PRIDAJ SA K NÁM NA INSTAGRAM A SLEDUJ STORIES

Vitara je v ponuke s dvomi agregátmi – jedným benzínovým 1,6 VVT (s pohonom 4×2 a 4×4) a jedným dieselovým 1,6 DDiS (výhradne 4×4), s rovnakým výkonom 120k. Spriahnuté sú však s rozdielnymi prevodovkami – benzín s 5-st. manuálom alebo 5-st. automatom, diesel so 6-st. manuálom a 6-st. dvojspojkovou automatickou prevodovkou 6TCCS.

 

My sme mali na test po zážihovej verzii 1,6 VVT aj vznetovú verziu 1,6 DDIS (4×4) s dvojspojkovou automatickou prevodovkou s označením 6TCCS. Po naštartovaní dáva motor o sebe výraznejšie vedieť, že ide o diesel – jeho kultúra chodu motora a pomerne hrubý chod sa úplne nestratí ani po zahriatí. To je však všetko, čo môžeme tomuto agregátu do istej miery vyčítať. Hodnotenie jazdných výkonov a spotreby dostava len pochvalu. Hlavne nečakane promptná reakcia na stlačenie plynového pedálu a chuť do zrýchľovania, nás milo prekvapili. Už pri rozjazde ukazuje na daný typ motora slušnú dávku zrýchlenia a pri predbiehaní prekvapujúcu pružnosť. Samozrejme, motor je podporený turbom, ale aj tak na daný typ motora vykazoval subjektívne väčšiu chuť do zrýchľovania ako je v danom segmente obvyklé. Tento subjektívny pocit potvrdzujú aj namerané hodnoty zrýchlenia, ktoré sú lepšie ako udávané papierové hodnoty. Za to vďačí aj dvojspojkovej automatickej prevodovke, ktorá si skvele rozumie s motorom. Radenie je rýchle a plynule, pri rozbiehaní bez skokovitého prejavu.

Pritom jeho dynamicky prejav, resp. spornejšie nastavenie dvojspojkovej prevodovky a reakcia plynového pedálu na promptnejšiu odozvu, či samotný pohon 4×4 a vyššia stavba vozidla, sa neodrážajú na nepriaznivej spotrebe. Práve naopak, hodnoty spotreby sú jeho silnou stránkou. Spotreba v teste – mix 5,4 l/100 km, 4,2 l/100 km pri 90 km/h, pri 130 km/h 5,6 litra, mesto 5,8 l/100 km – hovorí sama za seba. Uvedené hodnoty spotreby patria k tým najnižším, čo sme doteraz namerali pri testovaní s obdobnými modelmi a typom motora – a to platí nielen pre SUV, ale aj pre stavbou nižšie hatchbacky. Citeľnejší nárast spotreby nemusíte očakávať ani pri prekročení 130 km/h a zaťažení vozidla viacčlennou posádkou a batožinou. Ďalej chválime aj jeho jazdný prejav – vozidlo je ľahko ovládateľné a na typ SUV nadpriemerne stabilné. Skrátka, máte pocit akoby ste nemali v rukách 1325 kg „ťažké“ auto, ale ľahkú „hračku“, s ktorou sa môžete do ľubovôle pohrať. Aj keď, samozrejme, musíte v kritických situáciách rátať s vyššie situovaným ťažiskom, kde však prichádza na pomoc elektrický stabilizačný systém – niekedy však možno až príliš horlivo.

V zhoršených adhéznych podmienkach prichádza vhod automaticky pripájateľný pohon 4×4, ktorý v režime „Auto“ podľa podmienok volí automaticky medzi pohonom prednej nápravy alebo pohonom na obe nápravy. Systém pohonu všetkých kolies AllGrip umožňuje ovládačom umiestneným na stredovom tuneli nastaviť režim Sport (menej chtivá reakcia stabilizačného systému a promptnejšia odozva na plyn. pedál) a pre jazdu v zasnežených podmienkach tzv. režim „Snow“. Ešte pre náročnejšie podmienky je k dispozícii funkcia „Lock“ – uzavretie medzinápravovej spojky prenosu poháňajúcich síl na obe nápravy v pomere 50:50.

Pri jazde mimo pevnú vozovku je dôležité hodnotenie absorpcie nerovností. Tu Vitara neexceluje, ale ani nezadáva dôvod na kritiku, a to aj so 17“ pneumatikami 215/55. Pri jazde po priečnych nerovnostiach či retardéroch však ukazuje svoje limity komfortu pruženia či absorpcie nerovností. Poznamenať ešte musíme, že pri jazde za hranicou 130 km/h narastá aerodynamický hluk, resp. vo vyšších rýchlostiach musíte rátať s vyššou citlivosťou na bočný vietor, čo je však neresť aj jeho konkurentov.

Poďme však ešte k hodnoteniu exteriéru a interiéru, kde platí to, čo sme už napísali pri predošlom teste s benzínovou variantou. Vizuálne pôsobí Vitara atraktívnym originálnym a veľmi príjemným dojmom, hlavne v uvedenej farbe je neprehliadnuteľná – je to jej silná stránka. Celkové reakcie okoloidúcich ľudí hovorili z výrazov ich tvárí jednoznačne v prospech testovenej Vitary. Tu ostáva len chváliť. Od druhej úrovne výbavy má k dispozícii LED svetlá, ale len stretávacie. Interiér už tak jednoznačne nepôsobí – výlučne len tvrdé, lacno pôsobiace plasty všade, kam sa pozriete, znižujú nadšenie z modelu Vitara. V tomto segmente však ide o obvyklé riešenie, aj keď konkurencia už začína pridávať aj do tohto segmentu na dotyk mäkké, kvalitnejšie plasty, resp. ponúka vizuálne hodnotnejšie pôsobiaci interiér. Inak chválime prehľadne riešené pracovisko vodiča s jasne čitateľnými ukazovateľmi a po ruke umiestenými ovládačmi, ďalej dotykovú obrazovku s promptnou odozvou a primerane veľkými ikonami – nechýba ani Mirrolink. Aj tu sa však nájdu chybičky krásy – anachronické ovládanie palubného počítača s kolíkmi, možno príliš lesklý displej a výhradne dotykové ovládanie infotainmentu.

Plusom je však vďaka vyššiemu posedu, tak ako od SUV očakávame, lepší výhľad ako pri klasických hatchbackoch, ďalej chválime vpredu primerane pohodlné optimálne vystlané sedadlá s dobrou bočnou oporu tela v zákrutách a dlhé sedáky, či už vpredu alebo vzadu – v testovanej verzii s luxusne pôsobiacim semišovým poťahom a koženými bočnicami. Tu by sme chceli ešte pochváliť na daný segment príkladne riešené sedenie na zadných sedadlách vďaka dlhým sedákom a hlbšiemu posedu, ktorý môže ísť príkladom ostatným konkurenčným modelom a veľkému priestoru pod prednými sedákmi na zasunutie chodidiel.

Batožinový priestor vizuálne pôsobí väčším dojmom ako udávaných 375 litrov. Predsa len údaj platí po plató a v prípade potreby je možné kufor využiť až po strop, čo sú ďalšie využitelné objemové litre navyše. K pozitívnemu hodnoteniu prepravy batožiny prispieva aj jeho pravidelný tvar a dvojité dno.

 

[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy ” tab_id=”68429a84-1c6b-10″] [/single_tab][single_tab title=”Porovnanie s konkurenciou” tab_id=”1d7d7b0a-0d34-3″] [/single_tab][single_tab title=”Cenník” tab_id=”1501420963896-2-4″]

viac na www.suzuki.sk

[/single_tab][single_tab title=”Výsledné hodnotenie” tab_id=”1501871152049-3-7″]

VÝSLEDNÉ HODNOTENIE – 9/10

Dizajn 9/10
Interiér 8/10
Multimediálny systém 8/10
Kvalita spracovania 8/10
Motor & jazdné vlastnosti 9/10
Spotreba 10/10
[/single_tab][/ult_tab_element]
Reklama