Dynamický dizajn testovaného modelu Mercedes-Benz CLA kupé  s nízkou siluetou a bezrámovými dverami, s 18“ s efektnými AMG zliatinovými diskami kolies, výraznou žltou farbou a balíkom výbavy AMG Line a dobre vyzerajúcimi falošnými koncovkami výfuku, osloví hlavne mladých zákazníkov alebo tých, ktorým je cudzí konzervatívny prístup veľkej časti vodičov.

Takto vizuálne disponované vozidlo ohúri na prvýkrát snáď každého – aj keď niekomu nemusia byť úplne po chuti proporcie – predná časť môže z určitého uhla pohľadu pôsobiť príliš mohutne v porovnaní so zadnou jemne zaoblenou častou, resp. sa pri pohľade z určitého uhla môže vizuálne predok biť so zadkom.

Poďme však k samotnému testovanému vozidlu – ako vravíme auto ohúri snáď každého svojím dynamickým vzhľadom, hlavne so spomínanou výraznou žltou farbou a balíkom AMG line. To však môže platiť len dovtedy, kým sa neoboznámia potencionálni zákazníci so skutočnosťou, že na zadku tróni nápis 180d a nie niečo na spôsob AMG CLA 35. Takto disponovane auto si totiž vyslovene pýta výkonný agregát. A to nielen vďaka dynamickému dizajnu, ale aj jeho športovým jazdným vlastnostiam, resp. podvozku dimenzovaným na výkonnejší agregát.

Úsporný agregát 

V tomto prípade je realita iná. Pod verziou s označením 180 d sa skrýva pohonná jednotka – dieselový motor 1,5 litra (85 kW/116 k; 260 Nm) so systémom čistenie spalín (s technológiou AdBlue) a s turbodúchadlom s optimalizovanou odozvou a chladením plniaceho vzduchu vodou. Uvedený dieselový agregát bol v testovanom modeli spriahnutý s automatickou prevodovkou 7G-DCT, ktorá radila plynule a promptne, napriek tomu však pri potrebe razantného zrýchlenia zo statickej pozície – napríklad pri výjazde z vedľajšej na hlavnú, trvá nejaký čas, kým sa agregát nadýchne a zaberie.

Taktiež predbiehacie manévre nie sú jeho silnou stránkou – predsa len musíte rátať s určitou pauzou, kým motor v spolupráci s prevodovkou udelia vozidlu zrýchlenie. Keď sa však rozbehne a je v tempe, tak sa pri jazde  prezentuje slušným, pružným zrýchlením.

Preto aj napriek tomu, že ide z pohľadu počtu koní o slabšiu pohonnú jednotku, tak vidíme CLA kupé 180d vhodné aj ako vozidlo pre jazdu po diaľnici. Agregát aj pri štvorčlennej posádke dokáže udeliť bez problémov vozidlu rýchlosť ďaleko za povolenú max. rýchlosť 130 km/h (udávaná max. rýchlosť 205 km/h), pritom vďaka nízkemu aerodynamickému odporu a dobre odhlučnenej kabíne aj s bezrámovými dverami rozmaznáva posádku tichou a príjemnou jazdou. Sériovo majú všetky modely nádrž s objemom 43 litrov, na želanie 51 litrov. Čo v tomto prípade v teste s priemernou spotrebou na úrovni niečo cez 5 litrov/100 km predstavuje dojazd cca 1000 km.

Mercedes-Benz CLA kupé 180dDaňou za dynamicky dizajn CLA kupé – t.j. za nízku siluetu so skosenými stĺpikmi karosérie – je stiesnený pocit v kabíne a horší výhľad z vozidla. K menej vzdušnému pocitu v kabíne prispieva aj mohutná, vyššie položená prístrojovka. Vpredu si však nájde miesta dostatok aj vyšší vodič či spolujazdec, vzadu však len do cca 1,70 vysokí pasažieri. To však skôr platí pre hlavu, pre kolená v pozdĺžnom smere je miesta dostatok. Ďalej si odnesie kritiku, predovšetkým od tých, ktorí sú zvyknutí pohodlne vysadať z vozidiel typu SUV, vystupovanie, hlavne zo zadných sedadiel ide o namáhavý krkolomný telocvik, kde sa musia pasažieri vysporiadať nielen z nižšie položených sedadiel, ale aj klesajúcej strechy.

Kufor ponúka veľmi slušný objem 460 litrov, napriek tomu, že zadná časť karosérie je výrazne zošikmená. Navyše je možné ešte priestor na prepravu batožiny zväčšiť sklopením zadných sedadiel, plusom je ľahké otváranie ľahkých kufrových dverí.

Luxusný interiér

Náš obdiv pri hodnotení testovaného modelu Mercedes-Benz CLA kupé 180d nepatril len pre exteriér, ale aj pre dizajn interiéru – kde sa dizajnéri naozaj vyznamenali, prístrojový panel s náladovým osvetlením vyzerá vskutku skvele – snáď nič pútavejšie v danom segmente na trhu nenájdete.

V pozícii vodiča oceníte výborné sedenie v športových sedadlách, športový volant potiahnutý perforovanou kožou, AMG oceľové pedále s protišmykovými gumovými podrážkami a hlavne multimediálny systém MBUX. K prednostiam tohto systému patrí širokouhlý kokpit, v našom prípade s dvomi 10,25“ displejmi, na stredovej konzole s dotykovým ovládaním. K dispozícii bolo zobrazenie navigácie s technológiou rozšírenej reality, ako aj inteligentné ovládanie hlasom. Pri zastavení na križovatke sme kvitovali zobrazenie križovatky so semaforom na displeji umiestnenom na stredovom tuneli. Je to praktická pomôcka  pokiaľ nevidíte z pozície šoféra na samotné semafory.

Ďalej sme sa „zabávali“ na hlasovom ovládaní reagujúcom na povel „Hey, Mercedes“ alebo „Můj Mercedesi“ (treba mať niekedy však na jeho reakcie trošku trpezlivosť, kým pochopí, čo chcete). Na náš hlasový pokyn dokázal nastaviť klímu, vyhrievanie sedadiel, spustiť navigáciu, vybrať rozhlasovú stanicu, či otvoriť strešné okno. Taktiež sme ocenili nielen promptné a prehľadné ovládanie cez dotykový displej a cez známy pohyb prstami na dotykovej ploche cez „Touchpad“, umiestnený na stredovom tuneli (teraz už bez otočnej hlavice) ale aj cez malé plôšky priamo na volante. Je to veľmi nákazlivé a rýchlo prídete tomu na chuť.

Pokiaľ si po usadnutí do vozidla chcete s niekým „pokecať“, resp. sa vám nechce alebo nemáte čas manuálne zadávať adresu do navigácie či rezervovať pobyt v hoteli, tak je nad hlavou pri spätnom zrkadle na strope tlačidlo, ktoré vám umožňuje sa spojiť s operátorom, a ten vám na základe vašich požiadaviek nastaví adresu v navigácii, či vyhľadá hotel a zarezervuje izbu.

Mercedes-Benz CLA kupé interiér

 

Vyšší nárast ceny s príplatkovou výbavou 

Apropó cena – tá nie je práve najnižšia aj keď základná cena tejto motorizácie Mercedes CLA kupé 180d začína na ústretových 30 335 €, celý rad prvkov príplatkovej výbavy však zdvihol cenu testovaného modelu takmer o 20 000 €, t.j. presne na 49 638 €.

Povedať však treba, že rozsah príplatkových prvkov výbavy je skutočne nekonečný – od spomínaného AMG balíka (2 950 €), pozostávajúceho zo športových sedadiel, čierneho čalúnenia stropu, stylingu AMG – dizajnových prvkov a multifunkčného športového volantu v koži, cez „Prvotriedny balík“ (3 345 €) s pokročilým ozvučovacím systémom, multimediálny displej, plne digitálny displej, až po celý rad ďalších prvkov výbavy ako napríklad rozšírenej reality navigácie, full LED svetlomety typu Multibean LED, atď (viď tabuľka výbavy).

Tu by sme chceli vyzdvihnúť zatiaľ ojedinelý prvok výbavy: rozšírenie reality navigácie zobrazujúci pri zastavení na križovatke automaticky na displeji križovatku so semaforom. Je to praktická pomôcka, pokiaľ nevidíte priamo – napríklad na semafor umiestený vyššie. Úplne sme sa však nevedeli stotožniť, pokiaľ nejazdíte v prevažnej miere na diaľnici, s „bezohľadným“  fungovaním aktívneho asistenta udržiavania v jazdnom pruhu.

Keď sa len pri vybočení  dotknete kolesami vyznačených čiar vozidlom doslova trhne – zbrzdí a stočí vozidlo naspäť do jazdného pruhu. Vypnúť je to možné, ale po naštartovaní sa uvedený asistent opätovne automaticky aktivuje. Na diaľnici vám to však môže pri mikrospánku zachrániť „kožu“. Inak nám to skôr prekážalo.

GDE Error: Error retrieving file - if necessary turn off error checking (204:No Content)
Technické info, plusy & mínusy
Cenník
GDE Error: Error retrieving file - if necessary turn off error checking (204:No Content)
Reklama