Ešte donedávna, v rámci koncernu pomerne nevýrazná značka Škoda, sa stáva jeho hviezdou.
Za to môžu nielen rekordné tržby a výnos z predaja viac ako milióna predaných vozidiel, ale aj situácia v sesterských značkách Seat, VW a Audi. Seat de facto len reštartuje zisk po stratových rokoch, VW sa borí s emisnými problémami a Audi sa uspokojuje s heslom „Náskok vďaka technike“ a zamotáva sa na mieste bez výraznejšej dizajnovej a produktovej invencie (Audi A3, A4, A6… potrebuje kreatívnejší prístup k dizajnu, nielen hru na istotu v podobe „neviditeľných“ faceliftov a taktiež viac odvahy a nápaditosti v produktovej filozofii, napríklad uvedenie novej modelovej rady – niečo na spôsob BMW X6/X4. Ostatné koncernové značky neporovnávame – Lamborghini, Porsche, Bugatti či Bentley sú samozrejme iná liga.
Slovákov môže hriať pocit hrdosti, že k úspechu vozidiel značky Škoda veľkou mierou prispieva tím dizajnérov, ktorý vedie slovenský šéf-dizajnér Jozef Kabaň. Spojenie „slovenského“ dizajnu, nemeckej technológie, a „zlatých českých ručičiek“ v Mladej Boleslavy slávi úspech. Samozrejme bez správne nastavenej ekonomiky – t.j nastavenie štruktúry nákladov by to nešlo.
Škoda však nezaspáva na vavrínoch, a v najbližšom období rozšíri svoju ponuku o ďalšie modely. Podľa neoficiálnych informácii by mali v najbližších troch-štyroch rokoch pribudnúť ročne dve novinky. Zaradenie nových modelov do stále populárnejšieho segmentu SUV má veľký potenciál prispieť k ďalším predajným úspechom.
Škoda zasiahne výraznejšie do tejto triedy vozidiel. Pribudnúť by mali k modelu Škoda Yeti (aj ten má prísť v roku 2017 v novom prevedení) dva nové modely – jeden menší „Popular“ (predpokladaný rok uvedenia 2019) na platforme Fabie MQB a jeden väčší – už v Ženeve predstavený „Kodiaq“, resp. VisionS ,ktorý si v sériovom prevedení odbije svetovú premiéru na jeseň 2016 v Paríži.
SUV Kodiaq v karosárskej verzii Coupé so skoseným zadkom na spôsob BMW X6/X4 dostal taktiež oficiálne zelenú. Najprv by mal byt uvedený pre čínsky trh (r.2018) a neskôr aj pre Európu (r.2019).
Ako sme v úvode napísali, ešte donedávna v rámci koncernu, aj napriek komerčne úspešným modelom, pomerne nevýrazná značka Škoda, sa stáva jeho hviezdou. Čo musí zrejme traumatizovať samotný VW. Predsa len vzájomná pozícia VW a Škody bola iná. Uvidíme ako to bude pokračovať, resp. či si Škoda prekvapujúco hviezdnu pozíciu v rámci koncernu udrží aj do budúcna. Predsa len Škoda je naviazaná pupočnou šnúrou na materský koncern – vývoj a zaradenie nových produktov, a využívanie spoločných technológii (viď napr. MQB…) závisí od koncernovej stratégie.
Naplánovaný nárast výroby v automobilke Škoda na cca 1,5 milióna áut však hovorí o pokračujúcej ambícii koncernu VW Group rozširovať výrobu vozidiel pod hlavičkou značky Škoda ďalej. Uvedené novinky SUV by mali predstavovať základný kameň plánovanej expanzie.