Volvo S60 je v ponuke od roku 2010. Minulý rok prešlo modernizáciou, ktorá priniesla nielen vizuálny facelift, ale aj pod kapotou novú generáciu štvorvalcových motorov.

DSC_0716

Testované Volvo S60 vybavené doplnkami R-Design a poháňané benzínovým motorom T5 (245k/180 kW) vypadá nielen skvele, ale ponúka aj veľmi dobre jazdné výkony. Označenie nového agregátu T5, môže mýliť, už neskrýva päťvalec, ale štvorvalec – vyznávači päť a šesťvalcov sa budú musieť s tým zmieriť – taký je trend, a to nielen pri Volve, ale aj ostatných značkách, kde taktiež dochádza k širšiemu zavádzaniu štvorvalcov prepĺňaných turbom. To platí aj pre agregát T5, ktorý podporený turbom v spolupráci s novým 8-st. automatom (predtým 6-st. automat) ťahá už odspodu v širokom pásme s nedočkavosťou, ale plynulou akceleráciou, pričom poteší fakt, že nechýba aj výkonová špička. Z 0-100 km dokáže zrýchliť za úctyhodných 6,4 / test 6,7 sekundy, a podľa údajov výrobcu uháňať max. rýchlosťou 230 km/h. Jeho zvukový prejav je však tlmený, môžeme povedať, že na daný typ motora až tichý, pri bežnej, pokojnejšej jazde snáď ani neviete v kabíne, že nejaký motor pod kapotou pracuje. Tu sa mnohým bude cnieť za 5 či 6-valcovými motormi s typickým hutnejším zvukom. Naopak, poteší menším nárokom na frekvenciu návštev čerpacích staníc. Pokiaľ využívate jeho pružnosť, tak vás odmení na daný výkon slušnou spotrebou. Nehovoríme však o nereálnych, udávaných 6,1 litroch, ktoré nájdete v technických parametroch, reálne rátajte kombinovanú spotrebu takmer o jeden a pol až dva litre vyššiu. Výkonnej pohonnej jednotke v pohode sekunduje-vo výbave R-Design – znížený športový podvozok o 15mm. Jazdný prejav patrí k tým lepším. Vozidlo sa veľmi dobre ovláda, či už pri vysokých rýchlostiach na diaľnici alebo v ostrých zákrutách. V hraničných situáciách je čitateľné a k vodičovi veľmi ústretové bez neočakávaných záludností. K lepšej spokojnosti však chýba nastavenie posilňovača riadenia (vo vysokých rýchlostiach sme museli neraz korigovať smer jazdy), pri parkovaní menší raid kolies a lepšia filtrácia priečnych nerovností. Za to môžu zrejme aj nízkoprofilové pneumatiky 235/40 R18. Tu je na tom napríklad konkurencia (BMW) aj s obdobnými pneumatikami o poznanie lepšie. Prenos rázov pri prechode po nerovnostiach do kabíny však nie je otravný a na odhlučnenie podvozku nemáme námietky, aj keď aj tu je priestor na zlepšenie.

DSC_0794

Poďme ešte k hodnoteniu exteriéru a interiéru. Hodnotenie vzhľadu je vec subjektívna, ale po facelifte, a vo verzii R-Design, s dvojicou výfukov a efektnými 18“ zliat. diskami, snáď väčšina bude s nami súhlasiť, že vypadá vskutku veľmi dobre. Hlavne pri pohľade na  zadobok – podľa nás ide o dizajnový skvost, na ktorý sme sa nevedeli vynadívať. Pri komunikácii s viacerými potencionálnymi záujemcami o tento ty vozidla, však reagovali, že im pripadá na reprezentanta strednej triedy primalý. Jeho kompaktný vzhľad skrýva jeho skutočné rozmery karosérie a rázvoru, ktoré ho radia do strednej triedy, resp. na úroveň vozidiel typu BMW radu 3, Audi A4, Mercedes Benz C… Pri pohľade do kabíny je všetko tak, ako poznáme v modeloch Volvo. S jeho lepšími, ale bohužiaľ aj horšími stránkami. Pochvalu dostáva za kvalitu použitých plastov na prístrojovom paneli, jasne čitateľné a prehľadné ukazovatele, skvele do rúk padnúci volant a v testovanej verzii R- Design pohodlné a zároveň športovejšie strihnuté sedadlá s výraznou bočnou oporou. Kritiku do určitej miery dostáva za typickú stredovú konzolu, ktorá pôsobí aj po úpravách po dizajnovej stránke stále diskutabilné a navyše z praktického hľadiska neprináša takéto riešenie skrývajúce pod tenkou stredovou konzolou priestor nič, čo by stálo za pochvalu. Môžete si tam síce odložiť napríklad telefón, doklady alebo malé drobnosti, ale pokiaľ si ich budete chcieť vybrať, tak budete po nich šmátrať hodnú chvíľu na slepo. Ďalším dôvodom na kritiku je príliš vystupujúci tvar prístrojového panelu do kabíny pred spolujazdcom (ešte horšie je na tom BMW ), ktorý v pozdĺžnom smere zmenšuje aj tak nie nadpriemerný  priestor pre nohy a kolená – tento hendikep s menším priestorom pred sebou pocíti spolujazdec napríklad pri umiestnení detskej sedačky vysunutej do spiacej polohy, kedy musí posunúť sedadlo o niečo viac dopredu. Inak veľkosť vnútorného priestoru zodpovedá danému segmentu vozidiel. Kufor má však objem menší ako väčšina vozidiel typu sedan (BMW 480litrov, Audi 480litrov ), pri 5-členom základnom usporiadaní 380 litrov batožiny. Pri nakladaní objemnejších predmetov môže prekážať jeho menší vstupný otvor, čo je však typická slabina vozidiel typu sedan.

Na záver môžeme konštatovať, že Volvo vyrába modely, ktoré sa imidžom a viacerými vlastnosťami radia do prémiového segmentu, resp. testované Volvo S 60 sa môže smelo postaviť vozidlám prémiovej nemeckej konkurencie (BMW, Audi, Mercedes), bohužiaľ však aj cenami.

DSC_0732

 


MOTOR
Typ Zážihový, turbo
Počet valcov/ventilov R4/16
Zdvihový objem (ccm) 1969
Vŕtanie x zdvih (mm)
Stupeň kompresie
Max. výkon k (kW) ot min-1 240(180)/5500
Max. krút. moment (Nm/ot min-1) 350/1800-5000
Pohon predných kolies
Prevodovka 8-st. automat
PODVOZOK
Predná náprava McPherson
Zadná náprava viacprvková
Riadenie s el. posilňovačom
Priemer otáčania (m) 11,3
Brzdy vpredu kotúčové chladené
vzadu kotúčové chladené
Pneumatiky 235/40 R19
KAROSÉRIA
Typ karosérie sedan, 5-miestna
Dĺžka – šírka – výška (mm) 4635-1865-1484
Rázvor (mm) 2776
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) 1588/1585
Svetlá výška (mm)
Objem batož. priestoru (l) 380/-
Objem palivovej nádrže (l) 65
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1644
Užitočná hmotnosť (kg) 500
Celková hmotnosť (kg) 2144
VNÚTORNÉ ROZMERY (mm) Pre cestujúcich vpredu
Vzdialenosť plynový pedál – operadlo sedadla 980
Vnútorná šírka v oblasti lakťov 1521
Vnútorná šírka minimum 1390
Vzdialenosť sedák – strop min./max. 950/998
Vzdialenosť podlaha – sedák min./max. 285/309
Pre cestujúcich vzadu 2. rad sedadiel
Vzdialenosť predné operadlo – zadné operadlo 793
Vnútorná šírka v oblasti lakťov 1490
Vnútorná šírka minimum 1360
Vzdialenosť sedák – strop 919
Vzdialenosť podlaha – sedák 320
Dĺžka predný sedák 510
Dĺžka zadný sedák 510
Priestor pre chodidla vzadu pod pred. sedákmi: ÁNO
JAZDNÉ VÝKONY A SPOTREBA Udávané (výrobca)
Zrýchlenie z 0-100 km/h 6,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 230
Spotreba mesto (l/100 km) 8,4
Spotreba mimo mesta (l/100 km) 4,8
Kombinovaná spotreba (l/100 km) 6,1
Emisie CO2 (kg.km-1) 142
Namerané
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h 6,5
Spotreba v teste pri 90km/h (l/100 km) 5,6
Spotreba v teste pri 130km/h(l/100 km) 7,7
Spotreba v teste mesto (l/100 km) 8,6
Spotreba v teste priemer (l/100 km) 7,7
Brzdná dráha z 100 – 0 km/h (m)

DSC_0802

CENA MODELU OD (€ s DPH) 29 090
CENA VERZIE OD (€ s DPH) 37 990
CENA TESTOVANEJ VERZIE (€ s DPH) 44 690
POISTENIE(€ s DPH) KOOPERATIVA a.s.                         
Havarijné,poškodenie,lúpež (5% spoluúčasť min. 170€, s 30% bonusom) 1251
Povinné zmluvné (s max 60% bonusom ) 361
Registračný poplatok (€) 1697
Bez straty hodnoty vozidla (servisné náklady + PHM + zákonná poistka + poistné + pneumatiky)
1. rok pri najazdení 15.000 km 5119
1. rok pri najazdení 30.000 km 7016
2. rok pri najazdení 30.000 km 8711
2. rok pri najazdení 60.000 km 12 745
3. rok pri najazdení 45.000 km 11 945
3. rok pri najazdení 90.000 km 18 223
So stratou hodnoty vozidla (servisné náklady + PHM + zákonná poistka + poistné + pneumatiky + reg-popl. + strata hodnoty)
1. rok pri najazdení 15.000 km 16 719
1. rok pri najazdení 30.000 km 18 616
2. rok pri najazdení 30.000 km 25 311
2. rok pri najazdení 60.000 km 29 345
3. rok pri najazdení 45.000 km 31 045
3. rok pri najazdení 90.000 km 39 823
Cena PHM (€/liter) 1,400
Normohodina (€ s DPH) 54
Gar. kontroly (km) 30 000/1 rok
Výmena oleja 30 000/1 rok
CENY NÁHRAD. DIELCOV (€ s DPH)
Predná kapota 679
Predný blatník 300
Svetlomet. + smerovka 929
Spätné zrkadlo el. 288
Predný nárazník 583
Predný tlmič 194
Predné brzdové platničky 120
ZÁRUKA (roky)
Prehrdzavenie karosérie 12
Lak 3
Na celé auto 2
Motor a mechanické časti 2
PREDPOKLADANÉ CENY (€ s DPH)   
Po 1. roku 30.000 km 33 000
Po 2. roku 60.000 km 28 000
Po 3. roku 90.000 km 23 000

 

PLUSY
+ atraktívny dizajn
+ imidž značky Volvo
+ jazdné výkony, trakcia
+ pohodlné sedadlá vpredu s výraznou bočnou oporou
+ kvalita použitých plastov
+ široká výbava bezpečnostných prvkov 
MÍNUSY
– reálna priemerná spotreba 7,8 l/100 km výraznejšie vyššia ako udávaná    hodnota 6,1 l/100 km
– objem kufra menši v porovnaní s konkurenciou (BMW radu 3, Audi A4)
– v pozdĺžnom smere len priemerná ponuka miesta
 vo vyšších rýchlostiach nutná častá korekcia smeru jazdy
– obmedzený komfort pruženia  na priečnych nerovnostiach

 

FOTOGALÉRIA

Reklama