SUV-kupé, resp. skôr crossover so zadnými partiami v štýle SUV-kupé prichádza v podobe nového modelu Citroën C4 a Citroën Ë-C4 (100% elektrický) do kompaktného segmentu! Od dnes poznáme aj jeho ceny!

Nový Citroën C4  je v ponuke už za pomerne nízku cenu. S benzínový pohonom PureTech 100 (75 kW/102 k) so 6-st. manuálna prevodovkou a vo výbave Live Pack, kde nechýba 10″dotykový displej, Android Auto/Apple CarPlay, Bluetooth, manuálna klimatizácia, automatické núdzové brzdenie +systém varovania pred zrážkou, systém upozornenia na nechcené prekročenie  jazdného pruh, rozpoznávania dopravných značiek s rýchlostným obmedzením a s odporúčaním rýchlosti na tempomate, atď (viď cenník) zaplatíte  14 990€. Samozrejme v ponuke má nový Citroën C4 aj verzie pre náročnejších zákazníkov.

Na opačnej strane cenníka s cenou 23 990€ stojí  Citroën C4 s dieslovým pohonom BlueHDi 130 s 8-st.automatickou prevodovkou v najvyššej výbave Shine. Súčasťou výbavy Schine je celý rad prvkov výbavy, ako  napríklad adaptívny tempomat, navigácia, zadná parkovacia kamera, ACC Stop&Go (len pre automatické prevodovky), automatické prepínanie diaľkových svetiel, predný a bočný parkovací asistent, bezkľúčový prístup a štartovanie, 18” zliat. disky kolies. Nový Citroën C4 - foto 5

Štýlový dizajn

Nová generácia C4 sa prezentuje novým dizajnom, ktorá svojou zadnou častou evokuje typ vozidla SUV –kupé. Citroën sa totiž rozhodol kombinovať dynamický dizajn hatchbacku s vyvýšeným postojom á la SUV. Teraz bude trochu ťažké nazvať nový C4 prirodzeným rivalom klasickým kompaktom typu VW Golf / Ford Focus kvôli jeho novej „totožnosti“.

Krátke predné a zadné previsy spojené s veľkými kolesami (priemer 690 mm) a svetlou výškou 156 mm, dodávajú novým modelom Citroën C4 a ë-C4 — 100 % elektrický zvýšený postoj. Dlhý rázvor (2 670 mm) umiestňuje vozidlo do stredu segmentu kompaktných vozidiel, čo potvrdzujú aj ostatné rozmery: dĺžka 4 360 mm, šírka 1 800 mm a výška 1 525 mm. Vďaka zvýšenému podvozku poskytuje aj najvyšší bod výhľadu (1,22 m), čo znamená, že z vozidla je lepší výhľad ako v prípade konkurencie.

Nový Citroën C4- interiér 2

Interiér novej generácie C4 prichádza s jednoduchým, ale moderným dizajnom, s dvoma veľkými displejmi a menším volantom so splošteným tvarom (aj keď nie tak malým ako ten, ktorý by ste našli v Peugeote). Pred vodičom sa nachádza digitálna prístrojová doska, dopĺňa ju veľký farebný head-up displej. V strede sa na hornej časti palubnej dosky nachádza 10-palcová dotyková obrazovka, ktorá slúži ako nervové centrum vozidla. Novinkou sú aj manuálne ovládače dvojzónovej automatickej klimatizácie, pričom ich vzhľad prešiel intenzívnym vývojom, aby sa s nimi ovládalo čo najpríjemnejšie.

Vysoký komfort

Medzi ďalšie vlastnosti, ktoré dotvárajú charakter nového modleu  C4 sú komfortné  sedadlá Advanced Comfort a odpruženie s progresívnymi hydraulickými dorazmi (nie pre PureTech 100) a prvkom Smart Pad Support Citroën, ktorý sa predstaví vo svetovej premiére. Zážitok z komfortu umocňuje 20 asistenčných technológií vrátane prvkov ako Highway Driver Assist, zariadenie na čiastočne autonómnu jazdu či 6 technológií konektivity.

Každý záujemca si môže vytvoriť vozidlo podľa svojich predstáv. Na výber má 31 kombinácií lakov a balíkov Pack Color pre exteriér a 6 možností štýlov interiéru.

C4 je v ponuke nielen s klasickými spaľovacími motormi ale aj ako elektromobil e-C4. V prípade variantu e-C4 ide o ďalší, konkrétne piaty elektrifikovaný model, ktorý sa má tento rok predstaviť v rámci stratégie elektrifikácie automobilov značky Citroën. Viď C5 Aircross Hybrid, Ami, ë-Jumpy a e-SpaceTourer.

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • Dĺžka: 4360 mm
  • Šírka: 1800 mm (2 032 mm s vyklopenými spätnými zrkadlami) 1 834 mm so sklopenými spätnými zrkadlami
  • Výška: 1525 mm
  • Rázvor: 2670 mm
  • Priemer kolies: 690 mm
  • Polomer otáčania: 10,9 m
  • Svetlá výška: 156 mm
  • Objem batožinového priestoru: 380 až 1250 dm3
  • Výška nabíjacieho konektora: 715 mm
  • Nový Citroën ë-C4 – 100% ëlektrický:
  • Výkon: 100 kW (136 k)
  • Batéria: vysokonapäťová, 400 V, Li-Ion, 50 kWh
  • Krútiaci moment: 260 Nm
  • Dojazd: 350 kmi — podľa režimu WLTP
  • Maximálna rýchlosť: 150 km/h
  • Zrýchlenie 0 — 100 km/h: 9,7 s (v režime Sport)
  • Čas nabíjania:

> Verejná nabíjačka 100 kW: batéria nabitá na 80 % za 30 min., čo je 10 km/min.

> Wall Box 32 A : od 5 h (trojfázový prúd s 11 kW nabíjačkou) do 7 h 30 (jednofázovo)

> Domáca nabíjačka: od 15 h (zosilnená sieť) do viac ako 24 h (štandardná sieť)

                                                                                                                Zdroj: Citroën