VW Golf Alltrack ukazuje svoje offroadové ambície nielen názvom Alltrack, ale aj v praxi pohonom 4×4 a vyššie postaveným podvozkom 175 mm.
Po súrodencoch Škoda Octavia Scout a Seat Leon X-Perience vyrazil do boja o offroudovo ladeného zákazníka nakoniec aj reprezentant značky VW – verzia VW Golf Alltrack. V podstate ide o upravený VW Golf Variant, ktorý narástol +16 mm do dĺžky, +34 mm na výšku (z toho svetla výška + 20 mm) a absolvoval radu vizuálnych úprav (upravené nárazníky, rozšírené podbehy kolies, strieborné kryty spätných zrkadiel, strieborna lišta v nárazníku…).
VW Golf Variant – ikona wolfsburgskej automobilky, v Európe najpredávanejší model v tomto segmente vozidiel, udáva dlhé roky merítka hodnotenia vo viacerých disciplínach. Či už ide o kvalitu spracovania, ergonómiu, priestorové riešenia, úroveň pohonných jednotiek alebo samotných jazdných vlastností. V jednom hodnotení však výraznejšie zaostával za koncernovým súrodencom Škodou Octavia, a to veľkosťou batožinového priestoru. Siedma generácia VW Golf vo verzii Variant, resp. Alltrack, však aj tento hendikep napravila a ponúka takmer rovnaký objem 605 litrov ako má rekordér v tejto disciplíne Octavia Combi, resp. Octavia Combi Scout (610 litrov).
Nielen kufor, ale aj priestorové pomery v kabíne pre posádku, patria k najlepším vo svojej triede. Pre porovnanie s konkurenciou na dĺžku pre kolená vzadu Golf Alltrack 805 mm (Škoda Octavia Scout 836 mm, Ford Focus kombi 765 mm, Hyundai i30 kombi a Kia cee´d kombi 795 mm, Seat Leon X-Perince 820 mm). Pocitovo však zmenšuje vzadu voľnosť stredový tunel, čo je pri pohone 4×4 obvyklé, ktorý pre dve osoby síce nevadí, ale pre piatu osobu usadenú v strede už problém pre uloženie chodidiel predstavuje. Taktiež až príliš nízko posadene predné sedadlá v najnižšej polohe poskytujú relatívne málo priestoru pre chodidlá v mohutnejšej zimnej obuvi pod prednými sedákmi, a tým aj menej voľnosti a komfortu sedenia. Ale to len vtedy, pokiaľ prední pasažieri nastavia sedáky do najnižšej polohy.
Pre porovnanie šírka v lakťoch Golf Alltrack vpredu/vzadu 1485/1435 mm (Ford Focus 1460/1418 mm, Kia cee´d a Hyundai i30 1480/1460 mm, Škoda Octavia 1460/1450 mm, Seat Leon X-Perience 1460 mm/1440 mm).
VW Golf Alltrack dostal do vienka od civilnej verzie Variant veľmi dobre jazdné vlastnosti a aj napriek vyššie postenému podvozku ostáva v zákrutách a pri vyhýbacích manévroch nadmieru stabilný a navyše lepšie absorbujúci nerovnosti. S pomocou pohonu (Haldex 5. generácie) dokáže zvládať nástrahy terénu takmer na úrovni SUV, samozrejme, až na situácie limitované dlhšími prevismi – hlavne zadnou kufrovou časťou, ďalej dĺžkou auta, rázvorom či samotnými pneumatikami.
Takto disponovaný Golf ukazuje svoje prednosti nielen na pevnej vozovke lepšou trakciou, či všestrannosťou na poľnej ceste, ale aj v náročnejšom teréne. Inak, pri zjazde z kopca poteší aj fakt, že na rozdiel napríklad od Octavie Scout disponuje asistentom pre kontrolované schádzanie z kopca, ktorý brzdením stráži samotnú rýchlosť schádzania v rozmedzí 5-20 km/h. Taktiež je k dispozícii mód nastavenia režimu jazdy „Offroad“ ktorý dokáže pomôcť s prejazdom v teréne preprogramovaním radenia prevodovky a spustením uvedenej funkcie schádzania z kopca.
Porovnanie s konkurenciou nájdete tu⇐
VW Golf Alltrack je dodávaný s jednou benzínovou 1,8 TSI 132kW a dvoma vznetovým motormi 1,6 TDI 81kW a 2,0 TDI (dvoch výkonových variantoch 110kW a 135kW). My sme mali pod kapotou výkonnejšiu verziu 2,0 TDI 135kW dodávanú výhradne so 6-st. dvpjspojkou DSG, ktorú charakterizuje výrazne dynamický a pružný prejav a vzhľadom na jazdné výkony (zrýchlenie z 0-100 km/h 7,8 s) ústretová spotreba mix v teste 6,7 l/100 km. Samozrejme, v teréne je spotreba vyššia – aj takmer 10 litrov na 100 km, a naopak, nižšia v rozmedzí 5-6 litrov na 100 km mimo mesta na vedľajších okreskách. Na diaľnici pri 130 km/h spotrebuje 7,2 l/100 km a v meste 7,5 l/100 km, čo sú vzhľadom na daný typ vozidla dobré hodnoty. Na spotrebu a taktiež na jazdný prejav má vplyv nastavenie režimov jazdy. Testovaná verzia mala k dispozícii rôzne módy nastavenia Normal, Eco, Sport, Comfort.
Potešiteľné je, že negatívne body nedostáva DSG, tak, ako niektoré modely značky VW Group, za skokovitý prejav pri rozbiehaní či pri pohýnaní v kolónach a parkovaní. Synchronizácia motora a dvojspojkovej prevodky DSG testovaného modelu VW Golf Alltrack nie je síce úplne ideálna, napríklad pri rozjazde na križovatke z vedľajšej cesty potreboval na reakciu príliš dlhy čas, ale inak plynulosť a nastavenie radenia DSG dostáva len pochvalu.
VW Golf Alltrack má potenciál poskytnúť ideálne vozidlo zákazníkovi, ktorý preferuje predovšetkým všestrannosť a potrebu prepravy väčších, resp. dlhších predmetov, ďalej atraktivitu, ale zároveň striedmosť v dizajne, väčšiu dávku imidžu akým disponujú sesterské modely Škoda Octavia Scout a Seat Leon X-Perience, ďalej v jazdných výkonoch nadpriemernú pružnosť a zároveň na daný typ auta ústretovú spotrebu, v zákrutách vysokú mieru ovládateľnosti, stability a veľmi dobrú filtráciu nerovností.
Technické info, výbava, plusy & mínusy a konkurencia ⇐ |
Porovnanie s konkurenciou ⇐ |
Aktuálny cenník ⇐ |