Ford prišiel s modernizovanou verziou modelu Kuga. Zmeny zasiahli nielen vizuálne časti exteriéru a interiéru, ale aj samotný charakter vozidla kvalitnejším, tuhším spracovaním a lepším odhlučnením kabíny a pocitovo o niečo mäkším nastavením podvozku.

Vizuálne na exteriéri púta na prvý pohlaď novou šesťuholníkovou prednou maskou a v interiéri zmeneným stredovým panelom, kde sa vyníma 8 palcová dotyková obrazovka systému SYNC 3. Jeho ovládanie je vďaka novej grafike prehľadnejšie, obrazovka reaguje promptnejšie a aj po celodennom ovládaní navigácie či iných funkcií nie je dotykový displej zapackaný otlačkami rúk. Plusom je aj zavedenie českého jazyka a ovládanie hlasom – jednoduchými pokynmi.

Tí, ktorí radi využívajú pri parkovaní parkovaciu kameru či parkovací systém, si prídu na svoje – rozlíšenie parkovacej kamery je na vysokej úrovni a práca parkovacieho systému dokáže nájsť voľné miesto nielen v pozdĺžnom, ale aj priečnom smere. Funkcia vyhľadávania nezmätkovala a neignorovala niektoré voľné miesta, tak ako napríklad pri Volve V90, ktoré sme akurát mali spolu s Kugou taktiež na test a už prvé voľné miesto našla v pohode.

V pozícii vodiča si nebudete mať na čo sťažovať. Vďaka veľkému rozsahu el. nastavenia sedadla (v 10 smeroch) si nájdete bez problémov optimálnu a pre jazdu pohodlnú polohu za volantom. Rozmiestnenie ovládačov a obsluha infotaimentu nezadáva na kritiku, tak ako bolo zvykom pri predošlých modeloch. Pracovisko vodiča je snáď najvydarenejšie z modelov Ford.

Priestorovo je na tom v podstate rovnako ako s predchodcom. Rozmery karosérie a rázvoru ostali rovnaké, až na dĺžku vozidla +8 mm. Vpredu aj vzadu je miesta na daný typ vozidla v poriadku, len vzadu vyšší pasažieri môžu mať stiesnenejší pocit v oblasti kolien a tí, ktorí majú radi mäkšie vystlatie sedadiel, budú frflať na snáď až príliš pevne vystlané sedadlá. K lepšiemu pohodliu cestovania však prispievajú polohovateľné operadlá a fakt, že je možné zasunúť chodidlá pod predné sedáky (aj keď si ich vodič a spolujazdec vpredu nastaví do najnižšej polohy).

Pre batožinu ostáva hodnota objemu taktiež rovnaká – k dispozícii je 456 litrov, s rezervou 406 litrov a po sklopení až 1653 litrov, resp. 1603 litrov (ostáva však nie úplne rovná podlaha po sklopení zadných sedadiel – viď foto). Plusom je dobrý prístup, aj keď s relatívne vyššou nakladacou hranou a pravidelný tvar batožinového priestoru.

Pozitívne vnímanie neostalo len pri hodnotení modernizácie exteriéru a interiéru, ale pokračovalo aj počas absolvovaní testovacích kilometrov. Kvalita spracovania, odhlučnenie kabíny a pre bežné užívanie, ústretovejšie mäkšie nastavenie podvozku bez negatívneho vplyvu na jazdné vlastnosti, posúva charakter vozidla k prémiovým modelom. Niekto si povie, že používame klišé v podobe názvu „prémiový“ – nič iné, výstižnejšie, nás však nenapadá. Skrátka, testovacie vozidlo vo výbave Titanuim pôsobí pevne, kvalitne a väčšina použitých materiálov znesie porovnanie s tými najlepším v tejto triede. Pri opakovanej jazde v zákrutách po vozovke z kamenných dlaždíc v kopcoch nad Viedňou (viď video) nič neškrípalo a ani nevŕzgalo, čo sa nedá povedať o všetkých konkurentoch.

Jeho absorpcia nerovností na dlažobných kockách, tzv. „mačacích hlavách“ bola excelentná, nepreháňame, keď povieme, že Kuga žehlila nerovnosti na spôsob vozidiel Mercedes-Benz. Pri absorpcii väčších a priečnych nerovností sa však ukázali jej limity a prenos rázov posádka pociťovala viac ako sme očakávali.

Predsa len technici od Fordu ponechali podvozku primerane pevný charakter zabezpečujúci na pevnej vozovke v zákrutách bez výraznejšieho nakláňania stabilné a agilné chovanie, na aké sme zvyknutí pri vozidlách značky Ford.

Pritom aj v náročnejších adhéznych podmienkach sa cíti ako ryba vo vode. Práca pohonu 4×4 je príkladná a pomáha vozidlu pokračovať v jazde aj tam, kde už konkurencii dochádza dych – jeho označenie „inteligentný“ nie je marketingový výmysel, ale skutočne výstižné označenie predvídavého záberu pohonu 4×4 – buď len predkom alebo aj zadkom (100:0, 50:50). Nechápali sme, kam až dokáže Kuga vyjsť, a to bez uzávierky (viď video). Jeho limity mimo pevnú vozovku samozrejme určujú aj offroadové parametre, tie sú však vo viacerých parametroch lepšie ako u konkurencie (viď tabuľka), i samotné obutie.

Inak jazda na vozovke pokrytá rôznymi povrchmi snehom, resp. zľadovateným snehom a časťami suchej vozovky nerobila Kuge problém. V prípade potreby zrýchľovania, brzdenia či prejazdu zákrutami, drží pohon 4×4 a el. stabilizačné systémy vozidlo bezpečne mimo hranice šmyku. Klobúk dole!

Pochvala pokračuje aj pre pohonnú jednotku 2,0 TDI 110kW za veľmi dobré odhlučnenie a jazdné výkony, ktoré sme vnímali pozitívnejšie, ako sme na takto výkonovo disponovaný agregát zvyknutí. Jeho ťah a chuť do zrýchľovania sú chvályhodne – za to môže promtná práca dvojspojkového automatu PowerSchift a vyšší max. krútiaci moment 370 Nm.

So spotrebou, vzhľadom na udávaných 5,5 l/100 km, to však nie je žiadna sláva – v zimných podmienkach a pri občasnom výjazde mimo pevnú vozovku rátajte aj s 9 l/100 km. Treba však povedať, že počas jazdenia sa pohybovali teploty aj cez deň hlboko pod bodom mrazu. Predsa len diesel potrebuje o niečo dlhší čas na zohriate, čo sa pri viacnásobnom studenom štartovaní odrážalo na vyššej spotrebe. Inak pri bežnom meraní na testovacej trase vykazoval obvyklé hodnoty ako ostatné konkurenčné vozidla – mix v teste 7,8 l/100 km (t.j. 8,1 l/100 km pri 130 km/h, 5,6 l/100 km pri 90 km/h a mesto 8,4 l/100 km).      

[pdf-embedder url=”http://www.autotest.sk/wp-content/uploads/2017/01/technicke_udaje_Ford-Kuga-20-TDCi-110kW-A6-PowerShift-AWD.pdf” title=”technicke_udaje_Ford Kuga 2,0 TDCi 110kW A6-PowerShift AWD”]

 

NA STIAHNUTIE
Technické info, plusy & mínusy ⇐
Porovnanie s konkurenciou ⇐
Cenník ⇐
PDF verzia testu ⇐

VÝSLEDNÉ HODNOTENIE – 8/10

Dizajn 8/10
Interiér 8/10
Multimediálny systém 8/10
Kvalita spracovania 8/10
Motor & jazdné vlastnosti 9/10
Spotreba 6/10

 

VIDEO

Reklama