Medzinárodná expanzia značky Peugeot naberá s príchodom nového pickupu Peugeot Landtrek, patriaceho do triedy pickupov s nosnosťou do jednej tony, na intenzite. Táto neustále rastúca trieda už dnes reprezentuje viac než 2,4 milióna predaných vozidiel.

Peugeot Landtrek má všetky základné charakteristické črty tejto triedy: je robustný, všestranný, dostupný vo viacerých karosárskych prevedeniach, dokáže ťahať až 3,5-tonový príves, má dobré off-roadové a prejazdové vlastnosti a jednoducho sa opravuje.

Moderný a atraktívny štýl

Vonkajší dizajn obsahuje všetky dôležité poznávacie prvky značky, vrátane vertikálnej masky chladiča s centrálne umiestneným logo Leva a tiež s vertikálnym LED svetelným podpisom (v závislosti od verzie).

Dizajn diskov z ľahkých zliatin je prevzatý od ostatných modelov z portfólia značky a Peugeot garantuje ich odolnosť aj pri intenzívnom používaní, vysokej záťaži, využívaní pohonu 4×4 alebo jazde po diaľniciach.

Interiér pickupu preberá prvky z top modelov značky, napríklad dvojosovo nastaviteľný volant pripomína volant z modelu Peugeot 3008 a 10-palcový HD displej  v hornej časti palubnej dosky je inšpirovaný displejom z vlajkovej lode Peugeot 508. V priestrannej kabíne je podla tlačovej správy  dosť miesta až pre 6 cestujúcich (v závislosti od verzie). V druhom rade majú cestujúci dostatok priestoru pre kolená, v oblasti ramien je k dispozícii priestor so šírkou 1 510 mm. Prístup do kabíny uľahčuje až sedem madiel.

Vpredu sú na výber dve samostatné sedadlá s lakťovou opierku medzi nimi alebo trojmiestna lavica Multiflex. Tá je inšpirovaná predošlými skúsenosťami značky s vývojom úžitkových vozidiel a umožňuje sklopiť operadlo na strednom mieste, čím vznikne lakťová opierka, resp. stolík, prípadne možno zložiť stredné aj pravé operadlo, ktoré môže slúžiť ako podložka pre umiestnenie aj väčších predmetom s hmotnosťou až 75 kg.

Auto poskytuje v tejto kategórii nadštandardnú modularitu aj pokiaľ ide o sedenie vzadu. Operadlá zadných sedadiel možno sklopiť v pomere 60/40 alebo úplne. Ak sú sklopené úplne, možno na ne umiestniť náklad s hmotnosťou až 100 kg. Navyše dve zo sedadiel sú vybavené systémom ISOFIX pre bezpečné ukotvenie detských autosedačiek.

Vpredu sú na výber dve samostatné sedadlá s lakťovou opierku medzi nimi alebo trojmiestna lavica Multiflex. Tá je inšpirovaná predošlými skúsenosťami značky s vývojom úžitkových vozidiel a umožňuje sklopiť operadlo na strednom mieste, čím vznikne lakťová opierka, resp. stolík, prípadne možno zložiť stredné aj pravé operadlo, ktoré môže slúžiť ako podložka pre umiestnenie aj väčších predmetom s hmotnosťou až 75 kg.

Menšie veci možno jednoducho uložiť do odkladacích priestorov v kabíne, ich celkový objem je 27 litrov.

Výbava

Peugeot Landtrek má najnovšiu výbavu, prevzatú z SUV modelov, pokročilé technológie pre pripojenie externých zariadení (USB / Bluetooth), automatickú dvojzónovú klimatizáciu, 10-palcový HD dotykový displej s podporou Apple CarPlay™ /Android Auto™ a 10 GB pevný disk.

Bezpečnostná výbava zahŕňa 6 airbagov a ESP, doplnené funkciami:

  • Asistent pre kontrolovanú jazdu z kopca – systém, ktorý udržiava veľmi nízku rýchlosť a umožňuje vám sústrediť sa čisto na riadenie a udržanie auta pod kontrolou v náročných situáciách,
  • ASR (systém pre kontrolu trakcie) pre verzie 4×2 aj 4×4,
  • Asistent pre stabilizáciu prívesu, ktorý pomáha predchádzať “rozvlneniu” prívesu pri jeho ťahaní: ESP zasahuje okamžite, ako sa vlnenie začne prejavovať.

Šofér sa zároveň môže spoľahnúť aj na Varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, ktoré má akustickú aj vizuálnu formu.

Tak, ako pri ostatných modeloch značky, v najvyšších verziách sú predné  aj zadné svetlá vybavené LED technológiou.

Auto môže byť vybavené 1 až 4 kamerami pre bezpečné manévrovanie na cestách v meste aj mimo neho. Šoférovi pri obchádzaní prekážok alebo v zúžených priestoroch pomáha aj off-road kamera (v spätnom zrkadle pasažiera) a podpora 360° zobrazenia. Tie navyše môžu byť nastavené aj tak, aby sa aktivovali automaticky, ak sa na ceste objavia prekážky.

Ponuka motorov

  • Nafta : Objem 1.9 l a 150 koní vďaka 16-ventilovému motoru s turbom a variabilnou geometriou. Jeho maximálny krútiaci moment je 350 Nm a je kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Kvôli zníženiu nákladov na údržbu má reťazové rozvody. Jeho kombinovaná spotreba je 7.8 l/100 km.
  • Benzín : turbomotor s objemom 2.4 l, výkonom až 210 k a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm.

Oba motory môžu byť kombinované s mechanickou prevodovkou Getrag alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou Punch s možnosťou sekvenčného radenia  a Športovým a Eko režimom.

So zvýšeným posedom  a svetlou výškou  až 235 mm (v závislosti od verzie) má nový Peugeot Landtrek všetko dôležité, čo  sa od dobrého picku-upu očakáva, navyše si možno vybrať medzi verziami s pohonom jednej alebo oboch náprav.

Verzia 4×2 je so zadným pohonom kolies,  hnacia sila je prenášaná na zadné kolesá prostredníctvom pozdĺžne uloženej prevodovky, zadná náprava je vybavená diferenciálom. Keďže náklad je v pick-upe umiestnený nad zadnými kolesami, tak čím má väčšiu hmotnosť, tým lepšia je aj trakcia.

Vo verziách 4×4 možno priradiť pohon prednej nápravy prostredníctvom  ovládača, umožňujúceho vodičovi voľbu medzi dvomi režimami.:

  • 4H (4 High speed) : pre bežné jazdenie,
  • 4L (s redukciou): redukčná prevodovka s pomerom 2.7:1 a nárast krútiaceho momentu pri nižších rýchlostiach umožňujú bezpečnejšiu jazdu na povrchoch s nižšou adhéziou alebo v strmých svahoch.

A napokon, zadný diferenciál je vybavený elektronickou uzávierkou, vďaka čomu môže prísť k efektívnejšiemu preneseniu výkonu na koleso, ktoré ma aktuálne lepšiu adhéziu.

Offroadové parametre

  • brodivosť: 600mm,
  • nájazdové uhly: 29° alebo 30° (single cab),
  • výjazdové uhly: 27° alebo 26° (single cab),
  • prejazdový uhol: 25°,
  • svetlá výška: min. 214 mm (16” kolesá) alebo až 235 mm (17”/18” kolesá).

Terénne pneumatiky M+S (Mud and Snow) sú vhodné pre akýkoľvek povrch. Vozidlo je vybavené plnohodnotnou rezervou a množstvom ochranných prvkov: ochranný plech pod motorom, ochranné rámy na predných svetlách a zásterky na všetkých kolesách sú v štandarde.

V prípade väčších prekážok môže úlohu off-roadovej kamery plniť aj 360° zobrazenie.

Nový Peugeot Landtrek príde do predaja koncom tohto roka. Do predaja príde najprv v Latinskej Amerike a sub- saharskej Afrike, neskôr budú nasledovať ďalšie trhy.  Do predaja v Európe sa pravdepodobne nedostane.