Nová Škoda Karoq ako nástupca Yetiho ponúka veľkorysý priestor v interiéri, veľký batožinový priestor, nové asistenčné systémy, Full LED svetlomety a vôbec prvýkrát vo vozidle značky Škoda tiež digitálny prístrojový panel.

Nové tvary, zmenené proporcie a väčšie rozmery karosérie na prvý pohľad prezrádzajú, že ide o úplne nový automobil. Škoda Karoq stojí na modulárnej platforme MQB a v porovnaní s modelom Yeti (využíval základ PQ35) poriadne vyrástla. Je dlhý 4 382 mm (+ 160 mm), široký 1 841 mm (+35 mm) a vysoký 1 605 mm (-40 mm). Rázvor náprav činí 2 638 mm (+60 mm) – pri verzii s pohonom všetkých kolies 2 630 mm. Zväčšené rozmery karosérie idú na prospech cestujúcim. 

Batožinový priestor má v päťmiestnom usporiadaní základný objem 521 l. Pri sklopených zadných sedadlách vzrastie objem pre batožinu na 1630 l. S voliteľne dodávaným systémom zadných sedadiel VarioFlex je základná veľkosť priestoru pre batožinu variabilná a pohybuje sa od 479 do 588 l. 

V interiéri dominuje infotainment vychádzajúci z druhej generácie a ponúka moderné funkcie. Je vybavený kapacitnými dotykovým displejmom a vo vrcholnej verzii Columbus disponuje funkciou WLAN-hotspot – za príplatok LTE modul, ktorý umožňuje najrýchlejšie internetové pripojenie mobilného štandardu. Inteligentné prepojenie medzi vozidlom a smartfonóm zabezpečuje platforma SmartLink so štandardmi Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLinkTM. Prvýkrát vo vozidle značky Škoda bude k dispozícii tzv. Digital Instrument Panel, ktorý vodičovi umožňuje nastaviť rozloženie veľkoplošného displeja v prístrojovke.

V interiéri dominuje infotainment vychádzajúci z druhej generácie

Novinka Škoda Karoq disponuje širokou škálou asistenčných systémov. K novým komfortným systémom patrí napríklad Park Assist, Lane Assist alebo Traffic Jam Assist. K vyššej úrovni bezpečnosti prispievajú systémy Blind Spot Detect, Front Assist s prediktívnou ochranou chodcov. 

Motorovú paletu tvorí päť pohonných jednotiek, ktoré majú zdvihové objemy 1,0 l, novinka 1,5 l, 1,6 l, a 2,0 l. Výkonové spektrum siaha od 85 kW (115 k) do 140 kW (190 k). Všetky agregáty sú preplňované turbodúchadlom a majú priame vstrekovanie paliva, systém Start-Stop a plnia emisnú normu EU 6. S výnimkou najsilnejšieho naftového motora sú všetky agregáty dodávané buď s 6-st. manuálnou prevodovkou alebo 7-st. automatom DSG. Motor 2,0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) sa dodáva výhradne s pohonom všetkých kolies a novou 7-st. prevodovkou DSG. Nový motor 1,5 TSI je vybavený systémom ACT (Active Cylinder Management Technology), tj. funkciou odpájania dvoch valcov, ktoré v určitých prevádzkových režimoch prispievajú k úspore paliva. Od výbavy Ambition je k dispozícii aj voľba jazdného profilu v režimoch Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (vo verzii 4 × 4).

Škoda Karoq bude mať svetovú premiéru 18. mája v Štokholme. Uvedenie na trh je naplánované na druhú polovicu roka 2017.

VIDEO

Reklama