Nové koncepčné vozidlá série 40 budú prvými, ktoré sú postavené na báze novej platformy CMA. Ide o novú kompaktnú modulárnu architektúru, ktorá bola vytvorená špeciálne pre malé automobily.
Stratégia malých vozidiel spoločnosti Volvo je základným prvkom jej prebiehajúcej celosvetovej prevádzkovej a finančnej transformácie. Švédska automobilka v súčasnosti realizuje revitalizačný plán, ktorý už v nadchádzajúcich štyroch rokoch posunie značku do pozície, kde bude schopná konkurovať svojim svetovým konkurentom v oblasti luxusných automobilov.
Nový rad malých vozidiel značky Volvo určený pre svetový trh bude obsahovať aj čisto elektrické vozidlá s akumulátorom, ako aj varianty s hybridnou pohonnou sústavou typu plug-in s motorom Twin Engine, čo je v súlade so záväzkom automobilky elektrifikovať celé svoje portfólio. V celosvetovom meradle plánuje spoločnosť Volvo predať do roku 2025 až jeden milión elektrifikovaných vozidiel.
„Vozidlá novej série 40 majú potenciál zlepšiť náš prienik na trh vo významnom, rastúcom segmente,“ uviedol prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Håkan Samuelsson. „Program elektrických hnacích sústav – ktorého súčasťou je nový kompaktný hybridný pohon typu plug-in s motorom Twin Engine ako aj čisto elektrické vozidlá – je ústredným bodom architektúry CMA.“ Samuelsson dodal, že výroba prvého vozidla novej série 40 sa očakáva v roku 2017.
Vyhlásenie o novej celosvetovej stratégii malých vozidiel spoločnosti Volvo prichádza na pozadí jej úspešného štartu do nového roku z hľadiska tržieb a ziskovosti.
Švédska automobilka oznámila, že jej tržby za prvé tri mesiace tohto roka stúpli o 24 percent medziročne na 41,7 miliardy SEK, čím vznikol prevádzkový zisk 3,1 miliardy SEK a prevádzková zisková marža dosiahla 7,5 percenta. Celosvetový predaj za prvý štvrťrok 2016 vzrástol o 11,9 percenta na 120 591 predaných vozidiel. Spoločnosť Volvo má strednodobú ambíciu predať ročne 800 000 vozidiel, pričom v roku 2015 to bolo 503 000 vozidiel.