Škoda nedávno zverejnila oficiálne fotografie zamaskovaných prototypov pripravovanej, novej Fabie, ktoré prezrádzali jeho proporcie ale nie dizajn. Ten viacej prezrádzajú uvedené oficiálne nákresy novej Fabie.
Ako to už pri skiciach býva, tak dizajn zobrazujú obvykle atraktívnejšie ako má nakoniec reálna produkčná verzia. Taktiež je preto zrejmé, že nová Fabia nebude vyzerať tak elegantne. Digitálne ilustrácie sa vyhýbajú napríklad zobrazením kľučiek a prípadne aj zrkadiel na dverách, aby vytvorili čistejší bočný profil. Nechajme sa však prekvapiť. Čo však môžeme predpokladať, že sa približuje do veľkej mieri realite je široká predná maska (typický dizajnérský prvok vozidiel značky Škoda) a široké predné ( za príplatok Full-LED) a zadné svetlomety. Predné svetlomety zásahu až do prednej masky a zadné zásahujú až do kufrových dverí.
Svetová premiéra novej generácie modelu Škoda Fabia je naplánovaná na máj tohto roka. Do predajni by sa však reálne mala dostať až na jeseň. Na verziu kombi si však budete musieť počkať až do roku 2023, do tej doby bude v ponuke aktuálna generácia Fabia Kombi.

Je už na čase nakoľko predošlá generácia je v ponuke už ôsmi rok, od roku 2014. Povedať však treba, že vďaka praktickým vlastnostiam, vylepšujúcim faceliftom a zaradením rôznych verzii (napríklad verzia Monte Carlo) v kombinácii s atraktívnou cenou dokáže aj dosluhujúca generácia stále osloviť veľké množstvo zákazníkov.
Nová generácia ma ambíciu pokračovať v tejto úspešnej ceste, k tomu by jej mal napomôcť ešte lepšie užitočné vlastnosti. V porovnaní s predchodcom narastie do všetkých smerov (na dĺžku 4 107 mm o 111mm dlhší a na šírku 1 780 mm o 48 milimetrov širší než aktuálna generácia), z ktorého bude ťažiť väčší vnútorný a batožinový priestor. Konkrétne kufor narastie o 50 litrov až na objem 380 litrov čo je hodnota bežná pre hatchbacky o segment vyššie.
Ponuka motorov bude pozastavovať výhradne z benzínových (počítať môžeme s atmosférickým 1.0 MPI Evo 49 kW a 58 kW, preplňovaným 1.0 TSI Evo 70 kW a 81 k a štvorvalcom1.5 TSI Evo 110 kW), ktorú do budúcna zrejme rozšíri aj v podobe mildhybridov eTsi. Zatiaľ to však nie je potvrdené. Naftové v ponuke už nebudú nakoľko v tomto segmente už nie je záujem.
Text: Lukáš Vajda Foto: Škoda