Renault Clio porazil VW Golf v počte predaných vozidiel.

Renault Clio sa stal najpredávanejším autom na automobilovom trhu Európskej únie za mesiac február a porazil tak dlhoročného lídra, ktorým nie je nikto iný ako VW Golf.

Francúzsky líder v počte predaných vozidiel Renault Clio vykázal za mesiac február 2020 podľa údajov spoločnosti JATO Dynamics 24 914 registrácii  a VW Golf  24 735.

V porovnaní s minulým rokom však došlo k poklesu ich počtu, pričom Clio poklesol o 4 percentá a Golf o 21 percent. V prvej desiatke sa lepšie darilo oproti minulému roku (za február 2019)  iba novinkám Peugeot 208 a Opel Corsa so 7% nárastom a prekvapujúco talianskemu modelu Fiat Panda s 10 percentným nárastom registrácií. Čo je však zarážajúce, že sa do prvej desiatky neprebojoval žiaden model SUV.

Celkovo sa na európskom automobilovom trhu predaj nových áut medziročne znížil o 7 percent, z 1 143 852 registrácií vo februári 2019 klesol na 1 063 264 registrácií vo februári 2020. Je to najnižší počet registrácií od roku 2015 – keď sa predalo iba 955 113 nových automobilov

Celkovo sa na novom európskom trhu s automobilmi medziročne znížil o 7 percent, z 1 143 852 registrácií vo februári 2019 na 1 063 264 registrácií vo februári 2020. Je to najnižší počet registrácií od roku 2015 – keď sa predalo iba 955 113 nových automobilov.

Elektrifikované nové vozidlá (ktoré zoskupujú hybridy, hybridné plug-in a elektrické modely ) vsak zaznamenali nárast predajov.  Predaje týchto modelov vyskočili zo 75 400 registrácií vo februári 2019 na 135 500 registrácií vo februári 2020. Okrem toho sa objem EV vozidiel viac ako zdvojnásobil v Nemecku a vo Francúzsku, zatiaľ čo v Nórsku získali elektrifikované vozidlá 75% podiel na celom  trhu s automobilmi.

„Situácia sa v Európe rýchlo zhoršuje v dôsledku zložitej regulácie, nedostatku dostupných homologovaných automobilov a rastúceho tlaku na hospodárstvo,“ povedal Felipe Munoz, globálny analytik spoločnosti JATO Dynamics. „Všetky tieto faktory majú nepriaznivý vplyv na dôveru spotrebiteľov.“ Očakáva sa, že negatívna situácia sa podľa JATO ešte zhorší, pretože údaje zatiaľ neodhalili vplyv prepuknutia koronavírusu na európsky trh z autami.