Po modernizovanom Leone a novej generácii modelu Ibiza je nový SEAT Arona tretím modelom španielskej značky uvedeným na trh v roku 2017. Na verejnosti sa prvýkrát ukáže na frankfurtskom autosalóne v septembri.

SEAT Arona je postavený na modulárnej platforme MQB A0, má na dĺžku 4.138 mm, čo je o 79 mm viac ako Ibiza novej generácie. Hlavný rozdiel však spočíva vo výške, ktorá je o 99 mm väčšia. Výsledkom je, že nový SEAT Arona má nielen väčšiu svetlú výšku pre jazdu mimo asfaltovaných ciest ale aj väčšiu vnútornú výšku kabíny vpredu i vzadu, ako aj väčší batožinový priestor so základným objemom 400 litrov. Ďalším prvkom sú sedadlá, ktoré sú o 52 mm vyššie. Aj sedadlá spolujazdcov vzadu sú o 62 mm vyššie ako má Ibiza. Výška stropu nad sedadlom je vpredu väčšia o 37 mm a vzadu o 33 mm. Svetlá výška vozidla je zväčšená o 15 mm a čelné sklo má menší sklon ako v modeli Ibiza, čo prispieva k priestrannejšiemu interiéru.

Rovnako ako Leon, Ateca a Ibiza sa nový SEAT Arona bude vyrábať v štyroch verziách vybavenia: Reference, Style, FR a Xcellence. K dispozícii je dvojfarebné (červené a biele) náladové osvetlenie interiéru svetlami z LED a dvojzónová klimatizácia so špeciálnym filtrom. Charakteristickým prvkom sú trojuholníkové predné reflektory s dennými svetlami z LED a dvojdielne zadné skupinové svetlá z LED. Športová verzia vybavenia FR má tlmiče pruženia s nastaviteľnou charakteristikou v dvoch režimoch a systém SEAT Drive Profile so štyrmi režimami: Normal, Sport, Eco a Individual.

V oblasti konektivity nový SEAT Arona poskytuje Apple Car Play, Android Auto a Mirror Link. Systém infotainmentu môže byť na želanie doplnený ozvučovacou súpravou BeatsAudio so šiestimi kvalitnými reproduktormi, 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 300 W a subwooferom v batožinovom priestore.

Všetky motory, ktoré sú k dispozícii pre nový SEAT Arona, majú priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom a systém stop & štart. Na výber sú tri benzínové motory s hliníkovým blokom. Prvým je trojvalec 1.0 TSI s výkonom 70 kW/95 k, ktorý sa montuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Verzia motora 1.0 TSI s vyšším výkonom 85 kW/115 k sa štandardne montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a na želanie so 7-stupňovou prevodovkou DSG s dvoma spojkami. Tretím benzínovým agregátom je nový štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), vybavený technológiou vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení, ktorý je vyhradený pre verziu FR a má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. V polovici roka 2018 ponuku rozšíri bivalentný trojvalec 1.0 TSI s výkonom 66 kW (90 k) umožňujúci spaľovať stlačený zemný plyn CNG alebo benzín. Ako dieselová alternatíva je v ponuke štvorvalcový turbodiesel 1.6 TDI, ktorý je na výber v dvoch verziách s výkonom 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k). Slabšia verzia sa dá kombinovať s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovou prevodovkou DSG, výkonnejšia verzia má 6-stupňovú manuálnu prevodovku. 

Nový SEAT Arona možno očakávať na slovenskom trhu na prelome októbra a novembra tohto roka.

VIDEO

Reklama