti meniť nastavenie vozidla stlačením tlačidlového voliča tak, aby sa vozidlo prispôsobilo podmienkam jazdy mimo spevnených ciest. Nové BMW X5 je stavané na každý povrch – či už jazdí po snehu, piesku, skalách alebo štrkových cestách.

Prototypy potvrdili potenciál nového BMW X5 pri akcelerácii, riadení a brzdení v zimnom testovacom centre v Arjeplogu vo Švédsku, na štrkoviskách v Južnej Afrike aj na púštnych dunách v USA. Vozidlá boli vystavené nielen maximálnemu chladu, ale aj spaľujúcej horúčave. Nové BMW X5 pri testoch zvládlo extrémne suchý hornatý terén aj mokré a blatisté cesty v trópoch. Testy pokračovali na juhu Francúzska, na vysokorýchlostnom okruhu v Talladege v americkom štáte Alabama a na závodnej dráhe Nürburgring v Nemecku. Všetky doteraz zozbierané poznatky ukazujú, že nový model BMW X5 spĺňa najvyššie nároky na agilitu, presnosť, ovládanie a komfort, a to najmä vďaka systému Adaptive M Suspension Professional a integrálnemu aktívnemu riadeniu, ktoré sú v ponuke rovnako po prvýkrát.

VIDEO

ZDROJ: video – bmwblog.info

Reklama