Modernizovaný Subaru Outback piatej generácie absolvoval svoju prvú premiéru prvýkrát už pred rokom na autosalóne v New Yorku, na Slovensko k dílerom značky Subaru prišiel až na jar tohto roku.
Exteriér sa po facelifte neprezentuje výraznejšími zmenami, napriek tomu súbor menších úprav – ostrejšie rezané predné svetlomety vybavené funkciou natáčania (SRH), prepracovaný predný nárazník, nová predná maska chladiča s výraznou chrómovou lištou,…) dodávajú vozidlu už na prvý pohlaď sviežejší a modernejší vzhľad. K tomu napomáha navyše do výbavy pridaná nová atraktívna červená farba laku a novo tvarované zliatinové kolesá.
V minulosti kritizovaný Outback za nie práve vzhľadný dizajn vylepšuje Subaru z generácie na generáciu či v rámci faceliftov. Hlavne interiér spravil v rámci posledných modernizácií výrazný skok k lepšiemu, či už z pohľadu dizajnu alebo kvality použitých materiálov. Aktuálny facelift posunul Outback v tomto hodnotení opäť o krôčik vyššie.
Interiér na prvý pohľad pôsobí rovnako ako predchodca, resp. sa jeho základné usporiadanie nezmenilo. Jeho najviditeľnejšou zmenou je nový volant s väčšími ovládačmi na volante a prepracovaný, modernejšie pôsobiaci stredový panel s inými ovládačmi klimatizácie (s nastavenou teplotou uvedenou priamo v kruhových ovládačoch) a ich rozmiestnením. Pre cestujúcich vzadu po novom pribudla koncovka na USB. Ďalej pri parkovaní oceníte, fakt, že je jednoduchšie, a to aj napriek stále absentujúcim parkovacím senzorom. Vďaka kamerovému systému sa pokrýva takmer celé okolie auta (pribudli dve kamery v prednom grile a na spätných zrkadlách), ktoré sa zobrazuje na väčšej 8“ obrazovke systému Starlink. Ten dostal príjemnejšiu grafiku, rozšírený počet funkcií a promptnejšiu odozvu na dotykové ovládanie.
Subaru Outback mal v ponuke dve pohonné jednotky: štvorvalce typu boxer – turbodiesel 2,0d 150k, a atmosféricky benzín 2.5 129kW/175k. Aktuálne po facelifte ostala v ponuke len benzínová motorizácia Subaru 2.5 , ktorá aj naďalej disponuje rovnakým max. výkon 129kW/175k a je spriahnutá s automatickou bezstupňovou prevodovkou Lineatronic (CVT). Výsledkom tohto spojenia je lineárne a plynulé dávkovanie výkonu na všetky štyri kolesá. Prejavom pripomína V6 motory, či už hutnejším ale kultivovaným zvukom, alebo samotným ťahom v širokom rozsahu otáčok. Jazdné výkony sú aj bez turba chvályhodné, reakcie na stlačenie plynového pedála pri rozjazde či mimo mesta prekvapujúco živé, aj keď o nejakom šprintérovi sa nedá hovoriť – jeho prejav aj v režime „S“ je síce agilnejší, ale stále výrazne plynulý. Agregát a prevodovka si veľmi dobre rozumejú, CVT sa chová ako klasický automat (bez zbytočného vytáčania motora do otáčok). K dispozícii je aj manuálne radenie s virtuálnymi 7. rýchlostnými stupňami.Na reakcie prevodovky má vplyv aj zvolený režim. K dispozícii má dva režimy: „S“ športovejší s promptnejším vytočením do vyšších otáčok a živšou reakciou na stlačenie plyn. pedála a ekonomickejší režim „I“, držiaci motor v čo najnižších možných otáčkach. Spotreba sa nezmenila, mix v teste 8,2 litra/100km, v meste 9,8, pri 90km/h 5,7 litra/100km, pri 130km/h 8,5litra/100km.
Subaru Outback je rozmerovo poriadny kus auta. Proporčne niečo medzi kombi a SUV (dĺžka 4815 mm, šírka 1640 mm, výška 1605 mm, rázvor 2745 mm). Z takto disponovaných rozmerov ťaží aj veľkosť vnútorného priestoru, ktorý vpredu aj vzadu ponúka pre posádku nadpriemernú voľnosť vo všetkých smeroch.
Spolu s rozmernými a pohodlnými sedadlami, vpredu s masívnou lakťovou opierkou, a komfortne ladeným podvozkom s excelentnou absorpciou nerovností a veľmi dobre odhlučnenou kabínou, vytvárajú podmienky na pohodlie cestovania v tomto segmente snáď ojedinelé. Po facelifte nám pripadá Outback ešte viac pohodlnejší, s ešte mäkším komfortom pruženia a lepším odhlučnením kabíny (použité hrubšie sklá, viac odhlučňovacej izolácie).
[ult_tab_element tab_style=”Style_3″ tab_animation=”Fade” tab_max=”on” tab_title_color=”#ffffff” tab_background_color=”#dd3333″ tab_hover_title_color=”#ffffff” tab_hover_background_color=”#333333″ acttab_title=”#ffffff” acttab_background=”#333333″ disp_icon=”Disables” tab_describe_color=”#333333″ enable_bg_color=”#ffffff” resp_style=”Title” title_font_style=”font-weight:bold;”][single_tab title=”Technické info, plusy & mínusy” tab_id=”1516014048712-3-9″] [/single_tab][single_tab title=”Porovnanie s konkurenciou” tab_id=”1524944356680-2-7″]Typ auta | Subaru Outback | Škoda Kodiaq | Hyundai Tucson | Kia Sportage | Ford Kuga | VW Tiguan | Honda CRV | Mazda CX-5 | SEAT Ateca |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Voľnosť pre kolená vzadu (mm) | 795 | 645-835 | 810 | 790 | 795 | 696-870 | 820 | 795 | 817 |
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm) | 1002 | 1002 | 928 | 978 | 940 | 975 | 950 | 950 | 1020 |
Kufor (l) | 512 | 650-835 | 513 | 503 | 456 | 520-615 | 589 | 503 | 485 |
Nájazdový uhol predný (°) | 20 | 19 | 17 | 17 | 21 | 18 | 18 | 19 | 21 |
Nájazdový uhol zadný(°) | 23 | 16 | 24 | 24 | 28 | 25 | 22 | 24 | 28 |
Prejazdový uhol (°) | 20 | 20 | 19 | 19 | 19 | 20 | 15 | 19 | 20 |
Svetlá výška (mm) | 200 | 188 | 165 | 172 | 190 | 200 | 170 | 195 | 180 |
Brodivosť (mm) | 300 | 300 | 500 | 500 | 450 | 300 | 300 | 300 | 300 |
Model kombi (4x4) | Subaru Outback | Opel Insignia Grand Tourer | VW Passat Alltrack | Audi A6 allroad quattro |
---|---|---|---|---|
Motor | 2,5 | 2.0 CDTI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
Palivo | benzín | nafta | nafta | nafta |
Výkon (kW/ot.min1) | 129/5800 | 125/3750 | 140/3600-4000 | 140/3600-4000 |
Krútiaci moment (Nm/ot.min1) | 235/4000 | 400/1750-2500 | 400/1900-3300 | 400/1900-3300 |
Prevodovka | CVT | 6M | 7DSG | S tronic (7-st.) |
Zrýchlenie výrobca z 0-100km/h (s) | 10,2 | 9,9 | 8,0 | 8,2 |
Max. rýchlosť výrobca(km/h) | 210 | 218 | 214 | 225 |
Spotreba výrobca(l/100km) | 7,0 | 6,5 | 5,3 | 5,0 |
Spotreba test (l/100km) | 8,2 | 7,5 | - | - |
Objem palivovej nádrže (l) | 60 | 62 | 66 | 65 |
KAROSÉRIA | ||||
Dĺžka (mm) | 4815 | 5004 | 4777 | 4938 |
Šírka (mm) | 1840 | 1871 | 1832 | 1898 |
Výška (mm) | 1605 | 1525 | 1506 | 1534 |
Rázvor (mm) | 2745 | 2829 | 2789 | 2905 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1767 | 1641 | 1710 | 1690 |
Hmotnosť brzd./nebrzdeného prívesu (kg) | 2000/750 | 2200/750 | 2200/750 | 1800/750 |
Kufor (l) | 559/1848 | 560/1665 | 639/1769 | 565/1680 |
Voľnosť pre kolená vzadu (mm) | 795 | 878 | 880 | 847 |
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm) | 1002 | 930 | 955 | 940 |
Šírka v lakťoch vpredu (mm) | 1495 | 1518 | 1530 | 1550 |
Šírka v lakťoch vzadu (mm) | 1495 | 1485 | 1510 | 1510 |
OFFROADOVÉ PARAMETRE | ||||
Nájazdový uhol predný (°) | 19,8 | - | 16,0 | 18,3 |
Nájazdový uhol zadný (°) | 23,1 | - | 13,6 | 21,5 |
Prejazdový uhol (°) | 20,4 | - | 12,8 | - |
Svetlá výška (mm) | 200 | 146 (+25mm oproti ST) | 174 | 185 |
Cena modelu od (€ s DPH) | 33 990 | 27 190 | 41 510 | 43 550 |
Cena motorizácie od (€ s DPH) | 33 990 | 34 310 | 41 510 | 51 650 |