Suzuki Ignis Hybrid je k dispozícii s 5-st. manuálnou prevodovkou a aj s automatickou prevodovkou typu CVT. My sme mali na test Suzuki Ignis Hybrid s automatickou prevodovkou CVT.

Suzuki Ignis prešiel začiatkom minulého roka modernizáciou v rámci, ktorej dostal vynovený dizajn a mild-hybridné pohonné ústrojenstvo. Po vizuálnej stránke môžeme povedať, že aj napriek kontroverznej pôsobiacej zadnej časti s vystupujúcimi blatníkmi a s tenkými pneumatikami, pôsobí nový Ignis na pohlaď zaujímavo. S vynoveným dizajnom je spojená aj nová ponuka farieb laku karosérie, ktoré dávajú vyniknúť Ignisu.

Interiér hodnotíme taktiež v podstate pozitívne. Po dizajnovej stránke a kvalitatívnej nemáme výhrady (nič nepuká, nevŕzga). V aute sú síce  použité samé tvrdé plasty, napriek tomu interiér nepôsobí lacno. Za to vďačí nielen kvalitnému spracovaniu, ale napr. aj decentnému, na solídnosti pridávajúcemu po novom v bielo-čierno-šedom prevedení prístrojovej dosky, či na pohľad nápaditým a na dotyk kvalitným ovládačom a v testovanej verzii 7” veľkou dotykovou obrazovkou (s navigáciou a cúvacou kamerou).

Suzuki Ignis Hybrid-interier- (1)

Povedať však treba, že jej grafika stále nie je práve najmodernejšia a ovládaniu taktiež chýba promptnejšia odozva. Posed za volantom je vyšší, čo nemusí vyhovovať každému – plusom je ale fakt, že sa za volant posadia v relatívne optimálnej polohe rôzne typy postáv – aj vzrastom vyššie.

4-miestna kabína s posuvnými zadnými sedadlami

Kabína je buď 5-miestna alebo 4-miestna, tak ako ma náš testovaný model. Rozdiel nie je len v počte miest ale aj vo variabilite, nakoľko  4-miestna kabína je  okrem polohovateľných a sklápateľných operadiel vybavená navyše aj posuvnými sedadlami v rozsahu 165 mm ( Lithiová batéria hybridného pohonu je umiestnená pod sedadlom vodiča, vďaka čomu sa nezmenšila praktická využiteľnosť interiéru).

Na pomery 3,7-metra dlhého auta disponuje Ignis nadpriemerným vnútorným priestorom na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere. Voľnosť pre kolená 6 cm od predného operadla pre 1,75 metra vysokú postavu usadenú „za sebou“ je na úrovni vozidiel o triedu vyššie (napr. Fabia 7 cm). Spolu s veľkým priestorom na zasunutie chodidiel pod prednými sedákmi vytvárajú vzadu ústretové podmienky na usadenia aj pre dospelých pasažierov.

Suzuki Ignis Hybrid-posuvné zadné sedadlá

Na šírku je však miesta pomenej, resp. zodpovedajúco danej triede – v lakťoch 1342 mm (Fabia 1405 mm). Pre hlavu je to v poriadku (pre 1,75 m vysokého pasažiera voľnosť od hlavy po strop 5 cm), ale vďaka príliš vzpriamenému sedeniu (podlaha – sedák 394 mm, optimálne 340-360 mm) už môžu mať vyššie postavy nad cca 1,85 metra problém s priestorom pre hlavu.

Pri nakladaní batožiny sme kvitovali, že nadpriemerná voľnosť v kabíne nebola riešená na úkor veľkosti kufra, aj keď samozrejme vzhľadom na triedu mini áut nejde o veľký objem. Základný objem kufra je 267 litrov (verzia 4×2), resp. 227 litrov (verzia 4×4), čo však patrí v danom segmente k najlepším.

Mild-hybridná pohonná jednotka

Pod kapotou pracoval atmosféricky benzínový štvorvalec 1,2 DualJet, ktorý spolupracuje  po novom s elektomotorom ISG. V porovnaní s predošlým Ignisom má terajší Ignis Hybdrid  novú lithium-iontovou bateriu, ktorej kapacita vzrástla z 3 na 10 Ah. Vďaka tomu mild-hybridný systém dokáže uložiť viacej energie získanej z rekuperácii pri brzdení. Takto získaná energia poháňa všetky  elektrické systémy, keď vozidlo stoji a spaľovací motor sa vypne. Túto energiu taktiež môže použiť na pomoc spaľovaciemu motoru  pri akcelerácii (elektromotor má  2,3 kW a 50 Nm).

Hlavne v nižších rýchlostiach, napríklad v meste, sa  v pohode aj vo verzii Hybrid vyrovná odpichom na križovatkách  výkonnejším vozidlám. Pohonné ústrojenstvo dokáže aj bez podpory turba iba s 895 kg (s elektrickou sústavou pribral na hmotnosti iba 10kg, plus dalších 35 kg s automatom CVT)  vážiacim vozidlom v pohode akcelerovať pri jazde v meste či na okreskách. Výkon sa prenáša na predné kolesá. Na diaľnici sa taktiež nestratí, aj keď tu už pri predbiehaní potrebuje viac času.

Suzuki Ignis Hybrid má v ponuke nielen verziu s 5-st. manuálnu prevodovku, ale aj s automatickou prevodovkou typu CVT. My sme mali na test Suzuki Ignis Hybrid práve s automatickou prevodkou CVT. Pokiaľ auto využívate v prevažnej miere pri jazde v meste tak z pohľadu komfortu šoférovania bez potreby radenia je určite vhodnejšia tato verzia s automatom. Samozrejme treba  zobrať do úvahy, že tento typ automatickej prevodovky má svoje plusy aj mínusy. A to platí aj v prípade Suzuki Ignis Hybrid.

Suzuki Ignis Hybrid (2)

Jej prejav je zodpovedajúci tomuto typu automatickej prevodovky, ktorý je na jednej strane charakteristický plynulým radením, ale na druhej aj v určitých situáciách  vysávačovým efektom.

To znamená, že po stlačení plynového pedála dôjde k „vybehnutiu“ do vyšších otáčok, ktoré sa držia kým nedôjde k požadovanej rýchlosti. To sme však  vnímali len pri rozjazde z miesta, inak pri letmom zrýchlení, ktoré je dôležitejšie v praxi, napríklad pri predbiehaní sa ukazovala verzia s automatickou prevodovkou CVT veľmi dobre a dokonca tiež reagovalA rýchlejšie ako v prípade verzie s manuálnou prevodkou. Keď porovnáme zrýchlenie z 80-120km/h, tak zrýchli za 11,5 s , naproti tomu verzii s manuálnou prevodovkou to trvá o jeden a pol sekundy pomalšie. Rátať však treba, že pokiaľ si zaobstaráte Ignis s tou to prevodkou tak nemôžete pomýšľať  na pohon 4×4, nakoľko tato prevodka je v ponuke len s verziou s predným náhonom. A taktiež za verziu s automatickou prevodovkou si v porovnaní s verziou s manuálnou prevodovkou musíte v priplatiť 1550€ vo verzii GLX.

O pol litra vyšsia spotreba v porovnaní s manuálom

Udávaná kombinovaná spotreba 5,6 litra (podľa WLTP) sa  nelíši od reálnej spotreby. My sme počas testu spotrebovali 5,7 litra, v meste 5,4 litra a na diaľnici 6,5 litra na 100 km, pri jazde na okreskách mimo mesta dokonca klesla pod 5 litrov. Povedať však treba, že s manuálom sa nám podarila dosiahnuť počas testu v kombinovanej premávke o pol litra nižšia spotreba ( pre upresnenie však sme mali Hybrid s manuálom v septembri na jeseň a Hybrid pri výrazne mínusových teplotách vo februári)

Napriek tomu, že spaľovací motor ma rovnaké označenie ako pred modernizáciou, tak prináša radu zásadných zmien. Motor 1.2 DualJet dostal nový blok, hlavu i ventil EGR či variabilné časovanie ventilov. V záujem zvýšenia účinnosti bol zvýšený kompresný pomer z 12,5 : 1 na 13,0 : 1 a zmenila sa i výkonová charakteristika motora, ktorý teraz disponuje max. výkon 61 kW/6000 ot.min-1 (predošlá verzia 66 kW/6000 ot.min-1)  a max. krútiaci moment 107 Nm/2800 ot.min-1 (predošlá verzia 120 Nm/4400ot.min-1).

Hravé jazdné vlastnosti

Suzuki Ignis tak ako pri verzii 4×4 ( 3-prvková zadná náprava) aj v tomto prípade  (zadná náprava: torzný nosník)  ponúka nielen lacné približovadlo, ale aj radosť z jazdy. S Ignisom sa veľmi dobre jazdí – je obratné  a ľahko ovládateľné a napriek vyššej a užšej karosérii (tento hendikep Suzuki rieši širším rozchodom s vystupujúcimi blatníkmi) bez väčších náklonov karosérie. To však platí len pri jazde do cca do cca 120km/h, pri vyšších rýchlostiach a pri silenejšom bočnom vetre už  pôsobí menej stabilne. Taktiež brzdy (vzadu bubnové) by snáď mohli mať po opakovanom brzdení menej slabnúci účinok.

Bohatá výbava

Aj napriek k tomu, že Ignis  patri k najmenším vozidlám na trhu, tak uspokojí aj tých, ktorí si zakladajú na výbave. K dispozícii je napríklad sledovanie jazdných pruhov, automatické núdzové brzdenie, sledovanie únavy vodiča, automatická klimatizácia, bezkľúčové odomykanie a štartovanie alebo elektrické sťahovanie zadných okien.

PLUSY

+ ľahká ovládateľnosť, hravé jazdné vlastnosti

+ plynulé radenie aut.prevodovky CVT

+ malý priemer otáčania (9,4metra)

+ vyššia svetlosť podvozku (180 mm)

+ spotreba

+ nízka pohotovostná hmotnosť

+ priestor v pozdĺžnom a zvislom smere

+ nastupovanie a vystupovanie (vyšší posed a vyššia línia strechy)

+ posuvne zadné sedadlá

+ kvalita spracovania, pevná karoséria

+ záruky ( 3+7 rokov na motor a prevodovku)

MÍNUSY

– vysávačový efekt CVT prevodovky

– verzia s automatom CVT nie je v ponuke s pohonom 4×4

– o pol litra vyššia spotreba v porovnaní s manuálnou verziou

– s posuvnými zadnými sedadlami len 4-miestna kabína

– obmedzené jazdné výkony (na diaľnici)

–  vnútorný priestor na šírku

–  obmedzené jazdné výkony (na diaľnici)

Viac informácii (kompletné tech. údaje, vyrátané prevádzkové náklady, rozmery vnútorného priestoru, ceny poistenia, stratu hodnoty vozidla, záruky,  …) nájdete v marcovom vydaní časopisu Autotest.

                                                                                        Text+foto: Lukáš Vajda

Reklama