Volkswagen Caddy Alltrack bol predstavený publiku na frankfurtskom autosalóne v septembri 2015 – teraz už je ho možné objednať.

Pred troma rokmi zavedená „dobrodružná verzia” modelu Caddy s krátkym rázvorom, označená dodatkom Cross, dostáva verziou Alltrack svojho nástupcu. Vozidlo vybavené offradovými štylistickými prvkami je na výber ako skriňová dodávka (poznámka: nebude dostupná na slovenskom trhu) a osobná verzia.

K prvkom výbavy patria napríklad 17-palcové disky z ľahkej zliatiny, čierne ochranné plastové obklady lemov blatníkov a prahov karosérie, ako aj dizajnové ochranné nájazdové štíty v nárazníkoch. Tým sa Caddy Alltrack vizuálne odlišuje od svojich ‚civilnejších súrodencov‘. Na želanie je dodávaný pohon všetkých kolies 4MOTION spolu so sériovým ABS optimalizovaným pre jazdu po nespevnenom povrchu alebo v naročnejších adheznych pdmienkach.

Vonkajší vzhľad dotvárajú individuálne detaily, ktoré sa kontrastne odlišujú od farby karosérie. Patria k nim tmavo tónované sklá v zadnej časti kabíny, špecifická maska chladiča s troma chrómovanými rebrami a strieborne lakované kryty vonkajších spätných zrkadiel. K sériovým prvkom patria dvojité predné reflektory so žiarovkami H7, reflektory do hmly a tmavo tónované zadné skupinové svetlá.

Volkswagen Caddy Alltrack 2016

Ďalej sú v ponuke pozdĺžne lišty strešného nosiča a matné strieborné dekoračné lišty na prahoch dverí s nápisom Alltrack, ktoré dotvárajú individuálny vzhľad modelu Caddy Alltrack.

Interiér modelu Caddy Alltrack charakterizuje vyvážená ergonómia a množstvo odkladacích priestorov, tak ako sme zvyknutI u vozidiel znacky VW. Na želanie sa dodáva vyhrievané predné okno. Okrem obvyklých prvkov vybavy je Caddy Alltrack vybaveny celým radom moderných asitenčných systémov, pre túto triedu vozidiel ešte nedávno nedostupných.

Napríklad systém monitorovania premávky pred vozidlom ‚Front Assist‘ s funkciou City Emergency Brake a multikolízna brzda sú súčasťou sériového vybavenia. Front Assist upozorňuje vodiča na hroziace kolízie, v nebezpečnej situácii pripraví vozidlo na núdzové brzdenie, podporuje ho pri brzdení a v prípade potreby automaticky brzdí vozidlo. Ak vodič pri jazde rýchlosťou pod 30 km/h prehliadne prekážku v jazdnej dráhe, funkcia City Emergency Brake vozidlo automaticky zabrzdí, resp nad túto rychlosť dokáže auto pribrzdiť, ak to vodič nie je schopný urobiť sám a tým znižit následky prípadnej nehody.

Volkswagen Caddy Alltrack 2016

Príplatkový adaptívny tempomat ACC, ktorý je aktívny pri rýchlosti od 0 do 160 km/h (pri prevodovke DSG) alebo od 30 do 160 km/h (pri manuálnej prevodovke) pomocou radarového senzora meria odstup a relatívnu rýchlosť vozidla idúceho vpredu. V kombinácii s prevodovkou DSG s dvoma spojkami adaptívny tempomat ACC v prípade potreby zabrzdí vozidlo až do úplného zastavenia – napríklad v kolóne alebo dopravnej zápche. Sériové bezpečnostné vybavenie európskych osobných verzií Caddy Alltrack dopĺňajú okrem bočných airbagov vpredu aj bočné závesové airbagy pre obidva rady sedadiel.

Na želanie je pre Caddy Alltrack k dispozícii aj asistenčný systém diaľkových svetiel Light Assist, automaticky prepínajúci medzi tlmenými a diaľkovými svetlami a funkcia rozpoznania únavy vodiča. V kombinácii so sériovým rádiovým systémom ‚Composition Colour‘ a príplatkovým systémom ‚Composition Media‘ alebo rádionavigačným systémom ,Discover Media‘ sa dá objednať cúvacia kamera. Na želanie dodávaný parkovací asistent ‚Park Assist‘ umožňuje automatické parkovanie paralelne alebo kolmo k smeru jazdy.

Volkswagen Caddy Alltrack 2016 – interiér

Na výber sú štyri verzie štvorvalcového turbodiesla s výkonom 55 kW (75 k), 75 kW (102 k), 90 kW (122 k) a 110 kW (150 k), tri benzínové motory TSI s objemom 1,0, 1,2 a 1,4 litra s výkonmi 75 kW (102 k), 62 kW (84 k) a 92 kW (125 k), ako aj ekologický štvorvalec 1.4 TGI na zemný plyn (CNG) s výkonom 81 kW (110 k). Podľa motora sa štandardne montuje 5-stupňová alebo 6-stupňová manuálna prevodovka a na želanie 6-stupňová alebo 7-stupňová prevodovka DSG s dvoma spojkami. Okrem toho môže byť nový Caddy Alltrack vybavený pohonom všetkých kolies 4MOTION (iba pri motoroch 2.0 TDI s výkonom 90 kW / 122 k a 110 kW / 150 k).

Podvozok má vpredu má McPherson s vinutými pružinami, vzadu odpruženie listovými pružinami a tlmičmi s variabilným tlmiacim účinkom. Tieto tlmiče pruženia menia svoju charakteristiku podľa dĺžky zdvihu (prepruženia). Priečne skrutné stabilizátory na obidvoch nápravách znižujú nakláňanie karosérie v zákrutách.