Modely Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid, model SUV Peugeot 3008 Hybrid a Hybrid 4 prichádzajú na slovenský trh.

Nové plug-in hybridné motory poskytnú majiteľom týchto modelov  úsporu za náklady na palivo, resp. na prevádzkových nákladoch a ovzdušiu nižšie zaťaženie emisiami. Modely Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid vykazujú podľa  údajov výrobcu 32g CO2/km a dojazd na plne elektrický režim  57 km.

SUV Peugeot 3008 Hybrid 4  s výkonom 221kW/ 300 k  a pohonom 4×4, dokáže podľa štandardu WLTP jazdiť s emisiami od 34 g CO2/km ( 1,5l/100km) a v 100% elektrickom móde prejde až 65 km.

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid kombinujú motor 1.6 PureTech s výkonom 180 k (132 kW) s elektromotorom s výkonom 110 k (80 kW) čo predstavuje maximálny systémový výkon 225 k (165 kW). SUV Peugeot 3008 Hybrid 4  s výkonom221kW/ 300 k  a pohonom 4×4, dokáže podľa štandardu WLTP jazdiť s emisiami od 34 g CO2/km ( 1,5l/100km) a v 100% elektrickom móde prejde až 65 km.

Prevádzkové náklady sú pri tychto plug-in hybridnych modeloch porovnateľné s nákladmi pri verzii 1.5 BlueHDi 130 EAT8. Pre firmy sú tieto náklady kalkulované pri zohľadnení 30-tisíc najazdených kilometrov ročne, pričom 65 % z nich auto najazdí v hybridnom režime a 35 % v plne elektrickom.

Pre individuálnych záujemcov je táto kalkulácia vyrátaná na základe predpokladu, že ročne najazdia 15-tisíc kilometrov, polovicu z toho v hybridnom režime a polovicu v plne elektrickom. Batéria má kapacitu 11.8 kWh, čo podľa meracieho cyklu WLTP  v prípade sedanu znamená dojazd 45 km v plne elektrickom režime (3)  a 44 km pri verzii SW (3). Dobitie trvá menej ako 1 h a 40 min pri použití Wallboxu a zosilnenej 7,4 kW nabíjačky (32A).

Vďaka novej modulárnej platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), vhodnej pre autá s rôznymi typmi pohonu, bolo možné  do oboch vozidiel zabudovať hnaciu sústavu a batérie bez akýchkoľvek kompromisov. V praxi to znamená, že aj v hybridnej verzii ponúkajú rovnaký vnútorný a batožinový priestor, ako verzie so spaľovacími motormi (487 l pri PEUGEOTE 508 a 530 l pri PEUGEOTE 508 SW).

Autá budú dostupné v troch výbavách:

– Allure : ponúkajúcej v rámci strednej triedy vysoký nadštandard

– GT Line, zvýrazňujúcej dynamiku,

– GT, predstavujúcej vrchol ponuky a podčiarkujúcej exkluzivitu aj využitím úplne nového čalúnenia Alcantara v šedom odtieni ktoré je jej štandardnou súčasťou výbavy.

Uvádzacia cena pre Peugeot 508 HYBRID vo výbave ALLURE s motorom 1.6 Hybrid 225k e-EAT8 (benzín+elektrina) je 40.990€ a zahŕňa  6 ročnú záruku (100.000km), navyše na batériu poskytuje výrobca záruku až 8 rokov (160.000 km) na zachovanie minimálne 70 % kapacity.