Modernizovaný Subaru Outback piatej generácie absolvoval svoju prvú premiéru prvýkrát už pred rokom na autosalóne v New Yorku, na Slovensko k dílerom značky Subaru prišiel až na jar tohto roku.
Exteriér sa po facelifte neprezentuje výraznejšími zmenami, napriek tomu súbor menších úprav – ostrejšie rezané predné svetlomety vybavené funkciou natáčania (SRH), prepracovaný predný nárazník, nová predná maska chladiča s výraznou chrómovou lištou,…) dodávajú vozidlu už na prvý pohlaď sviežejší a modernejší vzhľad. K tomu napomáha navyše do výbavy pridaná nová atraktívna červená farba laku a novo tvarované zliatinové kolesá.
V minulosti kritizovaný Outback za nie práve vzhľadný dizajn vylepšuje Subaru z generácie na generáciu či v rámci faceliftov. Hlavne interiér spravil v rámci posledných modernizácií výrazný skok k lepšiemu, či už z pohľadu dizajnu alebo kvality použitých materiálov. Aktuálny facelift posunul Outback v tomto hodnotení opäť o krôčik vyššie.
Interiér na prvý pohľad pôsobí rovnako ako predchodca, resp. sa jeho základné usporiadanie nezmenilo. Jeho najviditeľnejšou zmenou je nový volant s väčšími ovládačmi na volante a prepracovaný, modernejšie pôsobiaci stredový panel s inými ovládačmi klimatizácie (s nastavenou teplotou uvedenou priamo v kruhových ovládačoch) a ich rozmiestnením. Pre cestujúcich vzadu po novom pribudla koncovka na USB. Ďalej pri parkovaní oceníte, fakt, že je jednoduchšie, a to aj napriek stále absentujúcim parkovacím senzorom. Vďaka kamerovému systému sa pokrýva takmer celé okolie auta (pribudli dve kamery v prednom grile a na spätných zrkadlách), ktoré sa zobrazuje na väčšej 8“ obrazovke systému Starlink. Ten dostal príjemnejšiu grafiku, rozšírený počet funkcií a promptnejšiu odozvu na dotykové ovládanie.
Subaru Outback mal v ponuke dve pohonné jednotky: štvorvalce typu boxer – turbodiesel 2,0d 150k, a atmosféricky benzín 2.5 129kW/175k. Aktuálne po facelifte ostala v ponuke len benzínová motorizácia Subaru 2.5 , ktorá aj naďalej disponuje rovnakým max. výkon 129kW/175k a je spriahnutá s automatickou bezstupňovou prevodovkou Lineatronic (CVT). Výsledkom tohto spojenia je lineárne a plynulé dávkovanie výkonu na všetky štyri kolesá. Prejavom pripomína V6 motory, či už hutnejším ale kultivovaným zvukom, alebo samotným ťahom v širokom rozsahu otáčok. Jazdné výkony sú aj bez turba chvályhodné, reakcie na stlačenie plynového pedála pri rozjazde či mimo mesta prekvapujúco živé, aj keď o nejakom šprintérovi sa nedá hovoriť – jeho prejav aj v režime „S“ je síce agilnejší, ale stále výrazne plynulý. Agregát a prevodovka si veľmi dobre rozumejú, CVT sa chová ako klasický automat (bez zbytočného vytáčania motora do otáčok). K dispozícii je aj manuálne radenie s virtuálnymi 7. rýchlostnými stupňami.Na reakcie prevodovky má vplyv aj zvolený režim. K dispozícii má dva režimy: „S“ športovejší s promptnejším vytočením do vyšších otáčok a živšou reakciou na stlačenie plyn. pedála a ekonomickejší režim „I“, držiaci motor v čo najnižších možných otáčkach. Spotreba sa nezmenila, mix v teste 8,2 litra/100km, v meste 9,8, pri 90km/h 5,7 litra/100km, pri 130km/h 8,5litra/100km.
Subaru Outback je rozmerovo poriadny kus auta. Proporčne niečo medzi kombi a SUV (dĺžka 4815 mm, šírka 1640 mm, výška 1605 mm, rázvor 2745 mm). Z takto disponovaných rozmerov ťaží aj veľkosť vnútorného priestoru, ktorý vpredu aj vzadu ponúka pre posádku nadpriemernú voľnosť vo všetkých smeroch.
Spolu s rozmernými a pohodlnými sedadlami, vpredu s masívnou lakťovou opierkou, a komfortne ladeným podvozkom s excelentnou absorpciou nerovností a veľmi dobre odhlučnenou kabínou, vytvárajú podmienky na pohodlie cestovania v tomto segmente snáď ojedinelé. Po facelifte nám pripadá Outback ešte viac pohodlnejší, s ešte mäkším komfortom pruženia a lepším odhlučnením kabíny (použité hrubšie sklá, viac odhlučňovacej izolácie).
Typ auta | Subaru Outback | Škoda Kodiaq | Hyundai Tucson | Kia Sportage | Ford Kuga | VW Tiguan | Honda CRV | Mazda CX-5 | SEAT Ateca |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Voľnosť pre kolená vzadu (mm) | 645-835 | 810 | 790 | 795 | 696-870 | 820 | 795 | 817 | |
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm) | 1002 | 928 | 978 | 940 | 975 | 950 | 950 | 1020 | |
Kufor (l) | 650-835 | 513 | 503 | 456 | 520-615 | 589 | 503 | 485 | |
Nájazdový uhol predný (°) | 19 | 17 | 17 | 21 | 18 | 18 | 19 | 21 | |
Nájazdový uhol zadný(°) | 16 | 24 | 24 | 28 | 25 | 22 | 24 | 28 | |
Prejazdový uhol (°) | 20 | 19 | 19 | 19 | 20 | 15 | 19 | 20 | |
Svetlá výška (mm) | 188 | 165 | 172 | 190 | 200 | 170 | 195 | 180 | |
Brodivosť (mm) | 300 | 500 | 500 | 450 | 300 | 300 | 300 | 300 |
Model kombi (4x4) | Subaru Outback | Opel Insignia Grand Tourer | VW Passat Alltrack | Audi A6 allroad quattro |
---|---|---|---|---|
Motor | 2.0 CDTI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | |
Palivo | nafta | nafta | nafta | |
Výkon (kW/ot.min1) | 125/3750 | 140/3600-4000 | 140/3600-4000 | |
Krútiaci moment (Nm/ot.min1) | 400/1750-2500 | 400/1900-3300 | 400/1900-3300 | |
Prevodovka | 6M | 7DSG | S tronic (7-st.) | |
Zrýchlenie výrobca z 0-100km/h (s) | 9,9 | 8,0 | 8,2 | |
Max. rýchlosť výrobca(km/h) | 218 | 214 | 225 | |
Spotreba výrobca(l/100km) | 6,5 | 5,3 | 5,0 | |
Spotreba test (l/100km) | 7,5 | - | - | |
Objem palivovej nádrže (l) | 62 | 66 | 65 | |
Dĺžka (mm) | 5004 | 4777 | 4938 | |
Šírka (mm) | 1871 | 1832 | 1898 | |
Výška (mm) | 1525 | 1506 | 1534 | |
Rázvor (mm) | 2829 | 2789 | 2905 | |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1641 | 1710 | 1690 | |
Hmotnosť brzd./nebrzdeného prívesu (kg) | 2200/750 | 2200/750 | 1800/750 | |
Kufor (l) | 560/1665 | 639/1769 | 565/1680 | |
Voľnosť pre kolená vzadu (mm) | 878 | 880 | 847 | |
Voľnosť pre hlavu vzadu (mm) | 930 | 955 | 940 | |
Šírka v lakťoch vpredu (mm) | 1518 | 1530 | 1550 | |
Šírka v lakťoch vzadu (mm) | 1485 | 1510 | 1510 | |
Nájazdový uhol predný (°) | - | 16,0 | 18,3 | |
Nájazdový uhol zadný (°) | - | 13,6 | 21,5 | |
Prejazdový uhol (°) | - | 12,8 | - | |
Svetlá výška (mm) | 146 (+25mm oproti ST) | 174 | 185 | |
Cena modelu od (€ s DPH) | 27 190 | 41 510 | 43 550 | |
Cena motorizácie od (€ s DPH) | 34 310 | 41 510 | 51 650 |
- Technické info, plusy & mínusy
- Porovnanie s konkurenciou
-
Typ auta Subaru Outback Škoda Kodiaq Hyundai Tucson Kia Sportage Ford Kuga VW Tiguan Honda CRV Mazda CX-5 SEAT Ateca Voľnosť pre kolená vzadu (mm) 645-835 810 790 795 696-870 820 795 817 Voľnosť pre hlavu vzadu (mm) 1002 928 978 940 975 950 950 1020 Kufor (l) 650-835 513 503 456 520-615 589 503 485 Nájazdový uhol predný (°) 19 17 17 21 18 18 19 21 Nájazdový uhol zadný(°) 16 24 24 28 25 22 24 28 Prejazdový uhol (°) 20 19 19 19 20 15 19 20 Svetlá výška (mm) 188 165 172 190 200 170 195 180 Brodivosť (mm) 300 500 500 450 300 300 300 300 - Porovnanie s SUV
-
Model kombi (4x4) Subaru Outback Opel Insignia Grand Tourer VW Passat Alltrack Audi A6 allroad quattro Motor 2.0 CDTI 2.0 TDI 2.0 TDI Palivo nafta nafta nafta Výkon (kW/ot.min1) 125/3750 140/3600-4000 140/3600-4000 Krútiaci moment (Nm/ot.min1) 400/1750-2500 400/1900-3300 400/1900-3300 Prevodovka 6M 7DSG S tronic (7-st.) Zrýchlenie výrobca z 0-100km/h (s) 9,9 8,0 8,2 Max. rýchlosť výrobca(km/h) 218 214 225 Spotreba výrobca(l/100km) 6,5 5,3 5,0 Spotreba test (l/100km) 7,5 - - Objem palivovej nádrže (l) 62 66 65 Dĺžka (mm) 5004 4777 4938 Šírka (mm) 1871 1832 1898 Výška (mm) 1525 1506 1534 Rázvor (mm) 2829 2789 2905 Pohotovostná hmotnosť (kg) 1641 1710 1690 Hmotnosť brzd./nebrzdeného prívesu (kg) 2200/750 2200/750 1800/750 Kufor (l) 560/1665 639/1769 565/1680 Voľnosť pre kolená vzadu (mm) 878 880 847 Voľnosť pre hlavu vzadu (mm) 930 955 940 Šírka v lakťoch vpredu (mm) 1518 1530 1550 Šírka v lakťoch vzadu (mm) 1485 1510 1510 Nájazdový uhol predný (°) - 16,0 18,3 Nájazdový uhol zadný (°) - 13,6 21,5 Prejazdový uhol (°) - 12,8 - Svetlá výška (mm) 146 (+25mm oproti ST) 174 185 Cena modelu od (€ s DPH) 27 190 41 510 43 550 Cena motorizácie od (€ s DPH) 34 310 41 510 51 650 - Cenník