Nová Ibiza so športovo ladeným dizajnom pôsobí veľmi dobre. Aktuálne patri na trhu k tým najatraktívnejším modelom vo svojom segmente.

Ostro rezané hrany – tak typické pre posledné modely VW Group a výrazne predné svetlomety, najlepšie ak sú plne diódové, dodávajú vozidlu na atraktivite a modernom vzhľade. Jednoducho povedané – na pohlaď pôsobí ako malý Leon.

Taktiež dizajn interiéru ide v duchu ostatných modelov Seat, je uhladený a vyslovene konzervatívny – bez tvarových výstrelkov na prístrojovke. Takto striedmo postavený interiér sa síce nemusí páčiť každému, hlavne v šedom prevedení a s 5 palcovým displejom audiosystému. Nám sa však páči, zo Seatov najviac – na rozdiel od súrodencov Leon a Ateca mu nič nevyčítame. Napriek samým tvrdým plastom (čo je v tejto triede normálne), nepôsobí vôbec lacným dojmom. Povedať však ešte treba, že je v ponuke aj s 8 palcovým dotykovým displejom, ktorý zatraktívňuje samotný prístrojový panel.

Jeho silnou stránkou je však kvalita spracovania a ergonómia. Po ruke umiestnené ovládače, radiacu páku a jasne čitateľné ukazovatele berieme v tomto modely ako samozrejmosť. Postavená je na novej platforme MQB A0, na ktorú si Fabia a Polo ešte musia počkať. Takto disponovaná Ibiza využíva o 30% tuhší základ a proporčne inak postavené rozmery.

Na dĺžku v karosérii pribudli síce len dva milimetre a na výšku jeden milimeter, ale v rázvore 100 mm a na šírku 87 mm. Taktiež došlo k zväčšeniu rozchodu kolies, vpredu +60 mm a vzadu +48 mm. Vďaka novej platforme a zmenám v uvedených rozmeroch sa Ibiza vystrelila na špicu v hodnotení jazdných vlažností a ponukou vnútorného a batožinového priestoru.

Ibiza jazdí skvele. Vodič máa pocit, že má auto úplne vo svojich rukách. Ochota vrhať sa do zákrut a stabilita aj vo vyšších rýchlostiach je chvályhodná a to všetko dokáže nová Ibiza s úctyhodným komfortom pruženia. V tomto hodnotení by sme menšiu Ibizu dokonca postavili aj nad samotný Leon, a to je už čo povedať, nakoľko Leon patri k favoritom v tejto disciplíne. Aktuálne snáď nemá Ibiza v tomto hodnotení, teda kombinácie ovládateľnosti a komfortu pruženia, vo svojej triede konkurenta.

Nová Ibiza je zatiaľ v ponuke len s trojvalcovými benzínovými motormi – atmosférickým 1,0 MPI a turbomotorom 1,0TSI v dvoch výkonových verziách 70kW a 1,0 TSI 85kW. Neskôr, na jeseň, príde aj motor 1,5 TSI, ktorý zatiaľ dostal len VW Golf. Krátke zoznámenie sme absolvovali s verziou 1,0 TSI 70kW. Jeho hodnotenie dopadlo nad očakávania.

Milo prekvapila jazdnými výkonmi, aj keď ide o slabšiu verziu, tak pre bežné jazdenie úplne postačuje. Auto ide ľahko do otáčok a po prekročení cca 2500-3000 otáčok ukáže aj niečo, čo sme od takéhoto typu agregátu nečakali – výraznú chuť do zrýchľovania na úrovni o 20-30 koní výkonnejších agregátov.

Sme zvedaví, ako bude jazdiť výkonnejšia verzia a hlavne 1,5 TSI – to môže byt lahôdka pre športovejšie založených vodičov. Kombinácia výborných jazdných vlastností a výkonného motora bude mať silný potenciál na oslovenie takejto skupiny ľudí.

Na konci krátkych zoznamovacích jázd nám ukázal palubný počítač spotrebu niečo cez 6 litrov, pri jazde na okreskach 5,2 l/100 km a na diaľnici 7,2 l/km. Išlo však o surové auto, táto spotreba môže byť ešte nižšia. Presnejšie údaj o spotrebe sa dozviete až v rámci tradičného testu.

Vnútorný priestor si tiež výraznejšie prilepšil – vzadu už nebude dospelý pasažier frflať na voľnosť v oblasti kolien či na šírku v oblasti lakťov. Len pre ilustráciu – pri 1,75 m vysokej postave ostáva cca 8 cm voľného priestoru pre kolená. To znamená, že sa za seba s rezervou pre kolená posadí aj 1,87 m vysoký človek (viď foto). Na šírku tiež už nebudete tak nalepení ako v predošlom modeli. Prekvapujúco sa natiahnutý vnútorný priestor neprejavil negatívne na veľkosti kufra, práve naopak, technici od Seatu čarovali, a v základnom 5-miestnom prevedení pripravili objem 350 litrov, čo Ibizu radí pred doterajšieho lídra v tomto hodnotení, Fabiu (320 litrov).

+  dizajn exteriéru a interiéru

+  veľmi dobre jazdné
vlastnosti

+  vysoká miera komfortu pruženia

+  bezkonkurenčná kombinácia ovládateľnosti a komfortu pruženia

+  dobré jazdné výkony aj so slabšou verziou 1,0 TSI 70kW

+  viac miesta vzadu pre kolená

+  viac miesta na šírku v kabíne

+  väčší kufor

+  kvalita spracovania

+  umiestnenie vonkajšieho spätného zrkadla

+  pohodlnenejšie vystupovanie z vyššie postavených zadných sedákov

+  kokpit vodiča – ergonómia a ľahká obsluha (optimálne riadenie, presné a ľahké radenie, optimálny záber spojkového pedála)

+   promptný nástup bŕzd

– schod po sklopení sedadiel

– stredový tunel obmedzujúci priestor pre nohy pasažiera usadeného vzadu v strede

– vyššie vytiahnutá zadná hrana kufra

– pre korpulentných môžu byť užšie predné sedáky

 

auto na test zapožičal