Interiér prvého, čisto elektrického modelu značky  Škoda sa ukázal na prvej skici. Podľa slov Norberta Webera, vedúceho interiérového dizajnu vozidiel Škoda vsádza model Enyaq iV, svojim interiérom na prirodzenosť, vzdušnosť a priestrannosť, trvalo udržateľne vyrábané a recyklované materiály.

Norbert Weber, vedúci interiérového dizajnu vo Škoda, vysvetľuje nový interiér Enyaq iV a jeho hlavné body.  

Enyaq iV je prvá Škoda založená na modulárnej elektrifikačnej súprave (MEB). Aké zmeny urobila Škoda v dizajne interiéru tohto úplne nového vozidla v porovnaní s modelom so spaľovacím motorom?

Norbert Weber: Enyaq iV ťaží z dlhého rázvoru platformy MEB, ktorý – vo vzťahu k rozmerom karosérie – ponúka mimoriadne priestranný interiér. Prispieva k tomu aj plochá podlaha, ktorá nemá centrálny tunel, ktorý nachádzame vo vozidlách so spaľovacími motormi. Túto koncepčnú funkciu sme využili na to, aby bol interiér vizuálne ešte vzdušnejší a vytvoril dojem ešte väčšieho priestoru. Je to vidieť napríklad na novom prístrojovom paneli, ktorý je usporiadaný na niekoľkých úrovniach.

Hovoríte o novej koncepcii interiérov pre model Enyaq iV. Mohli by ste to opísať podrobnejšie?

Weber: Nová koncepcia dizajnu Enyaq iV kombinuje priestrannosť a „pocit z obývačky“. Namiesto obvyklých liniek vybavenia a mnohých ďalších možností ponúkame prvýkrát naše nové výbery dizajnu v Enyaq iV. Pripomínajú moderné životné prostredie s dokonalou koordináciou farieb a materiálov. Okrem toho ponúkame jasne štruktúrované balíčky možností v rôznych témach, pričom niektoré možnosti sú k dispozícii pre všetky modely. To znamená, že môžeme zákazníkom poskytnúť výber, ktorý je jasný a jednoduchý, ale zreteľne jedinečný.

Aké sú najvýznamnejšie zmeny v interiérovej architektúre Enyaq iV?

Weber: Nedostatok centrálneho tunela ponúka množstvo možností. Vpredu sme tento priestor použili na ďalší úložný priestor pod stredovou konzolou, ktorý je usporiadaný na niekoľkých úrovniach. Vďaka dlhému rázvoru kolies majú cestujúci na zadných sedadlách väčší priestor pred stredným sedadlom, ako aj mimoriadne veľkorysý priestor pre nohy na oboch stranách sedadla. Okrem tohto pozoruhodného priestoru pre cestujúcich, Enyaq iV ponúka aj kapacitu batožinového priestoru 585 litrov.

Ako by ste opísali návrh interiéru Enyaq iV?

Weber: Čistý, vzdušný, inovatívny a udržateľný. Jasné vďaka tomu, aké ľahké je konfigurovať výbery dizajnu a tematické balíčky, vzdušné vďaka svojej priestrannosti a vynikajúcemu zmyslu pre priestor. Inovatívny vďaka funkciám, ako je 13-palcová stredná obrazovka a nový displej s hlavou, vrátane rozšírenej reality, a udržateľný vďaka použitiu prírodných a recyklovaných materiálov.

Aké nové farby a aké nové a udržateľné materiály sa v automobile používajú prvýkrát?

Weber: Napríklad v jednom výbere dizajnu sú poťahy sedadiel vyrobené zo 40% novej vlny a sú opatrené pečaťou spoločnosti Woolmark. Zvyšných 60% zmesi je polyester z recyklovaných PET fliaš. Tieto poťahy majú jedinečný pocit a zaisťujú príjemné prostredie na sedenie. Ďalším príkladom je koža, ktorá sa vyrába osobitne udržateľným spôsobom a pri extrakcii sa namiesto činidiel používa extrakt z listov olivovníkov.

Čo považujete za dizajnové vrcholy interiéru Enyaq iV?

Weber: Obzvlášť sa mi páči dekoratívny lem, ktorý pokrýva celú šírku Enyaq iV od prístrojovej dosky po dverové panely, čo ďalej zvyšuje pocit priestoru. Pod centrálnym displejom odkazuje na tvar mriežky Škoda a slúži aj ako odpočinok pre ruku ovládajúcu dotykovú obrazovku. Je obklopený obzvlášť mäkkým materiálom, ktorý sa rozkladá v celom interiéri a vytvára pocit sedenia doma na pohovke.

Zdroj: Škoda