Aj napriek tomu, že ide o úplnú novinku nenadväzujúcu na predošlé modely značky Opel v tomto segmente, tak nový Opel Corsa pôsobí veľmi vyzretým, dospelým  dojmom.

Nový Opel Corsa pôsobí elegantne a pomerne dynamicky. Po vizuálnej stránke  vyzerá jednoznačne lepšie ako jeho predchodca.

Jeho usadlejší dizajn,  aj keď s dávkou  športovosti, môže však pripadať tým, ktorí vsádzajú na vyzývavejší dizajn pomerne nudne. Hlavne v porovnaní s extravagantnejším Peugeotom 208, s ktorým zdieľa rovnakú platformu CMP, technológie a pohonné jednotky.

Konzervatívnejší charakter vozidla

Nová Corsa totiž dostala technický a technologický základ rovnaký ako Peugeot 208 a DS 3, napriek tomu ale technici a dizajnéri Oplu dokázali vytvoriť  výrazne iné, konzervatívnejšie vozidlo. Na prvý pohľad nie je zrejmé, že ide o súrodencov. Skrátka Opel Corsa zaujme na rozdiel od Peugeotu 208 hlavne tých, ktorí preferujú konzervatívnejší charakter vozidla.

Na testovacie jazdy sme dostali dieselovú motorizáciu Opel Corsa 1.5 CDTI (75kW/102k

Malý francúzsko-nemecký hatchback je k dispozícii na predaj výhradne v päť-dverovej karosérii. To čo platí pre exteriér, platí aj pre interiér, ktorý taktiež, na rozdiel od súrodeneckého Peugeotu 208 s netradične riešeným  i-cockpitom vsádza na klasické usporiadanie pracoviska vodiča. Na jednej strane to kvitujeme (napr. jasne čitateľné ciferníky či  bezproblémová pozícia za volantom), no na druhej strane už by sme očakávali niečo modernejšie ( napr. niečo iné ako klasické ručičkové ciferníky ).

Jednoducho aj keď nie sme práve fanúšikovia i-cockpitu, tak oceňujeme pri Peuegote, že vsadil  na originálne riešenie a moderny  prístup, ktorý nám v interiéri  modelu Corsa do istej mieri chýba. Interiér je skrátka pri Corse hlavne praktický, čo je však naopak plus pre užívanie. Takže napríklad aj klimatizácia sa ovláda bežnými manuálnymi  ovládačmi a neovláda sa iba cez dotykovú obrazovku ako v Peugeote 208.

V základnej výbave celý rad asistentov

Čo je však zarážajúce, že aj vo vyššej výbave je k dispozícii len manuálna klimatizácia ( v základnej výbave nie je ani manuálna klimatizácia ) digitálna je za príplatok. Pritom tu nájdem viacero asistenčných systémov už v základnej výbave. Napríklad má senzor únavy vodiča, inteligentný tempomat, čítanie dopravných značiek, automatické brzdenie s ochranou chodcov a asistent jazdy v pruhoch.

Inak umiestnenie 7″ dotykovej obrazovky na stredovom paneli je v pohodlnom dosahu vodičovej alebo spolujazdcovej ruky. V menu sa rýchlo orientuje a načítavanie uvedených funkcií sa zobrazuje bez dlhého otáľania.

Pokiaľ vám nevyhovuje fabrická navigácia alebo celkové menu systému a vlastníte iPhone, tak s istotou oceníte užitočnú funkciu Apple CarPlay. Pomocou USB kábla spárujete váš smartfón a na dotykovej obrazovke sa objaví menu vstavaných aplikácii, ako napr. volania, správy, hudba či navigácia. Zaujímavým spestrením výbavy je hlasové zadávanie pokynov, napríklad pre navigáciu, alebo nastavenie teploty klimatizácie.

Poďme však k pohodliu cestovania. Vpredu je pre posádku postarané nanajvýš dobre – rozmerné a pohodlné sedadlá s optimálnym vystlaním a dostatok miesta vo všetkých smeroch (na šírku na daný segment nadpriemernú), sú zárukou kladného hodnotenia. Vzadu je však situáciu už iná, kratšie sedáky, kolmejšie postavené operadlá a len obmedzená ponuka vnútorného priestoru  na výšku a v pozdĺžnom smere, už nedávajú dôvod na úsmev pre postavy  vyššie nad cca 1,75 m.

Vzadu za predným spolujazdcom nadbytok miesta pre kolená 

Na fotkách demonštrujeme že 1,88 metra vysoký človek si už  za rovnako vysokého vodiča nesadne – kolena ostávajú totiž vtlačené v prednom operadle. Pokiaľ sa však usadí za jeho predným spolujazdcom, tak prekvapivo  mu ostáva pre kolená vzadu dostatok voľnosti.  Ako je to možné? No, Corsa tak ako aj iné modely tohto koncernu, má prístrojový panel pred spolujazdcom s výraznejším výrezom, resp. umiestnený ďalej pred kolenami ako v konkurenčných kabínach, čo umožňuje predný sedák spolujazdca posunúť aj v prípade vyšších postáv viac dopredu, a tým vytvoriť za sebou výrazne väčšiu voľnosť pre kolená. Len pre porovnanie – rozdiel v pozdĺžnom smere za vodičom a za sediacim spolujazdcom je 7 cm. To je rozdiel triedy.

Nový Opel Corsa-posed vzadu za predným spolujazdcom

Vďaka tomu ostáva vzadu pre kolená aj pre vyšších pasažierov usadených za sebou dostatok miesta. Plusom je aj fakt, že aj napriek nižšiemu posedu v porovnaní s predchodcom si vzadu v pohode zasuniete chodidla pod predný sedák, čo taktiež prispieva k pohodlnejšiemu sedeniu  vzadu. Pre hlavu však ostáva miesta  len tak-tak. Taktiež menšie zadné dvere s menším uhlom otvárania a nižšie položenou strechou  a  nižší posed v porovnaní s predchodcom nie sú práve ústretové k vystupovaniu z vozidla.

Batožinový priestor ponúka objem 309 litrov, ktorý je možné zväčšiť sklopením zadnej lavice na objem 1081 litrov. V praxi nám prišiel kufor dostačujúci, len pri nákladní treba rátať s vyššou nakladacou hranou a po sklopení zadnej lavice s nerovným dnom s vystupujúcim schodom.

S novou Corsou sa veľmi dobre šoféruje.

Jazdné vlastnosti skúšaného Opelu Corsa sú  športovejšie v porovnaní s predchodcom. Auto je agilnejšie pritom nie na úkor komfortu pruženia a absorpcie nerovnosti. Nastavenie podvozku spĺňa do veľkej miery protichodne nároky na komfort a stabilitu. Vozidlo je dobre ovládateľné, stabilné a zároveň suverénne filtrujúce malé nerovnosti. Vyššie vytiahnutá nakladacia hrana a prahy dverí prispievajú k vyššej pevnosti karosérie, a tým aj pozitívne na jazdné vlastnosti.

Keď porovnáme jazdný prejav s Peugeotom 208 tak na menej kvalitnej vozovke sa cíti istejšie Corsa, neodskakuje tak v zákrutách na nerovnom povrchu. Naopak na kvalitnom rovnom povrchu vozovky  – viď okresné cesty v Rakúsku,  je na tom v zákrutách agilnejším a istejším prejavom lepšie Peugeot 208. Celkovo bol podvozok testovaného modelu Corsa na nerovnej vozovke v zákrutách  čitateľnejší a stabilnejší, naopak na kvalitnej rovnej vozovke menej agilný. Povedať však treba, že oba vozidlá pouvažujeme  v tejto disciplíne k tým najlepším. Toto by sme ešte donedávna o vozidlách značky Opel a  Peugeot  v tejto triede nepovedali.

Nadmieru úsporná 

Na testovacie jazdy sme dostali dieselovú motorizáciu 1.5 CDTI (75kW/102k) spriahnutú so 6-st. manuálom, ktorá poteší dobrou pružnosťou motora, veľmi nízkou spotrebou  a dobrým odhlučnením, aj keď v malom interiéri jeho zvuku úplne neuniknete.

Opel Corsa 1.5 CDTI zrýchli z 0-100 km/h za 10,4 s a podľa výrobcu dokáže ísť max. rýchlosťou 188km/h.  Údaj zrýchlenia by bol s týmto agregátom zrejme aj lepší, keby nebolo sprevodovanie 6-st. manuálu podriadene predovšetkým nízkej spotrebe ( mix 4,6 l /100km, pri 90km/h 3,8 l/100km, pri 130km/h 5,7l/100km ). Jeho dynamicky prejav sa ukáže  až pri stredných a vyšších otáčkach, pri rozbiehaní v nižších otáčkach ostáva pomerne letargický.

Viac sa dozviete v aprílovom časopise Autotest.