Jozef Kabaň sa po dva a polročnej anabáze v BMW a Rolls Royce  vracia naspäť do nemeckého koncernu Volkswagen.

Predtým bol zodpovedný za dizajn značky Škoda, konkrétne za modely  modely Škoda Octavia, Škoda Fabia tretej generacie, Škoda Superb a Škoda Kodiaq. Jeho rukopis dal škodovke novú  tvár, ktorá  prispela k obchodnému úspechu mladoboleslavskej automobilky.

Podľa denníka Automobilwoche od januára nahradí vo funkcii šéfdizajnéra značky VW Klausa Bischoff, ktorý sa stane šéfdizajnérom celého koncernu. Bischoff vo funkcii koncernového šéfdizajnéra nahradí Michaela Mauera. Ten zostane šéfdizajnérom značky Porsche.

Jozef Kabaň ( 4. január 1973, Námestovo, Slovensko) je slovenský automobilový dizajnér. Šéfdizajnér modelov Volkswagen Lupo, Seat Arosa, Bugatti Veyron (exteriér), Škoda Octavia, Fabia a Superb tretej generácie a Kodiaq. 8. februára 2017 bol oficiálne predstavený ako jeden z dvoch šéfdizajnérov BMW. Od 29. marca 2019 sa stal šefdizajnerom pre značku Rolls-Royce.

Životopis

Jozef Kabaň sa narodil 4. januára 1973 v Námestove. Vyrastal v neďalekej Vavrečke. Jeho nadanie a nadšenie pre kreslenie áut si všimli už učiteľky na Ľudovej škole umenia v Námestove, do ktorej chodil ako žiak základnej školy. Po strednej Škole úžitkového výtvarníctva v Kremnici (umelecký dizajn) pokračoval od roku 1991 štúdiom produktového a priemyselného dizajnu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Ako študent sa zúčastnil dizajnérskej súťaže pre značku Škoda, v ktorej získal 2. miesto a možnosť pracovať pre koncern VW, najskôr ako praktikant a neskôr ako dizajnér exteriéru automobilov. Volkswagen sa ho rozhodol finančne podporovať v ďalšom štúdiu na londýnskej Royal College of Art v odbore „dizajn vozidiel“. Stal sa prvým Slovákom, ktorý túto školu absolvoval. V poslednom roku štúdia získal cenu “Giorgio Giugiaro Award for Design Innovation”.

V roku 1999 sa dostal do tímu dizajnu superšportu Bugatti Veyron vedeného šéfdizajnérom VW Hartmutom Warkussom, v ktorom bol zodpovedný za návrh exteriéru. Podieľal sa tak na vývoji od prvých nákresov (prvá štúdia bola zverejnená v Tokiu 1999) až po začiatok produkcie v roku 2003 (v auguste 2003 bol vyrobený prvý plne funkčný prototyp). V roku 2003 odišiel Warkuss do dôchodku a tak bol Kabaň prezentovaný ako dizajnér Veyronu, napriek tomu, že vtedy už od VW prešiel k Audi. Tu sa za tri roky vypracoval na vedúceho Centra pre dizajn exteriéru. Od februára 2008 zastáva funkciu vedúceho oddelenia designu značky Škoda. V roku 2014 predstavil dizajnovú štúdiu Škody VisionC, z ktorej vychádzajú súčasné modely tretej generácie Octavia, Fabia a Superb.

Začiatkom roku 2017 odišiel do automobilky BMW group kde navrhoval všetky nové BMW okrem elektrických (BMW i) a športových (BMW M), za ktoré bol zodpovedný Domagoj Dukec (v auguste 2003 bol vyrobený prvý plne funkčný prototyp). V roku 2003 odišiel Warkuss