Škoda Enyaq iV je jediným vozidlom koncernu Volkswagen na báze MEB, ktoré nebude vyrábané v Nemecku. Vozidlo bude vyrábané v Mladej Boleslavi na rovnakých výrobných linkách ako vozidlá postavené na modulárnej platforme MQB.

Predpredaj vozidla bude zahájený už počas svetovej premiéry, ktorá sa bude konať ešte v tomto roku. Sériová výroba vozidla Škoda Enyaq iV bude zahájená na konci roka 2020. Uvedenie na trh je naplánované na začiatok roka 2021. Edícia Founders Edition bude mať špeciálnu výbavu a bude sa odlišovať aj dizajnom. Táto limitovaná edícia 1 895 kusov pripomína založenie spoločnosti pred 125 rokmi.

Interiér s 13-palcovým displejom

Interiér je navrhnutý tak, aby vyvolával úplne nový pocit priestoru. Samostatná, centrálna obrazovka s uhlopriečkou 13″ a head-up displej s rozšírenou realitou, ktorý je ponúkaný na želanie, poskytujú vodičovi všetky dôležité informácie, ktoré sú vďaka stálemu internetovému pripojeniu vždy aktuálne.

Prvýkrát sa vo vozidle Škoda vyrábajú udržateľné materiály, ako napríklad „olivová koža“. Zákazníci si tiež môžu podľa svojich preferencií vyberať z niekoľkých dizajnov interiéru.

Škoda Enyaq iV

Platforma MEB určená pre elektromobily ( Volkswagen ID.3 taktiež stojí na tejto platforme), umožňuje čarovať  s vnútorným priestorom. Škoda Enyaq iV pôsobí kompaktne, je síce napríklad o 41 mm kratšia ako Octavia Kombi, zároveň však ponúka vnútorný priestor ako auto o triedu väčšie. Ak sedí za volantom 190 cm vysoký vodič, tak 180 cm vysoký pasažier má ešte 10 cm miesta pre kolená.

Porovnanie rozmerov

Model Enyaq Kodiaq Octavia Combi VW ID.3
Dĺžka (mm) 4648 4697 4689 4261
Šírka (mm) 1877 1882 1829 1809
Výška (mm) 1618 1660 1468 1552
Rázvor (mm) 2765 2791 2686 2765
Objem kufra (l)   585   835   640   385

 

Batožinový priestor má objem 585 litrov, t.j. o 200litrov viac ako má ID.3 ( aj keď Škoda Enyaq iV bude skôr konkurenciou pre ID.4). Inak sa očakáva, že  Škoda Enyaq iV neostane len pri jednej verzii uverejnenej na fotkách s nafúknutou kufrovou častou, ale, že dorazí aj v športovejšie ladenom vyhotovení „SUV-kupé“, ktoré bude viacej inšpirované konceptom Vision iV.

Enyaq má v ponuke dva varianty pohonu, tri rôzne kapacity batérie, päť výkonových stupňov

Škoda sa po rokoch s modelom Enyaq vracia k pohonu zadných kolies ( k dispozícii je aj s pohonom všetkých kolies). V základných verziách poháňa elektromotor iba zadné kolesá, vo výkonnejších verziách s dvojicou motorov ( jeden vpredu a druhý vzadu) obe nápravy, teda využíva elektromotor aj na pohon predných kolies.

Škoda Enyaq iV, uvedenie na trh je naplánované na začiatok roka 2021

 

Vďaka vysokej účinnosti batérie, pneumatikám s nízkym valivým odporom a pre SUV vynikajúcou aerodynamikou (cW od 0,27) je možné dosiahnuť dojazd až 500 kilometrov ( podľa WLTP). V najvýkonnejšom variante Enyaq iV dokáže ťahať príves s hmotnosťou až do 1 200 kilogramov.

Pohon                                                                           Batéria               Dojazd (WLTP)

Enyaq iV 50        109 kW/148 k    Pohon zadných kolies    55/52 kWh         340 km

Enyaq iV 60        132 kW/179 k    Pohon zadných kolies    62/58 kWh         390 km

Enyaq iV 80        150 kW/204 k    Pohon zadných kolies    82/77 kWh         500 km

Enyaq iV 80X      195 kW/265 k    Pohon všetkých kolies   82/77 kWh         460 km

Enyaq iV vRS      225 kW/306 k    Pohon všetkých kolies   82/77 kWh         460 km

Základnou výkonovou verziou je Škoda Enyaq iV 50. Lítium-iónová batéria má kapacitu 55 kWh, respektíve netto kapacitu 52 kWh. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave má výkon 109 kW. Dojazd je až 340 km. Verzia Enyaq iV 60 so systémovým výkonom 132 kW a batérií s kapacitou 62 kWh, resp. netto kapacitou 58 kWh, ponúka dojazd až 390* km. Najdlhší dojazd až 500 km v režime WLTP ponúka verzia Enyaq iV 80 s výkonom 150 kW s pohonom zadných kolies.

Škoda Enyaq iV ponúka tri rôzne možnosti dobíjania

Jeho batéria má kapacitu 82 kWh, resp. netto kapacitu 77 kWh. Rovnakú batériu využíva aj verzia 80X s výkonom 195 kW a verzia v RS s výkonom 225 kW. Obe verzie majú dva elektromotory a ponúkajú pohon všetkých kolies. Vrcholný model zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,2 s a dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h. Obe verzie s pohonom všetkých kolies ponúkajú dojazd až 460 km.

Tri rôzne možnosti dobíjania

Vozidlo Škoda Enyaq iV ponúka tri rôzne možnosti dobíjania. Vozidlo možno dobiť z bežnej domácej 230 V zásuvky na striedavý prúd s výkonom 2,3 kW. Druhou možnosťou je pohodlné dobíjanie cez noc pomocou wallboxu s výkonom až 11 kW, ktoré trvá v závislosti na kapacite batérie 6 až 8 hodín. Treťou možnosťou dobíjania sú rýchlonabíjacie stanice na jednosmerný prúd s výkonom až 125 kW, kde dobíjanie batérie z 10% na 80% kapacity trvá v ideálnom prípade len 40 minút.