Hyundai  predstavil nový koncept elektrického športového vozidla  Prophecy.

Tento koncept ukazuje dizajnový smer budúcich modelov značky Hyundai a zároveň sa etabluje ako ikona dizajnu pre zostavu EV modelov značky Hyundai.  V súlade s filozofiou dizajnu „Sensuous Sportiness“ spoločnosti Hyundai nový koncept stelesňuje nádhernú siluetu zvýraznenú elegantnými krivkami oblúkov kolies, v zadnom nárazníku umiestnenými efektnými  vertikálnymi brzdovými svetlami a v spojleri integrovaným zadným svetlometom.

Sensuous Sportiness sa naplno prejavuje na exteriéri konceptu Prophecy

Nový koncept elektromobilu Prophecy posúva dizajnovú filozofiu Sensuous Sportiness na vyššiu úroveň. Tvary poskytujú vozidlu vynikajúcu aerodynamiku, ktorú elektromobily nevyhnutne potrebujú. Lopatkový tvar kolies pripomína ich hlavnú funkciu a okrem toho usmerňuje prúdenie vzduchu smerom nadol, aby vzduch obtekal vozidlo ako voda okolo kameňa. Tento efekt umocňuje aj zadný spojler, ktorý zvyšuje prítlak a spolu s ním aj stabilitu vozidla vo vysokých rýchlostiach.

Priehľadný akrylový materiál poskytuje pohľad na funkčné súčasti vo vnútri. Tento netradičný prvok sa nachádza v zadnom spojleri, vo svetlometoch ako aj v kamerovom monitorovacom systéme (CMS), čím priťahuje pozornosť na funkčnú krásu komponentov.

Pixelové svetlomety, ktoré sa prvý raz predstavili pri koncepte 45, výrazne pokročili vpred. Táto pokročilá svetelná technológia tvorí súčasť predných aj zadných svetlometov ako aj spojlera a využíva prebytočnú energiu z článkov batérií. Pixelové svetlomety vytvoria súčasť typických dizajnových prvkov modelov značky Hyundai, ktoré prídu v budúcnosti.

Identita konceptu Prophecy ako elektrického vozidla sa prejavuje aj na spodnej časti. Široký otvor na nasávanie vzduchu v spodnej časti pod nárazníkom privádza čerstvý studený vzduch na účinnejšie chladenie batérií. Vďaka tomu dostanú zákazníci ešte ekologickejšie zamerané elektrické vozidlo.

 Interiér štúdie Prophecy využíva výhody elektrickej platformy

Interiér konceptu Prophecy podčiarkuje výhody použitia natiahnutej karosérie platformy určenej pre elektromobily. Namiesto konvenčného automobilového interiéru víta posádku útulný a premyslený obývací priestor poskytujúci maximálny komfort.

Prophecy využíva aj technológiu autonómnej jazdy. Namiesto volantu sprostredkuje známy a intuitívny zážitok z jazdy úplne nový joystick. S dvoma joystickmi, umiestnenými na stredovej konzole a v obložení dverí, môže vodič ovládať vozidlo smerom doprava aj doľava z mimoriadne komfortnej pozície. Navyše prostredníctvom tlačidiel zabudovaných priamo do joystickov má vodič priamy prístup k viacerým doplnkovým funkciám. Treba dodať, že toto rozhranie medzi vozidlom a vodičom prispieva aj k vyššej bezpečnosti posádky.

Dizajnové zmeny, ktoré umožnilo použitie dvoch joystickov, prinieslo cestujúcim viac vizuálnej slobody. V režime Relax už cestujúci nemajú žiadne vizuálne prekážky. V komfortne sklopenej polohe sa všetci pasažieri pozerajú na horizontálny displej, ktorý sa tiahne od jedného stĺpika čelného skla k druhému a taktiež aj na palubnú dosku v tvare krídla. V tomto režime všetky ovládače tvoria priestranný interiér a vzniká pozícia sedenia, v ktorej si posádka môže naplno užívať obsah premietaný na obrazovke.

V koncepte Prophecy vytvorila automobilka Hyundai také prostredie interiéru, v ktorom sa ekologický dizajn a výber materiálov spojil tak, aby predstavili víziu, ako sa spoločnosť pozerá na elektromobil budúcnosti. Externé otvory na vstup vzduchu umiestnené na bokoch dverí umožňujú, aby vzduch prúdil cez technológiu Clean Air a do vozidla tak neustále dodával prúd čerstvého vzduchu. Okrem toho sa takto spracovaný vzduch vypúšťa naspäť do atmosféry ako čistý vzduch.

Priehľadný akrylový materiál Tvary poskytujú konceptu Prophecy poskytuje pohľad na funkčné súčasti vo vnútri.

Prúdenie čerstvého vzduchu cez plstené vlnené koberce čerpal inšpiráciu z prúdenia vody v prírode. Farby a materiály interiéru privádzajú pasažierov k tomu, aby si vytvorili čas na uvoľnenie. K tomu prispieva aj jemné náladové osvetlenie, zatiaľ čo pokojné farby navodzujú pocit oddychu a relaxu.

Názov Prophecy (Proroctvo) odráža zameranie štúdie. Predznamenáva budúcnosť, ktorú zákazníkom prinášajú dizajn a inovatívne riešenia elektrickej mobility zajtrajška v podaní značky Hyundai