Podľa uniknutých dokumentov z automobilky Kia to vyzerá, že Kia Stinger dostane duchovného nástupcu a tentoraz s pohonom čisto na elektrinu. Pravdepodobne ponesie meno EV8 (zatiaľ je označovaný ako GT1) a debut by mal absolvovať už v roku 2025.
Inak len na pripomenutie, Kia Stinger bol štvordverový liftback s pohonom zadných kolies, ktorý chytil za srdce športovo založených vodičov vďaka skvelej ovládateľnosti a dynamickému vzhľadu. Pod jeho charakter sa podpisal aj bývalý technický viceprezident BMW M Albert Biermann. Napriek týmito skvelými atribútmi žil Stinger veľmi krátky život a po necelých šiestich rokoch bola jeho výroba ukončená.
Očakáva sa, že športový sedan bude založený na podvozkovej platforme EV novej generácie. Približne v polovici roku 2023 Hyundai predstavil túto novú platformu pod názvom Integrovaná modulárna platforma (IMA), ale v uniknutých dokumentoch je jednoducho označovaná ako platforma eM. Auto by malo mať dvojmotorový el. pohon s výkonom až 603 k (450 kW/612 k). V tejto verzii by bolo ešte výkonnejšie ako ako EV6 GT, ktorá generuje 577 koní (430 kW/585 k). Inak sa očakáva, že ostatné varianty GT1 budú produkovať medzi 215 konskými silami (160 kW/218 k) a 429 konskými silami (320 kW/435 k).
Tieto motory budú napájané elektrinou z masívnej batérie s kapacitou 113,2 kWh. Len pre porovnanie batéria EV9 má veľkosť iba 99,8 kWh. Takáto dispozícia umožní GT1 dosiahnuť dojazd 700-800 km na jedno nabitie.
Tento dojazd je porovnateľný s modelmi s najväčším dojazdom, napríklad s modelom Mercedes EQS, ktorý so svojou batériou s kapacitou 107,8 kWh dokáže prejsť až 750 km na jedno nabitie v testovacom cykle WLTP.
Poznámka: Zobrazenia Kia EV8 nie je oficiálne a schválené značkou Kia.
Zdroj: Carscoops, The Korean Car Blog Lukáš Vajda