Po piatich rokoch od uvedenia konceptu ID. Koncept Buzz sme sa konečne dočkali predstaveniu jeho produkčnej verzie ID. Buzz.
Konečne sme sa tak dočkali oficiálneho predstavenia ID. Buzz. Celkový tvar a proporcie zostávajú veľmi blízke konceptu z roku 2017, ktorý bol výrazne inšpirovaný inou koncepčnou dodávkou Volkswagenu (Microbus Concept) spred 21 rokov .
Prevzaté dizajnové prvky z pôvodného VW T1 robia tento automobil veľmi sympatickým. S dĺžkou 4,71 metra je ID.Buzz takmer o 20 centimetrov kratší ako T6.1, no s dĺžkou 1,99 metra je o 8 centimetrov širší. Rázvor náprav je približne rovnaký 2,99 m. Neskôr pribudne aj verzia s predĺženým rázvorom. Všetky varianty schádzajú z montážnej linky v Hannoveri.
Postavený je na modulárnej na platforme MEB určený pre elektrické modely a poháňaný elektromotorom s výkonom 150 kW/204 k alebo 310 Nm, ktorý je umiestnený na zadnej náprave ako jeho predok. Maximálna rýchlosť je limitovaná rýchlosťou 145 km/h.
Len jedna dostupná batéria
V ponuke je len jedna batéria MEB, ktorá má kapacitu 77 kWh netto. Maximálny nabíjací výkon je 170 kW, čo by malo umožniť nabitie z 5 na 80 percent za 30 minút. AC nabíjačka má výkon 11 kW. VW zatiaľ nešpecifikoval dojazd, ale bude ťažiť z hodnoty cW 0,285 až 0,29, čo je na dodávku pomerne dobré. K 526 kilometrom dojazdu VW ID.3 sa však Buzz zrejme nepriblíži kvôli väčšej čelnej ploche (vrátane strešnej antény vysokej 1,94 metra).
V ponuke osobná ID. Buzz a úžitková verzia ID. Buzz Cargo
V ponuke bude v dvoch verziách: ako osobná ID. Buzz, zatiaľ 5-miestna (neskôr pribudne 6 a 7- miestna) a ako úžitková dodávka ID. Buzz Cargo. Nákladný priestor úžitkovej verzie s objemom 3,9 m³ ponúka priestor pre dve europalety. Povolené je užitočné zaťaženie 650 kg a maximálna celková hmotnosť 3 000 kg, z čoho vyplýva pohotovostná hmotnosť 2 350 kg. ID. Buzz Cargo sa dodáva s veľkými zadnými dverami a voliteľne s jednými alebo dvoma posuvnými dverami a prepážkou medzi ložnou plochou a kabínou vodiča. Na strane spolujazdca je buď jednosedadlo, alebo dvojmiestne lavicové sedadlo.
Interiér je rozhodne svieži a veselý. Predné sedadlá sú v základe výškovo nastaviteľné, vrcholná verzia prichádza s elektrickým nastavovaním, pamäťou a masážnymi funkciami. Na zadné sedadlá sa dá dostáť cez posuvné dvere umiestnené na oboch stranách. K dispozícii je batožinový priestor s objemom 1121 litrov, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na objem 2205 litrov.
Interiér ako v iných ID modeloch
Interiér je rozhodne svieži a veselý. Ak ste niekedy jazdili na niektorom z elektrických vozidiel Volkswagen ID, pravdepodobne vám bude pracovisko vodiča ID. Buzz. dobre povedomé. Štandardný 10-palcový digitálny prístrojový štít poskytuje základné informácie o vozidle, zatiaľ čo ďalší displej na stredovej konzole slúži na funkcie infotainmentu. Štandardne je 10“ alebo podľa výbavy 12“. Oba displeje „vyzerajú ako voľne plávajúce tablety“. Pod stredovým displejom – ako na všetkých ostatných modeloch ID – je digitálny ovládací panel, na ktorom je umiestnený modul HVAC a ovládače hlasitosti.
Na zakúpenie tohto atraktívneho minubusu si potencionálni zákazníci musia ešte počkať. Uvedenie ID. Buzz je totiž naplánované na európsky trh až na koniec tohto roka.
Zdroj: Volkswagen Michal Pospíšil