Nový Renault Mégane si dnes odbil oficiálne uvedenie na slovenský automobilový trh.

V rámci tejto prezentácii, sme mali možnosť absolvovať krátke dynamické zoznámenie s týmto novým prírastkom v palete modelov značky Renault. Už na prvý pohlaď je jasné, že nový Mégane ma potenciál byť štukou v preplnených vodách kompaktov – jeho dizajn vybočuje z aktuálnej ponuky svojou atraktivitou. Doslova sme si Mégane vychutnávali nielen pri pohľade spredu či z boku, ale aj zo zadu – jeho zadok s efektným svetelným podpisom (automaticky sa rozsvieti) je v tomto segmente unikát.

To platí aj pre interiér, ktorý s prístrojovou doskou a vertikálne postaveným 8,7“ dotykovým displejom, s prehľadnou grafikou a promptnou odozvou na dotyk. ovládanie, vypadá skvele. Pritom Francúzi neostali len pri dizajne – jeho atraktivita je podporená kvalitným spracovaním exteriéru a interiéru – robustnou a pevnou karosériou, a na daný typ auta nadpriemerne pôsobiacou kvalitou plastov. Po pravde povedané sme mali vizuálny pocit, že sedíme v Talismane. Povedať však treba, že išlo verziu s vyššou úrovňou výbavy Intens – uvidíme ako bude vyzerať v základnej výbave.

Na výber je široká paleta pohonných jednotiek s 5-úrovniami výbavy a veľkou porciou príplatkových prvkov (viď. cenník), kde nechýba adaptívny tempomat, parkovací asistent, nastavenie 5 režimov jazdy (Sport, ECO, Normal, Comfort, Perso), Full LED svetlomety, automatické prepínanie diaľkových svetiel, atď. a v športovejšie strihnutej verzii GT systém 4Control so 4 aktívne riadenými kolesami a automatická dvoj-spojková prevodovka EDC s páčkami pod volantom.

rozmery_megane

Podľa slov zástupcu importéra tejto značky na Slovensku, budú však najslabšie motorizácie a základne výbavy reálne v ponuke, až v priebehu marca.

My sme krátke zoznámenie absolvovali s dieslovou pohonnou jednotkou 1,6 dCi130 s max. výkonom 96kW/130k/4000 ot.min-¹ a max. krútiacim momentom 320Nm/1750 ot.min-¹ spriahnutý so 6.st manuálom, v spomínanej výbave Intens. Dojmy z jazdy s Méganom 1,6 dCi130 sú v tomto prevedení jednoznačne pozitívne. Chuť do zrýchľovania preukazuje akoby mal o nejaký ten počet koni naviac. Odhlučnenie dieselového agregátu je príkladné – neviem, že by sme šoférovali v danom segmente lepšie odhlučnený dieselový motor. Bežný vodič zisti len podľa ciferníka otáčok a menej spálených počtov litrov paliva, že ide diesel. Klobúk dole pred technikmi značky Renault.

V pozícii vodiča oceníte sedadlá s výraznejším bočným vedením, prehľadné ukazovatele umiestnené v zornom poli a po ruke vyššie umiestnenú radiacu páku – inak s ľahkým a pomerne presným chodom radiacej páky. A ako hodnotíme riadenie a podvozok, resp. jazdne vlastnosti? Opäť musíme povedať, že pochvalne, aj keď sme ešte nemali možnosť dlhodobejších testovacích jázd. Toto hodnotenie však platí len pre verziu s nastaviteľným režimom jazdy, ktorý eliminuje jeho potencionálne nedostatky – niekomu možno bude vadiť relatívne pevnejšie nastavenie podvozku na našich rozbitých cestách a v zákrutách príliš účinný posilňovač riadenia. V tomto prípade stačí nastaviť pruženie na Comfort a riadenie na Sport. Bližšie informácie nájdete v rámci tradičného testu – v aprílovom časopise Autotest.

VIDEO


CENNÍK, CENNÍK PREMIERE EDITION  A TECHNICKÉ INFO