SUV Toyota RAV4 ukázala opäť veľké problémy pri vyhýbacom manévri, tkz. losom teste. Teknikens Värld neodporúča kupovať verziu Toyotu RAV4 Plug-in Hybrid, kým nebude tento model upravený tak ako Toyota RAV4 Hybrid.

Nový plug-in hybridný model si podľa švédskeho auto-magazínu Teknikens Värld viedol doslova zle. Horšie ako SUV Toyota RAV4 Hybrid, ktorá mala pôvodne taktiež pri absolvovaní tohto testu problémy.

Neúspech v losom teste s modelom RAV4 Hybrid v roku 2019 viedol k tomu, že Toyota upravila el. stabilizačný systém. Vďaka tejto úprave dosiahol pri opakovanom losom teste lepšie výsledky. Aj na základe týchto skúseností  sa očakávalo, že sa Toyota poučila zo svojich predošlých chýb a postaví auto ešte bezpečnejšie s prehľadom zvládajúce tento test stability pri vyhýbacom manévri.

Kolegovia zo švédskeho magazínu Teknikens Värld,  ktorí očakávali, bezproblémové absolvovania losieho testu  však dostali hneď pri prvej skúške studenu sprchu. Ani  v najdivokejších snoch neočakávali čo sa bude diať počas vyhýbacieho manévru. Pri rýchlosti 68km/h sa auto do doslova otáčalo okolo svojej osi a prechádzalo do vyrazného šmyku. (viď video). Ich prvá myšlienka bola „Môže sa toto stať autu ešte aj v roku 2020?“ Skutočne neverili, že tak zle môže ešte v tejto dobe absolvovať auto tento losí test, resp. vyhýbací manéver. Aj napriek tomu, že sa auto dostávalo zadnou častou do šmyku a strácalo priľnavosť, tak stabilizačný systém zrejme vôbec nereagoval, resp. príliš neskoro.

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid-losí test- foto 2

Pri ďalších jazdách bola znižovaná rýchlosť prejazdu medzi kužeľmi  postupne na 67km/h, 66km/h, 65km/h, 64km/h a  až pri rýchlosti 63km/h dokázala Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zvládnuť tento vyhýbací manéver. To je ešte horšie ako absolvovala tento test verzia Toyota RAV4 Hybrid pred úpravou el. stabilzačného systému.

Na absolvovanie losieho testu by potrebovala Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zvládnuť 72km/h, resp. ak by sa chcela vyrovnať konkurencii tak 75km/h  čo je obvyklá hodnota prejazdovej rýchlosti väčšiny testovaných áut (rekordér Nissan Qashqai 84km/h).

Teknikens Värld z uvedeného dôvodu neodporúča kupovať Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, kým nebude tento model upravený tak ako Toyota RAV4 Hybrid.

Ešte k téme:

V dnešnej dobe je Toyota jediným výrobcom automobilov, ktorý má toľko opakujúcich sa problémov so správnym fungovaním ich elektronických stabilizačných systémov pri losom teste. Je to už štvrtýkrát za posledných 14 rokov. Dve generácie Hiluxov a teraz dve rôzne verzie poslednej generácie RAV4 Hybrid a RAV4 Plug-in hybrid sa ukázali ako nespôsobilé zvládnuť podmienky losieho testu.

Posledných 20 rokov vývoj elektronických stabilizačných systémov pokročil. Videli sme to pri losích testoch napríklad pri kórejských automobiloch značky Hyundai, ktoré sa dlho dostávali k dobrým výsledkom. Až keď prišiel na trh Tucson v roku 2015, ktorý sa ukázal v tomto teste ako jeden z najlepších automobilov v triede. A zvyšok ostatných modelov tejto značky  nasledovali Tucson rovnakým pozitívnym smerom.

Ak sa pozrieme  späť do histórie o ďalších desať rokov, tak nájdeme BMW radu 5, ktoré pri prechádzaní medzi kuželami počas losieho testu  sa dostavalo do výrazného šmyku. O 18 mesiacov neskôr, keď došlo k faceliftu radu 5, sa auto správalo podstatne lepšie, resp. veľmi dobre a absolvovalo vyhýbaci manéver bez toho aby sa dostalo šmyku.

Tým istým si prešiel Jeep Grand Cherokee, ktorý sa v roku 2012 takmer prevrátil. Po 18 mesiacov neskôr sa vrátil po facelifte a stal sa jedným  z najlepších vo svojej triede pri absolvovaní losieho testu. Žiadne šmyky, žiadne prevracanie, iba správne fungujúci elektronický stabilizačný systém – ako je to vidieť na tomto videu.

Zdroj: Teknikens Värld